Sign in to follow this  
White Pioneer

Løbebakker i København

Recommended Posts

Hej

Jeg mangler nogle gode bakker at løbe på i København. Jeg bor ved DR Byen og bortset fra bakken på Amagerfælled kender jeg ikke nogen gode bakker i området.

Så kom med Jeres bedste stedder til bakkeløb. Jo tættere på DR Byen - jo bedre, men er også klar til at tage cyklen, hvis det er nødvendigt.

Hvis Valby bakke er lidt for barsk, kan man løbe syd op af pile allé i stedet. Den stejleste stigning findes inde i frederiksberg have op mod slottet, men er kun en 100 meter [men hvilke hundrede meter...] :-)

Det skal siges, der ligger også nogle gode bakker i nærheden af tårnby torv, rimelig ok hårde stigninger.

Positionen er 55.625532,12.610897, prøv evt google maps, eller google earth.

Guest Cykologen

Selve København er jo nærmest flad som en pandekage, hvis man lige ser bort fra Valby Bakke. Jeg har nogle gange med fornøjelse hoppet på cyklen og kørt lidt ud af byen, fx til Dyrehaven, og løbet der. Det er god opvarmning hhv. nedkøling, men kræver dog lidt logistik med at lægge overtrækstøj i en pose, der kan låses fast på cyklen, mens man løber.

Umiddelbart syd for Høje Gladsaxe er der nogle store engarealer, hvor der er et par korte, men virkelig gode stigninger til at løbe intensive intervaller på. Det er dog også et stykke fra Amager og DR Byen, så der skal du måske have fat i cyklen alligevel.

Og så er Søndermarken vist også nævnt tidligere i tråden. Den brugte jeg med stor fornøjelse til bakketræning i gamle dage. Supergod. Der har engang været afholdt DM i cross. Man skal dog tage sig i agt for løsgående hunde crazy.gif

EDIT: Kom lige i tanker om den glimrende bro fra Islands Brygge til Fisketorvet. Den betyder jo, at der i virkeligheden ikke er så langt fra DR Byen til Søndermarken. Broen bringer faktisk Søndermarken inden for løbeafstand smile.gif

Edited by Cykologen