5 kg inden nytår


Broch1
 Share

Recommended Posts

Hejsa! :D

Jeg vil rigtig gerne tabe mig 5 kg inden nyt år.

Jeg vejer pt 85 kg, er 182 høj. Jeg er 18 og min fedt procent er 18,1% med målebånd, jeg ved ikke hvor præcist det er, men når jeg sammenligner mig selv med de der Tykke drenge i "Bs og basserne" som vejer mindre end mig, vil jeg mene at jeg er en del mere fit en dem!

Anywho!

Lige nu arbejder jeg ikke og er hellere ikke igang med nogen uddannelse, jeg skal starte på højskole til Januar og vil derfor gerne tabe mig.

Jeg har lavet en lille plan som jeg vil høre jeres mening om. jeg har sådan en maskine her hjemme som jeg ikke aner hva heddder, det er den hvor man træder i nogen pedaler samtidig med man hiver i de der pinde med armene.

Hvis jeg nu tager 20 min på den hverdag på fat burnin intervallet som starter meget let og hurtigt går op i niveau og bliver der indtil den til sidst går ned igen.

Kombineret med at jeg cykler 18 km om ugen (til og fra nogen aktiviteter) Det skal lige siges at 1/3 af de km er op af bakke.

PLUS mave og arm bøjninger hver dag?

Det var motionen

Jeg bor hjemme så jeg har ikke så meget at sige om aftensmaden.

Men jeg regner med at hvermorgen tage en portion havregryn med skummetmælk og lidt rosiner. (ingen sukker)

Og så spise 2 skiver rugbrød med et eller andet kødpålæg (uden smør) og lidt frugt

Også ellers bare spise hva der nu er til aftensmad så frem det ikke er fastfood eller noget åbenlyst usundt mad, og så selvfølgelig i begrænset mængder!

Og så om aftenen et styk frugt eller en gulerod eller what ever!

BURDE jeg ikke kunne tabe mig 5 kg inden nytår?

Link to comment
Share on other sites

Den vigtigste del af et vægttab er kosten. Spis mindre, men sørg for at få dækket dit daglige behov for proteiner, kulhydrater, fedt mv.

Du får ikke noget ud af at tage armbøjninger og mavebøjninger hver dag. Kør styrketræning hver anden dag. Der er masser af forslag til styrketræningsprogrammer, der er lette at gå til, her på siderne.

Maskinen, du nævner, kaldes en crosstrainer og er en udmærket maskine. I stedet for at køre bevidstløst afsted på et eller andet lineært program, så prøv i stedet at køre intervaller. F.eks. ti gange et minut til at starte med, med to minutters lavt/jjævnt tempo ind imellem. Efterhånden som du kommer i form, kan du udbygge intervallerne. Du skal arbejde med så høj puls at du kun lige kan holde til at køre intervallet færdigt. Det bedste resultat får du ved at køre efter din puls. Så anskaf evt. et pulsur, hvis der ikke er et indbygget i crosstraineren.

EDIT: Det skal lige tilføjes, at du bør have varmet ordentligt op, før du begynder at køre intervaller.

Edited by KåreS
Link to comment
Share on other sites

Den vigtigste del af et vægttab er kosten. Spis mindre, men sørg for at få dækket dit daglige behov for proteiner, kulhydrater, fedt mv.

Du får ikke noget ud af at tage armbøjninger og mavebøjninger hver dag. Kør styrketræning hver anden dag. Der er masser af forslag til styrketræningsprogrammer, der er lette at gå til, her på siderne.

Maskinen, du nævner, kaldes en crosstrainer og er en udmærket maskine. I stedet for at køre bevidstløst afsted på et eller andet lineært program, så prøv i stedet at køre intervaller. F.eks. ti gange et minut til at starte med, med to minutters lavt/jjævnt tempo ind imellem. Efterhånden som du kommer i form, kan du udbygge intervallerne. Du skal arbejde med så høj puls at du kun lige kan holde til at køre intervallet færdigt. Det bedste resultat får du ved at køre efter din puls. Så anskaf evt. et pulsur, hvis der ikke er et indbygget i crosstraineren.

EDIT: Det skal lige tilføjes, at du bør have varmet ordentligt op, før du begynder at køre intervaller.

Tak for svaret der er en puls måler i maskinen, hvordan skal jeg så køre efter pulsen?

Til det med arm og mavebøjninger. Hvofor får jeg ikke noget ud af det?

Jeg har ikke vægte her hjemme?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share