Rana's log no. 1


Rana
 Share

Recommended Posts

Hej MOL'ere !

Det er første gang jeg træner med et seriøst formål -tidligere handlede det bare om at brænde nogle kcal af - og derfor synes jeg det ville være optimalt og lidt sjovt at føre en log og kunne følge min fremgang fra bundskrald til champ :tongue: I må meget gerne lægge en kommentar på hvordan jeg får mest mulig ud af min træning i forhold til de mål jeg har og måske rette på min kost, for jeg er ikke særlig kreativ hvad angår at spise varieret.. Mad er besværligt! :blink:

Planen er i træningslog no. 1 at :

1) booste konditionen med spinning

2) blive stærkere. MEGET STÆRKERE!

(Jeg kan ikke engang tage to rigtige armbøjninger, mine arme vil bare ikke.. :blush: )

3) Smide en 4-5kg fedt.

Denne del kommer til at vare en måned og jeg går ud fra at det i den periode påvirker styrketræningen fordi jeg skal ligge i underskud

Træningslog no. 2 sneak peak:

crossfit og thai-boksning! For mit ultimative mål er da at blive fighter og dukke op til fight arena og måske senere hen fight night? (ja ambitionerne er der, nu må se hvad jeg dur til :wink: )

Ser frem til benhård træning og fremtidig success :dumbbell_lift: Til jer der kigger forbi, cheers og nyd opholdet på loggen!

Nåhja, lidt info:

Jeg er 175 høj, vejer deromkring 60kg (køber en vægt næste uge) og så er jeg pige :wink:

Edited by Rana
Link to comment
Share on other sites

Det lyder spændende og nogle ambitiøse mål :superman:

Det med styrken skal nok komme :smile: Det er som om kroppen lige skal sparkes igang.

Hvis du beskriver din træning og kost skal du nok få noget feed back... Især hvis du også selv er lidt aktiv andres logbøger :smile:

Jamen så må jeg ind og bombe nogle logger kan jeg høre :tongue: Og med styrken tror jeg lige jeg skal lære noget teknik med håndvægte, indtil da virker maskinerne mere overskuelige :blush:

MEN her er dagens træning. Blev medlem i FW og tog så min første spinningtime. Hårdt, men fedt alligevel :biggrin: Følte dog ikke at musikken passede helt til det tempo vi kørte, meeen jeg fik svedt det jeg skulle! Udover spinning tilbagelagde jeg også omkring 8km på cykel.

Hvad der kom indenbords i løbet af dagen:

55g grovvalsede havregryn m vand 180

150g tun i vand 200

2fed hvidløg, citron, iceberg 50

2 rugbrød m kyllingepålæg & iceberg 300

200ml skummetmælk 70

100g spinat (sådan noget med lidt hakket oksekød og ukendte krydderier i)

Det giver sådan ca 900kcal, så jeg kan se jeg skal ind i køkkenet og fylde lidt ekstra på. :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

55min boksetræning - super fed time! Glæder mig til torsdag :4thumbup:

15min sjip + lidt ekstra slag og spark på sækken

4km løb. 9.5-10.5 km/t - og så døde jeg bagefter

kost

Morgen: 50g havregrød

Frokost: 2 rugbrød m kyllingpålæg

Aften: En tallerken af en ret "bemye" med oksekødstern og okra i en form for sovs lavet af.. tomatpure, vand og ukendte krydderier. med ris. nammenam. kcal er estimeret til 600.

Før træning: et glas skummetmælk

Efter træning: 50 g havregrød og et glas skummetmælk efter træning.

ca 13/1400 kcal?

overvejer om jeg skal vente med spinning til beløbet på min konto har positivt fortegn (ejer ikke egne sko endnu.. så de skal lejes per time). Fik en advarsel fra banken da den allerede har været spærret før :dry:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kender godt den med banken - de er sq så smålige.

Jeg tror du ligger lidt lavere på energien.

50 g havregrød á 60 kcal = 120 kcal

2 glas (2½dl) skummet á 90 kcal = 180 kcal

100 g rugbrød = 200kcal

80 g mager fugl = 85kcal

Aftensmad = 600kcal

I alt 1185kcal

Ja helt ærligt, så længe man sørger for at tanke op igen :nonono:

Jeg endte dog med at købe skoene alligevel, for jeg kunne ikke gå glip af timen idag. Ellers ville jeg have stået sådan :4goodbye: mens de andre kørte udholdenhed og det kunne jeg ikke have.. :biggrin: SÅ!

Dagens træning

løs styrketræning (blev introduceret til maskinerne i centret og lavede 10-15reps på hver maskine. Mest skulder/arm/ryg) Farer helt vild mellem dem, og overvejer om det ikke er nemmere (og bedre) at få styr på nogle øvelser med håndvægte og bare køre dem fra starten af?

Løb, 15min (ja.. ville ikke blive træt i benene hvis jeg skulle overleve spinning)

Spinning, udholdenhed, 1t

8km gang. (suk, sådan er det nu engang når ens cykel bliver skruet fra hinanden fordi den har stået på en fælles cykelparkering..)

Dagens kost

kl 8: 50g havregrød (180kcal, checkede pakken)

kl 12: 2rugbrød m kyllingpålæg (spiser shwartsbrot, synes det smager himmelsk. 120kcal per stk = 240+40)

kl 14: 2 rugb m kyllingpålæg (280)

kl 16: 2 rugb m kyllingpålæg (280 - nej, der er ikke så meget at vælge imellem..)

o. 17: 1 banan (100-150kcal)

0. 21:30: havregrød + 1 glas mælk ( 180 fra havregryn og 70 for 200ml skummetmælk)

1420 siger det samlede indtag.

Hvis jeg bliver rig i 2011 skal der grøntsager og rigtig kød på bordet :4mewantfood: Men så længe jeg har råd til medlemskab og så længe jeg kan boksetræne går verden ikke under. Glæder mig til imorgen! :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

Boksetræning, 45min (styrkedelen var godt nok ond idag. Dumme slappe arme :dry: )

Crosstrainer, 15min

Løb, 10.5-11km/t, 10min

Mad

kl 12: Havregrød, 180

kl 14: 2 rugb m kyllingpålæg, 250

kl 17: 2 rugb m kyllingpålæg, 250

Humus, 300

Efter Træning: Rugbrød m tun, salat & dressing, 250

Aten: Kage, 400

Ialt: 1630

Vil gerne eje et pulsur. Og nu vil jeg sove.

Link to comment
Share on other sites

Heldigt for mig så nej :4mewantfood:

Haha, ej. Rugbrød er billigt og mætter. Dérfor.

Selvfølgelig smager ordentligt mad med kød og grønt bedre men det er DYRT!! :crazy:

Stakkels fattige studerende som mig er dømt til billig mad med udsigt til mangel på div. vigtige næringsstoffer :dry: men jeg spiser også tun nogen gange! :tongue:

Faktisk vil jeg overraske dig og afsløre at jeg spiste kylling, ris og kartofler idag... mmmmmm

Edited by Rana
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

Spinning, 1t. Fuuuck det var hårdt idag! :blink:

(pause)

Intervalløb, 15min ekskl opvarm+afjog

crosstrainer 10min

Og så mandede jeg mig op og smuttede hen til området med vægtene.

(Her må i gerne kigge væk, for det er sgu pinligt med spaghetti armene)

Skuldepres

3x10x2kg

Sideløft

3x10x2kg

Dødløft, stivbenet

2x9x27kg

Så blev jeg sulten og gik hjem.

Og nu vil jeg fyre den af

Edited by Rana
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share