Solo sport for x-amr. fodbold spiller


ForFootball
 Share

Recommended Posts

Hej alle

Ville høre om der var nogen der havde nogle gode råd og anbefalinger.

Jeg har tidligere spillet amerikansk fodbold på højt plan i DK og har derfor en vis størrelse og muskelmasse jeg gerne ville vedligeholde.

Sagen er at jeg fornyeligt er blevet færdig med en længerevarende uddannelse og har fået job. Dette job gør at jeg rejser meget (faktisk 60-70% af alle hverdage) og dette forhindre mig i at dyrke den sport jeg holder af.

Så mit spørgsmål til jer er: Findes der en solo sport som jeg gå i gang med i stedet og som jeg dyrke selv når jeg ikke normalt er hjemme (dette udlukker jo de fleste hold sports)?

Har forsøgt at give mig i kast med alm. løb men, udover at jeg ikke er bygget til at løbe langt, så virker det også forkert, da jeg foretrækker at bruge min muskler eksplosivt i stedet for udholdene. Selvfølgelig kan løb indgå som supplement til en anden sport.

Glæder mig til at høre jeres forslag.

Mvh

en x-amr fodbold spiller

Link to comment
Share on other sites

Mange kampsports klubber kører med et setup der ligner et fitness center. dvs man betaler et fast beløb om måneden og kan så træne med på alle holdene. Der er mulighed for eksplosive bevægelser og styrkeprægede aktiviteter i de fleste kampsportsgrene+ der er masser af nærkontakt ligesom i football.

Alternativt findes der inden for æstetisk idræt, discipliner som gymnastik, break-dance og parkour/freerunnig der rummer masser af teknisk udfordringer og eksplosive bevægelser. Dog skal du sikre dig at et evt. hold du begynder på har en møde struktur der er løs, dvs man kan møde op og træne med når man har lyst(og ikke er bundet til at holde skal ud og optræde etc).

Go vind med at finde dig en sport at gå til

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share