Hvilken type protein?


orhhh
 Share

Recommended Posts

Hej MOL :)

Jeg er ude i nogle overvejelser om hvorvidt jeg skal supplere min daglige kost med et proteintilskud, da jeg ikke spiser så meget kød i dagligdagen. Min daglige kost består af havregryn med rosiner, mandler og minimælk til morgen og som regel et nogle skiver rugbrød med pålæg til frokost/aften.

Jeg træner crossfit tre gange ugl., samt spiller fodbold en enkelt gang. Jeg løber desuden 1-2 gange, 5 km på ca. 80% intensitet.

Jeg er 180 cm og vejer 76-78 kg.

Jeg drikker 1/2 L kakaomælk efter crossfit for at tanke op på protein og kulhydrat.

Jeg tænker på om det ville være en god ide at supplere min daglige kost med shake casein-protein om morgenen, for at give en større mæthedsfornemmelse, og samtidig have protein "der holder det meste af dagen" og så evt. supplere med en shake valleprotein de dage jeg træner crossfit?

Mvh Orhhh :)

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg jo aldrig været så glad for alle disse ´shakes´

Kunne du ikke forsøge at spise mere kød, siden det er det du mangler?

Jeg ville også anbefale at spise mere i løbet af dagen, det kan umuligt være specielt sundt for din krop kun at spise rigtig mad to gange om dagen :blink:

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg jo aldrig været så glad for alle disse ´shakes´

Kunne du ikke forsøge at spise mere kød, siden det er det du mangler?

Jeg ville også anbefale at spise mere i løbet af dagen, det kan umuligt være specielt sundt for din krop kun at spise rigtig mad to gange om dagen :blink:

Jeg spiser 3 "store" måltider om dagen morgen, middag og aften, og føler jeg mig sulten udover spiser jeg selvfølgelig også noget. Jeg kunne sagtens indlægge mere kød i min kost, men det er bare mange gange nemmere for mig bare at klare maden med en gang solidt rugbrød, da jeg tit kommer sent hjem og ikke altid er i humør til at stå og kokkerere. Spørgsmålet er så om jeg skal supplere med et tilskud (det hælder jeg i hvert fald til) og i dette tilfælde, så hvilken type der for mig er mest hensigtsmæssig. Den langsomt virkende effekt i løbet af dagen, eller det hurtigt virkende i forbindelse med et træningspas.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share