Vægttab+muskeløgning


Jeanie92
 Share

Recommended Posts

Hej alle derude!

Jeg er en pige på 18 år, 77 kg og 177 cm - BMI godt 25 - fedt% ca 29/30 - der har sat sig nogle mål mit liv videre..

Jeg vil gerne veje de 65 kg og have markerede muskler - særligt mavemusklerne.

- meldte mig faktisk til marathon i går, i maj måned til næste år.

P.t. er jeg helt pjattet med motionsboksning som er kondi/styrke-træning med sjipning/sparring/cirkeltræning, kanon fedt, 2 x ugentligt. Jeg har også en hulahopring på 2 kg som gavner, bruger den 16 min hver anden dag.

Derudover træner jeg blot 1-2 gange i centeret og løber en eller to ture om ugen. Jeg kan uden problemer løbe en 5-6 km og synes selv jeg har en god grundform. Når jeg holder "fri" (fx de 2 måneder i USA) går der en 2-3 uger og så kan jeg løbe 10 km igen. - det er godt nok 1 år siden nu jeg har været deroppe, men det skyldes nok at jeg ikke har løbet i et år grundet dårlig ryg.

I mange år spillede jeg fodbold, så har godt markerede lår og lårmuskler, hvilke nok også kommer af de 10 km til skole hver dag (som jeg sommetider tager på mc)

Jeg har biologi på A-niveau og interesserer mig en del for ernæring og sundhed, hvilket betyder jeg ved lidt her og der.

Derudover har jeg desværre som 15-17-årig døjet en del med bulimi, hvilket nok også har øget mit behov for at vide en masse omkring vægttab m.m.

Mit spørgsmål er blot:

Hvad arbejder man med af tidshorisont? Er det et år? :-)

Og lyder det overhovedet muligt?

Jeg tænker generelt markerede mave - og armmuskler, mindre slaske-hud omkring ansigtet og mindre numse/tajle.

Link to comment
Share on other sites

Intet er umuligt for den som tror/vil/osv. Det afhænger af ret så mange ubekendte faktorer, hvor hurtigt du vil nå dit mål: Best case scenario: 5 måneder! Worst case scenario: aldrig!

Hvordan det kommer til at gå for dig vil jeg ikke spå om men dine forudsætninger lyder fornuftige, så jeg ville være optimist. Bliv i øvrigt ved med at søge viden, da man altid kan blive klogere inden for dette område! :bigsmile:

Mvh Andreas

Edited by AndreasH
Link to comment
Share on other sites

Hej alle derude!

Jeg er en pige på 18 år, 77 kg og 177 cm - BMI godt 25 - fedt% ca 29/30 - der har sat sig nogle mål mit liv videre..

Jeg vil gerne veje de 65 kg og have markerede muskler - særligt mavemusklerne.

- meldte mig faktisk til marathon i går, i maj måned til næste år.

Hej

Det er bestemt realistisk dig at komme til at veje 65 kg. Dvs. at du skal tabe dig 12 kg. Med 177 cm skal de flotte former nok komme med en vægt på 65 kg.

Den nemmeste måde at tabe sig på er ved at indtage mindre energi end man forbruger således at kroppen er i et energiunderskud. Det vil betyde at kroppen begynder at forbrænde af det lagrede glykogen i første omgang hviklet hurtigt vil gi et vægtab på et par kilo. Dernæst vil kroppen så begynde at forbrænde af det lagrede fedt. Et vægtab på 12 kilo vil du kunne nå på 3-5 måneder. Det skal dog siges at de sidste par kilo godt kan være lidt genstridige er min egen erfaring.

Hvis du skriver hvad du spiser i løbet af en dag kan jeg komme med et forslag til en kostplan der gør at du taber dig.

En del fødevarer indeholder temmelig mange kalorier. Det er alkohol, al fastfood, det meste fra gris, sodavand, saft, de fleste mælkeprodukter, ris, pasta og kartofler. Nå glemte lige hvidt brød og alle kager. Så prøv om du kan undgå disse fødevarer mest muligt. Pizza er også fastfood efter min mening. Glemte sukker og slik.

Spis gerne havregryn med lidt skummetmælk på til morgenmad og et stk frugt. Kl 9 kan du jo så tage et stk frugt mere. Til frokost kan du jo så spise et par skiver rugbrød godt tykke med mager pålæg, hytteost. Kl 14 igen et styk frugt. Til aftensmad 200 gram mager kød med masser af grøntsager og lidt ris eller pasta/kartoffel. Til aften hygge eks en smoothie.

Start alle måltider med et glas koldt vand.

Prøv at spise sådan i et par uger. Det vil sætte gang i dit vægttab. Hvis du føler sult gnask da et par gulerødder.

vh knud

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share