MS - Epilog


Morten Z
 Share

Recommended Posts

Tja hvad kan jeg sige? Det var sq et vildt nummer du (MS) kørte, men du kom med en række gode råd og indlæg, nok mest på Getbig, men synes det ville være trist hvis du holder din viden for dig selv, selvom du ikke er supermand mere :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 126
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

At MS senere bliver skræmt og ikke tør vise sig herinde, er endnu et træk der understreger hans "normale" og ikke psykotiske natur.

:)

Du tror ikke Peter Lundin blev skræmt, da de kom efter ham med fire dumbells og en barbell. ;)

Spøg til side, jeg ser ham ikke som psykopat, men det kan måske være en god ide at få professionel hjælp. Det kan være Morten Z kan være behjælpelig med henvisninger, ikke forstået på den måde at Morten har haft brug for det, pånær kort efter han lunchede Hessel.

'Pyt

Edited by Vandpyt
Link to comment
Share on other sites

Jeg havde netop afsluttet et langt indlæg i "hvem er MIkkel Sand" om en telefonsamtale jeg havde med GETBIG for ca. 14 dage siden.

Anyway min pointe var at jeg ikke mente at GETBIG kunne havde noget direkte med MS at gøre eller brugte ham som "reklame" i deres markedsføring, da dette jo selvfølgelig ellers ville været kommet frem.

At de nævnte ham til mig har derfor været et enkelstående og ligegyldigt tilfælde og det er derfor godt at GETBIG nu er renset for alverdens påstande.

Til dig MS vil jeg sige at du virkelig har været til stor inspiration og selv om dine resultater var lige lovligt imponerende, er jeg stadigvæk af den opfattelse at man kan nå langt med selvdisiplin, fornuftig kost og træning og stor tålmodighed.

Jeg håber at du ligesom os har lært meget af denne sag og at du fremover vil sætte en ære i at holde dig til sandheden.

Bortset fra det er det jo stadigvæk imponerende hvor meget du ved eller er istand til at indsamle af viden. Jeg vil derfor dels opfordre dig til selv at sige undskyld og dels at oprette en ærlig profil hvor du videre kan deltage i den evige debat om træning, anatomi og ernæring.

Link to comment
Share on other sites

Til MS vil jeg sige, at hvis du venter en uge eller fjorten dage og så kigger forbi MOL enten ved at bruge Mikkel Sand identiteten for at være anonym eller din egen, så skal du for min skyld være velkommen, jeg tror og håber at resten af MOL har den samme opfattelse. Kig forbi, du har og kan stadig en masse vi kan lære.
Det må jeg give Vandpyt ret i ;) I øvrigt skylder du jo også mig et svar om, hvordan det kan lade sig gøre, at dyrke alt denne sport, og samtidig få så store/gode resultater. Mange mener jo, at for hård cardio mv. går ud over BB-træningen! Men det har jo nok noget at gøre med din gode periodisering samt en velovervejet shake :lol: :lol: :lol:

LAWMAN skrev:

Angående at det er eskaleret - så undrer en ting mig bl.a.: At du indledte tests på produkter - det kan jeg slet ikke se du kan have fået ideen til

MS, meget af det du har skrevet er jo skide sjovt - specielt set her i bagspejlet! Jeg var sku imponeret! Det var alle vel!! Men dette her med analyserne, er også én af de ting, som jeg heller ikke synes, du skulle have haft med. Dette samt dine egne samtaler sammen med BIGMAN mv., hvor du laver rosende produktbeskrivelser af GB´s produkter, har for flere givet store anledning til uro med hensyn til din rolle til Getbig. Dette har jo også tidligere været oppe inde på Getbig. Allerede på side 5 i "den store tråd om dig", blev det første af mange indlæg vedrørende Getbigs rolle bragt op af MOL´s kommende jurist i form af overtrædelse af markedsføringsloven. Dette fortsatte så med jævne mellemrum igennem hele tråden. Personligt var/er det faktisk lige netop dette, som jeg fandt mest mystik i hele denne "leg". Nu må vi tro det bedste, og derfor må det nu forhåbentligt stå klart, at Getbig intet havde med MS at gøre - i hvertfald på denne måde. Der hvor Getbig fejler i alt dette her, er så, at de som et selskab har pligten til at tage ansvar for, at de folk der skriver artikler mv., nu også er den/det, de giver sig ud for at være - så ville alt dette, med MS contra Getbig slet ikke have været opstået i første om gang. Dog synes jeg, at xax klarede det fint, trods mange tvivler - bravo bravo bravo ;) Jeg vil selvfølgelig derfor også i fremtiden støtte Getbig :)

MS - i en poll-afstemning ville jeg helt klart stemme for, at du fortsatte herinde. Hvem ved - måske en dag du giver mig mit manglede svar :D :lol: :D :lol:

Tiger

PS. MZ - da du skrev, at alt dette nok snart ville få en drejning, hvad var det da, der pludselig var gået op for dig? Jeg mener, først hentydede du jo til en lidt anden personlighed, end ham du/I nu har fundet frem til?!?!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har da på intet tidspunkt haft på fornemmelsen at nogle ønskede at hævne sig fysisk - selv ikke JS kunne med sine polakker virke oprigtig :lol:

Nej, selvfølgelig er der ikke nogen der kunne finde på det. Det har slet ikke været det det drejede sig om. Man føler blot at man har været en aktiv del af en efterforskning - og de ledetråde MZ løbende har lagt ud har gjort det til en leg... ligesom det har været en leg at forsøge at narre alle os MOL´boere.

No hard feelings... MS sund dig lidt og kom så tilbage og vær en aktiv biddragsyder i MOL´s fantastiske fora - jeg er ret overbevist om at du kan lære en hel del :) Og selvfølgelig biddrage på lige fod med alle os andre.

På en måde ærgeligt at efterforskningen nu er slut - på den anden side får man nu frigivet en hel del tid til de øvrige fora, hvilket alt andet lige nok er mere konstruktivt :D

Link to comment
Share on other sites

Han fik da taget røven på os.

Personligt mener jeg ikke at der er nogen grund til at bære nag.

Vi burde jo i samme omgang undersøge JØRGEN STORM med en fedtmålertang, for at se om han har rent mel i posen.   :sneaky:

Jeg synes, det er utroligt, så travlt man har med hinanden :teachingfinger:

Det viser både dette her, og tidligere tråds længde på rekord tid.

Samtidig synes jeg det kan se ud til at de, der har mest travlt samtidig er dem, der er mest anonyme.

Vi har vist alle sammen ofte tænkt på hvem er... f.eks er mange træningsspørgsmål fulgt op af hvor længe har du trænet, og hvad er din alder.

Når så mange har efterlyst ærlighed og nærmest krævet opklaring og forklaring, vil jeg tillade mig at sige at ærlighed er lidt i familie med åbenhed.

Åbenhed er også et godt middel mod mistænkeliggørelse og sladder.

Er det inspireret af chat-kulturen, at mange dækker sig under nicknames og kun giver de opsolut minimale oplysninger om sig selv ?

Hvis man vil modtage, må man også give...

Jeg har også fået at vide, at jeg nærmest udleverer mig selv på nettet.

OG hvad så...

Det er så min måde at føre mig frem på.

Grunden til at jeg ikke før har deltaget i Hvem er... tråden er at jeg ikke synes der er ret langt fra lukkethed og anonymitet til lidt overdrivelse.

I den trykte presse, er anonymitet ikke velset i debatter.

Hvis man giver flere oplysninger om sig selv, f. eks. i sin profil, forpligter man også sig selv, og gør det lettere at dele trænings erfaringer med hinanden.

Det er vel stadig hovedformålet med forumet her ?

Derfor vil jeg til slut hermed opfordre Jer til at skrive lidt mere i Jeres profil, for at give lidt mere troværdighed i Mol-forumet.

Henning :)

Link to comment
Share on other sites

Lærerigt og spændende, ja bevares - det har det da været. Men skulderklap og anerkendelse for han sgu ikke for det stunt (ikke af mig i hvert fald).

Jeg synes også stadig at virker undeligt, at du trappede de eventyrlige historie op til en sådan grad at det tilsidst vagte mistanke i stedet for facination - I mean - du må da selv have undret dig over hvor meget folk ville sluge råt. Det var lige som om du ikke gad mere, men hvorfor så ikke stoppe mens legen var god...........nårh ja du blev jo afsløret <_<

Gad nok vide hvor dine ekskapader var endt henne - Plyometrisk kænguru-gymnastik på månen måske??

Hvis du kunne gøre noget om hvad skulle det så være?? Jeg mener, det er jo lidt en skam ikke, da du øjensynligt ikke er dum.........rent bogligt i hvert fald, kunne du sikkert have høstet en temmelig betydelig mængde anerkendelse for din viden(?) - men det sikkert nåes endnu ;)

Tilgivelse kan han sagtens få - nema problema - jeg er ikke en person der bære nag (it's just bagage you know), du skal være velkommen i min stue en hilken som helst dag - stol på det.

Og husk ærlighed varer længst - du har et helt forum af næstkærlige og forstående individer - brug det!!!!

VH - Kenneth

Edited by Nexus
Link to comment
Share on other sites

Til dig MS vil jeg sige at du virkelig har været til stor inspiration og selv om dine resultater var lige lovligt imponerende, er jeg stadigvæk af den opfattelse at man kan nå langt med selvdisiplin, fornuftig kost og træning og stor tålmodighed.

Jeg håber at du ligesom os har lært meget af denne sag og at du fremover vil sætte en ære i at holde dig til sandheden.

Bortset fra det er det jo stadigvæk imponerende hvor meget du ved eller er istand til at indsamle af viden.  Jeg vil derfor dels opfordre dig til selv at sige undskyld og dels at oprette en ærlig profil hvor du videre kan deltage i den evige debat om træning, anatomi og ernæring.

Enig, velkommen tilbage MS, du kan se her, at du vil blive taget godt imod.

Det bliver spændende at læse dine fremtidige indlæg.

Du er jo god til at skrive, og ved noget om sagerne.

Selv om det afsluttede kapitel var en spøg, ved vi, at du har samme træningsinteresser som os andre her.

Så kom og del dem med os.

Er du i tvivl, så spørg ?

Det kunne også være sjovt at høre historien bag historien nu eller senere

:) Henning

Edited by Henning
Link to comment
Share on other sites

Hæhæ, jeg må sige, sikke en ordinær slutning på en spændende historie. Ganske almindelige mindreværdsfølelser kombineret med at blive fanget i sine egne løgne - den ene løgn trækker den næste med sig. Ikke noget med psykopati, store pengebeløb el. lign. Bare et ganske almindeligt, fejlbarligt menneske.

Hvis hele opklaringen hermed er givet, så er der ikke grundlag for hard feelings.

Link to comment
Share on other sites

Som jeg skrev i "tråden", har jeg aldrig ment at MS skulle forfølges på nogen måde.

Den eneste potentielle skade han kunne have forvoldt var, at han kunne have fået de mere uerfarne til at benytte sig af de påståede enorme træningsmængder, i håb om at komme til at ligne ham på MS´es billede.

Os mere erfarne har vel fundet frem til hvor stor en træningsmængde vi kan tåle fra.

Som jeg også skrev, fandt jeg det uværdigt at kaste sig over et menneske man har set op til. Hvis man ikke har gennemskuet at vedkommende ikke er andet end et menneske, er det ens eget ansvar.

Manden har en stor teoretisk viden (eller adgang til en stor videnbank), så hvorfor skulle han ikke blive ved med at dele ud af den.

Derefter må folk selv finde ud af hvorledes de kan bruge, eller lade være med at bruge, denne viden i netop DERES træning.

At manden var en inspiration for mange er ganske tydeligt, han fik da mere erfarne til at vade rundt i vinterkulden...med oppakning..... :lol: :lol:

Undskyld.......kunne ikke nære mig :)

PS:

jeg har set at der var en anden grund til denne pludselige trang til stroppeture B)

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes da også, at "MS" selv skulle komme herind og snakke med os. Der er selvfølgelig ingen, der er sure på en ærlig mand.

Opret en ny profil, start forfra og velkommen til MOL :)

Lige mine ord

På'en igen MS - håber at se dig igen på MOL. :)

Link to comment
Share on other sites

At manden var en inspiration for mange er ganske tydeligt, han fik da mere erfarne til at vade rundt i vinterkulden...med oppakning.....

Der er intet mere rart end at vandre rundt i Nordsjællands (få) bakker en frostklar aften med fuld oppakning!!!

Det var en aktivitet jeg dyrkede jævnligt da jeg boede i Nordsjælland, intet mystisk eller "MS-agtigt" i det…

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes også at MS skal komme tilbage, med den utroligt store viden om træningsfysiologi, som han havde adgang til..

Een bekymring har jeg dog... Hvis han vender tilbage under et nyt navn, og begynder at lyve om sine egne stats igen.. Det er uhæderligt, og giver debatterne en forkert drejning, for hvem kan debattere imod en mand som hævder at han har træningsfremgang trods en utroligt stor træningsmængde...

Jeg må give Alcon ret:"Den eneste potentielle skade han kunne have forvoldt var, at han kunne have fået de mere uerfarne til at benytte sig af de påståede enorme træningsmængder, i håb om at komme til at ligne ham"

Lad os krydse fingre for at han kan holde sig til sandheden hvis/når han vender tilbage, ellers går det ud over alle som lyder vidende, og som bakker det op med egne gode resultater :)

Link to comment
Share on other sites

På en måde er der da også en god lære at drage: Hvis en almindelig fyr med almindelig træningserfaring og med almindelig indsigt i teorierne kan nå SÅ langt i forståelse af principper, fysiologi og teorier, så er der få, der ikke - med den rette indsats - kan nå lige så langt.

Edited by mdk
Link to comment
Share on other sites

Det er rigtigt - men den mængde viden kommer ikke natten over.. Så enten har han haft UTROLIGT meget fritid ;) eller også har han benyttet sig meget ag "copy" og "paste"...

Og så undgik han jo meget begavet spørgsmål som kunne afsløre "huller" som vi jo alle har..

Link to comment
Share on other sites

Jow, men hvis mere af hans tid var gået med studier - for studiernes egen skyld, og det er i sidste ende vejen frem - og mindre tid var gået med show off og tankespind, så ville han komme langt. I teorien i hvert fald. Der skal jo også energi til at omsætte det i praksis.

Edited by mdk
Link to comment
Share on other sites

Jeg synes nu folk er lige hurtige nok til at vende den anden kind til og acceptere den forliggende forklaring som endegyldig sandhed for hvordan tingene måtte hænge sammen.

Den sagnomtalte person, vil i denne situation, uden tvivl, gøre alt hvad han kan og formår for at slippe SÅ BILLIGT ud af denne historie som muligt(både på sin person såvel som økonomisk).. og vi ved han har de manipulative midler til det..

Fint for mig at historien når sidste kapitel her, men at sætte kryds og slange ved "epilogen om mikkel sand" i sin nuværende form, er lige naivt nok i mit univers.

Link to comment
Share on other sites

BrainRoid ->

Har man begået en kriminel handling skal man naturligvis stå til ansvar for dette. Det er dog yderst tvivlsomt om MS har begået noget kriminelt.

Er der derimod ikke tale om kriminalitet, ja så er man "straffri". Selvfølgelig vil/kan der være sociale sanktioner, såsom påtvunget isolation, vredesudbrud, foragt osv. Jeg mener dog, at et af menneskets vigtigste egenskaber er evnen til at tilgive - hvorefter alle parter kan komme konstruktivt videre. Dette synes jeg (subjektiv holdning) skal gælde for MS, som det gør for så mange andre. :)

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Brain <<< Med mindre, nogen finder en rygende pistol, så tror jeg, vi er henvist til at tro på MZ, når han siger, MS-bagmanden virkelig var brødebetynget. Personligt kan jeg godt lide, at forklaringen, som vi får den serveret, er så simpel. Det simple er oftest det sande. :)

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share