MS - Epilog


Morten Z
 Share

Recommended Posts

Jeg har netop modtaget den fulde forklaring fra MS - navnet er et andet, men mig bekendt.

Lad mig starte med at sige at manden er utrolig ked af det. Det var aldrig hans mening at gøre nogen kede af det. Han giver hans dybfølte undskyldning til alle.

Historien er, at manden ikke har haft de de samme heldige betingelser som mange af os andre har. Det startede for ham på Getbig med nogle enkelte gode indlæg som blev påskønnet af både brugere og af Getbig. Herefter eskalerede det som de fleste sikkert har konstateret. Identiteten Mikkel Sand blev langsomt opbygget af den beundring der blev tildelt og som føltes utroligt godt. For yderligere at sætte gang i den blev de ekstra identiteter skabt - og det var jo effektivt. Motion-online var en naturlig udvidelse af det skabte univers. Resten af historien kender vi.

Hans viden blev opbygget ved at læse på nettet og i bøger. Nøjagtig som alle vi andre opbygger vores viden. Der blev lånt hist og her, men den metode adskiller sig egentlig ikke fra hvad så mange andre skribenter gør. Det svære er at placere tingene i en meningsfyldt kontekst - og det klarede han faktisk ret flot. Manden har ikke nogen relevant uddannelse, men han kan tænke sig om og forstår at indsamle og videregive information.

Træning- og præstationsmæssigt er han en helt almindelig gut.

Siden det tidspunkt hvor jeg afslørede ham og denne massive menneskejagt startede har han haft det utroligt dårligt - og her mener jeg altså dårligt!

Alle der har brugt tid på denne jagt (inklusiv undertegnede) har gjort det for egen underholdnings skyld. Indlæg og artikler fra MS blev forhåbentlig læst med samme skepsis som man læser alt andet på nettet. Han underskrev sig med en falsk titel og en falsk fysik, men faktisk er det vi så fra ham bedre end hvad jeg set fra mange andre skribenter med både titel og fysik.

Lad os give respekt til manden for den præstation han har lavet. Ingen grund til at jage ham mere - tværtimod. Hvis der er spørgsmål kan de stilles til mig. Getbig anede ikke at de ubevidst skabte Mikkel Sand. Hvis deres omdømme har lidt skade bør det nu være genoprettet. Fredag snakker jeg med ejeren af Getbig og så bør denne sag være lukket.

Det har for mit vedkommende været en fascinerende og lærerig oplevelse. For MS har det været - først en drøm - senere et mareridt. Hvis I føler for at give ham et skulderklap, så kan I gøre det her i tråden.

Morten Z

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 126
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hej MS først og fremmest godt at du kom frem med sandheden!

Det er ikke værre end det er, den som har lidt mest er måske GetBig.dk (og efter det her skulle der ikke være nogen problemer) så slap af med at have det dårligt! (især hvis der er noget med selvmord med i tankerne) for så ville det først være ude af propertioner!

Tror vi alle har lært noget af det her, jeg har ihvertfald!

En stor undskyldning til GetBig for diverse anklager! (Mener stadig de kunne have gjordt noget tingene bedre, bla. være lidt mere åbne om hvor de har fejlet - som dog er totalt menneskeligt og som vi alle gør!)

:pullup:

Link to comment
Share on other sites

HEHE. :lol:

"MS" op med humøret, du tog sgu røven på os, og jeg ville da ønske der virkeligt fandtes en som dig, der kunne snakke russisk flydende mens du bænkede et næsehorn. Denne "MS" var jo en inspirationskilde uden lige !

Men jeg mener ikke du har skadet andet end et par egoer her og der, og det gør vist ikke så meget ;)

Bjørnen bærer ikke nag

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hele tiden haft respekt for det MS skrev og det har jeg stadigvæk.....det jeg ikke har respekt for, er, at MS ikke kan få sin røv herind og komme med et par kommentarer....det synes jeg han skylder.....!!!

Når du (MZ) nu skriver at MS er én person...er det så rigtigt????

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår til gengæld ikke at MS ikke slev skriver i denne tråd og svarer på spørgsmål...alt andet synes jeg personligt er luset.

Fint nok med de gode artikler og indlæg, men forsvar dog dig selv og kom til forummet, så vi kan få sagt "det gør ikke noget" på en ordentlig måde i stedet for det her "hemmelighedskræmmeri".

Der er jo ikek nogen der vil gøre dig noget som helst, andet end have en forklaring fra dig selv til de spørgsmål hver enkelt måtte stille, det må vel være rimeligt oven på bedraget, hvor sørgeligt det end har været og jeg er da ked af hvis du føler dig på en sådan måde at du har det dårligt med dig selv over nogle ting omkring udseende etc., ja andet kan jeg ikke læse ud af MZ´s indlæg.

Jeg vil ikke svine dig til, men lad os dog tale om tingene her i tråden - det vil jeg personligt kunne tage hatten mest af for.

Link to comment
Share on other sites

MS - godt at du har været samarbejdsvillig således at vi alle har fået den forklaring som vi fortjente. Udover at du ikke har fortalt sandheden om din fysik, navn og uddannelse så var der en del som fandt dine indlæg interessante og brugbare. Jeg har bare lige et spørgsmål? Er det korrekt det du har skrevet om Bv-værdi?

Link to comment
Share on other sites

Een ting der undrer mig er, at du drev den så lang ud "MS" Her tænker jeg på :

Kunne læse russisk

Havde to uddannelser (herunder en en phd)

Din groteske hurtighed på et løbebånd, krydret med en imponerende styrke

Din flotte avatar

Kampsport hos en kinesisk bibiotekar

Min pointe er, at du kunne have overdrevet meget mindre, og STADIG have været ufatteligt sej i de flestes øjne. ... ønskede du mon et sted at blive fanget ?

Ja rent faktisk kunne du have fortalt sandheden og stadig have høstet anerkendelse for din reelt store viden om træning.

Jeg håber derfor at du kommer ind og SELV forklarer mysteriet, og derefter vælger at blive på forummet(hvor dine råd helt sikkert vil være til gavn), ikke længere som supermennesket MS, men som den du nu i virkeligheden er. ;)

Edited by The Bear
Link to comment
Share on other sites

Ringen er sluttet, vi kan ånde lettet op.

MS, whoever you are, jeg har aldrig båret nag, var mest med i jagten for sporten skyld, så hold hovedet højt og du har en god historie at fortælle dine børnebørn når du engang når den alder (hvis du ikke allerede er der).

En stor undskyldning skal lyde til Stig Åvall Severinsen, alle de otte virkelige Mikkel Sand, Morten Z kolleger på Institut For Idræt KU og *host* Claus *host* Sty*host*ker for uberettiget mistænkeliggørelse, undskyld.

Til MS vil jeg sige, at hvis du venter en uge eller fjorten dage og så kigger forbi MOL enten ved at bruge Mikkel Sand identiteten for at være anonym eller din egen, så skal du for min skyld være velkommen, jeg tror og håber at resten af MOL har den samme opfattelse. Kig forbi, du har og kan stadig en masse vi kan lære.

'Pyt

Edited by Vandpyt
Link to comment
Share on other sites

MS> well, what the fuck ? :D . men eller anden dag må du godt forklare den med enzymerne når man spiser proteiner, for den fatter jeg sgu ikke.

Du blev suget ned i en ond spiral, så er det bare at suge dig selv op igen, og hvis man kan (det tager nok lidt bearbejdning) - så suge sig tilbage igen. Du har ihvertfald en brist, som du skal tage dig i ørene fremover, at du har tildens til at overdrive.

No hard feelings from here.

PS: den der kinesiske boghandler.......var det også bare pis ? :( :(

Link to comment
Share on other sites

Det beviser jo bare at man ikke bør gør nogen til Konge eller for den sags skyld Prins - nogle kan ikke tåle det.

Har manden stor viden og nogle gode indlæg så er der vel ikke noget i vejen for at han kommer ind og deltager i debatten igen. Hvis han da eller kan håndtere dette. Jeg har kun haft én enkelt debat med MS og må da sige jeg blev lidt irriteret over den måde han prøvede at nedgøre mig, men så var den da heller ikke længere. Så vidt jeg har forstået, så har han hjulpet mange og det skal han da fortsat have lov til hvis folk ønsker det og mon ikke folk har lært først at bruge sin sunde fornuft, før de tror på alt hvad der bliver skrevet.

Men en undskyldning ville nok være på plads for at tilfredsstille folk på MOL og Getbig, men for nogle ville dette sikkert ikke være nok.

Og om JS nu også ramte plet er jeg nu ikke helt enig i.

Link to comment
Share on other sites

Luciferase - > Der er KUN en person.

Lawman -> Da filmen først knækkede, knækkede den stort. Manden har kort sagt været knaldhamrende bange for at der ville komme nogen efter ham med køller eller retsforfølgelse. Derfor ser jeg også gerne at man gør det klart i denne tråd at det under ingen omstændigheder er tilfældet. I så fald kan det være at manden forsigtigt stikker hovedet frem igen.

The Bear -> Han fejler ikke noget, men har socialt, uddannelses- og familiemæssigtmæssigt haft en pæn bunke problemer.

Og lige for at forebygge: Nej, jeg er ikke faldet for endnu en løgn - denne gang var det en ærlig mand uden parader - tro mig.

Vandpyt -> På et tidspunkt havde du en teori om at jeg var ved at ryge manden ud - det var nok ikke helt skævt.

Link to comment
Share on other sites

MZ:

Der er nogle ting jeg gerne vil vide.

Bl.a. hvordan kom du til de oplysninger du har lækket omkring at "MS" i virkeligheden, underviste, holdt vejret under vand etc.

Hvordan harmonerer den historie du har givet her, med de vekslende IPer og at noget var skrevet fra et fitness-center. For at skrive derfra skal man vel være ansat - eller måske som rengøringsmand med adgang?

Jeg synes det er fint vi får en afklaring - rigtig fint endda! Godt Ms - så mangler vi bare du kigger forbi.

Angående at det er eskaleret - så undrer en ting mig bl.a.: At du indledte tests på produkter - det kan jeg slet ikke se du kan have fået ideen til - du kunne have holdt dig til det du kunne - skrive artikler - omend ved at læse bøger, men at sige man ville lave tests uden at have muligheden for det finder jeg sært og unødvendigt, når nu det ikke har været for at lave grin med os, men fordi det har været det gode hjerte der er løbet af med dig.

IGEN, jeg synes du har gjort mange gode ting - de mange dårlige ting har været løgnen, de mange dage efter afsløringen om fup, hvor du ikke trådte til med det samme og sagde "OK - jeg er taget", og så det faktum at du ikke har villet deltage herinde med os nu, men det håber jeg kommer - det fortjener du faktisk - og det er positivt ment - jeg tror nemlig bare gerne folk vil hjælpe dig, for du har det jo øjensynligt dårligt med nogle alvorlige ting, hvis vi skal tro tråden og når du nu læser folks reaktioner herinde skinenr det også igennem at folk hellere vil se dig blive end at forsvinde.

Men LOV mig...at kommer du herind og fortæller åbent omkring hvad der gik galt - så LOV mig at det er sandheden, for når man taler følelser hvor andre folk gerne vil hjælpe én, så er det for alvor oget der kan pisse folk af, fordi de også krænger sig ud i et forsøg på at hjælpe dig videre...både på MOL og i livet.

Håber vi ses herinde...

Link to comment
Share on other sites

OK MZ - du skrev samtidig med mig ;)

I såfald - no hard feeling "MS" - tvært imod kan jeg sgu godt blive lidt rørt over historien - og nettet kan bruges til mange ting - MOL kan bruges til mere end træning og i dit tilfælde tror jeg faktisk vi er en del, der har vent vores vrede til sympati i en sådan grad, at vi hellere vil hjælpe dig tilbage end at skubbe dig yderligere ud i depressioner - det er vel det man har os "netvenner" til... :)

Jeg tror ikke der kommer sagsanlæg - nu ved folk jo at Getbig ikke har haft noget med skidtet at gøre - det tror jeg også Getbig er klar over, at ingen vil mistænke dem længere, så pt. har de ikke tabt noget.

Angående køller - så tror jeg nu også du kan ånde lettet op - alle i denne tråd giver udtryk for at de hellere vil hjælpe end støde dig væk, men gøre dig noget, det kan jeg ikke se tegn på.

Link to comment
Share on other sites

Jamen det var da rigtig artig læsning, - og især interessant at se, hvem der ramte lige på kornet i gættet på hvilken type person MS i virkeligheden var, - og hvilke motiver der lå bag!
HMM JS, Jeg er nu ikke enig. Jeg syntes ikke MS virker som en psykopat, som du så ofte har fremhævet (Jeg ved dog ikke om det er dette du tænker på). Men mere som en ensom stakkel, hvis pludeselige popularitet eskalerede ud i det ekstreme. Ganske forståeligt ivørigt, men ikke spor psykopatisk. At MS senere bliver skræmt og ikke tør vise sig herinde, er endnu et træk der understreger hans "normale" og ikke psykotiske natur.

:)

Fra Lawman

Angående køller - så tror jeg nu også du kan ånde lettet op - alle i denne tråd giver udtryk for at de hellere vil hjælpe end støde dig væk, men gøre dig noget, det kan jeg ikke se tegn på.

Helt enig

Edited by The Bear
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share