ÆVL & KÆVL & SL


JAAB
 Share

Recommended Posts

Imponerende vægt på good mornings :devil:

Betyder det noget for udførelsen, at du skriver 'arched back' eller er det som nedenstående?

BBBentKneeGoodMorning.gif

Som nedenstående? Der er vist noget, som jeg ikke ser...

Nå, men med arched back mener jeg, at man holder et lille svaj i ryggen under hele udførelsen og stopper med at bøje fremover, når dette ikke kan lade sig gøre længere. Og derfor kommer man ikke så langt ned, som i traditionelle goodmornings.

Tidligere har jeg lavet goodmornings med mere neutral ryg, men jeg synes det på denne måde føles bedre(mindre "farligt" for lænden)/er mere overførbart til squatten for mit vedkommende i hvert fald. Men hvad ved jeg?? Det er jo også mig, der får DOMS i læggene af frontsquat og i biceps af bænkpres...har en mærkeligt indrettet krop! :laugh:

EDIT:

Hvad angår DOMS, så kan jeg idag berette om en pænt heftig sjat, der har fået mig til at droppe ALLE dagens planlagte aktiviteter og i stedet blive hjemme på sofaen og skrive opgave og tanke carbs. Det føles som om at nogle har pillet mine muskler af, sønderbanket dem med en kødhammer, pakket dem stramt ind i vita-vrap og derefter hæftet dem fast på knoglerne igen. Det er dælme længe siden jeg har haft det sådan sidst... :crazy:

Edited by JAAB
Link to comment
Share on other sites

Tak :smile:

Det er nu ikke så slemt, så længe man kan koncentrere sig om spændet...igår var der et par af de andre der besluttede sig for at fyre jokes af lige bag mig, og så begyndte det at blive pænt udfordrende, for jeg er både nysgerrig og har meget let til latter...ret skidt med 100 kg på ryggen!

Link to comment
Share on other sites

Tak :smile:

Det er nu ikke så slemt, så længe man kan koncentrere sig om spændet...igår var der et par af de andre der besluttede sig for at fyre jokes af lige bag mig, og så begyndte det at blive pænt udfordrende, for jeg er både nysgerrig og har meget let til latter...ret skidt med 100 kg på ryggen!

Så prøv at blive klappet i røven under et sæt tunge, "alm." goodmornings, hvor man er helt nede omkring parallel :crazy: Det mente en liderlig hanløve i VK HOMO var sjovt :dry::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Tak skal I ha'.... :smile:

Ja, så blev jeg sgu 30.

Det har været en mærkelig dag idag fordi:

- i løbet af natten har en myg VOLDÆDT min ene skulder i et fint c-lignende mønster (min. 15 stik!)

- jeg faldt over min træningstaske i morges og kom til at træde på shampooflasken INDE i tasken...zhit!

- jeg brugte hele aftenen igår på at bage omkring 80 muffins til skole/arbejde/træning, for blot at glemme dem hjemme på køkkenbordet...huskede det så tilpas sent, at jeg ikke kunne nå at vende tilbage og hente dem.

- jeg valgte at spidde mit øje direkte ind på en gren, da jeg skulle hente min cykel i morges.

- i skolen vælter jeg min kaffe ud over mig selv og det meste af gulvet i kantinen

- da jg har været til træning er jeg i fakta for at handle, for blot at konstatere at jeg har glemt mit dankort i Obbc. Da jeg så cykler hele vejen tilbage til Obbc igen, kan jeg konstatere, at kortet alligevel var i tasken.

- og så har mit humør bare været psyko-mystisk...har haft lyst til at tude i to dage nu - uden grund...SÅ HOLD DA OP!!!!!

Nå, men igår trænede jeg ikke, da jeg havde så tilpas mange doms i hele kroppen, at jeg for en gangs skyld godt kunne se rimeligheden i at holde en hviledag. Desuden var der også en opgave, der skulle skrives og nogle muffins der skulle bages...og noget slik der skulle spises. Puha, der er blevet carbet godt op, de seneste par dage.

I dag skulle så bare stå på en gang let træning - ja, ved nu ikke engang om jeg vil tillade mig at kalde det for træning. Tre lette sæt bænk og lidt c&j tekniktræning var alt. Og jeg var da også dybt utilfredsstillet, da jeg forlod centret...god dammit jeg trænger til at hive i noget jern!!!!!

Hvis nogen sku være i tvivl, så er jeg SÅ klar til "stronger" i morgen!!!! :devil:

Så er der lige dén lille detalje med juleøllet i aften.... :blush:

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med fødseldagen... og din underlige dag :smile: jeg går ud fra, du så nu hygger dig med 80 muffins :laugh:

God fornøjelse med STRONGER. Jeg så de events I skal lave. Bad ass :devil:

Tak...til begge :smile:

"Stronger" var vildt sjovt! ...mere om det senere...

Link to comment
Share on other sites

Held og lykke med Stronger event idag.

Tak ...var SÅ klar :4mewantfood: ...beretning kommer herunder.

Du er for sej, Jane!! Og stærk. Og kan dødløfte vældigt meget! :weight_lift:

Tak Ditte...det var hyggeligt lige at hilse på dig :4thumbup:

Nå, men så må jeg jo hellere igang med at fortælle.

Altså var jeg blevet lokket med til at deltage i "Butchers Even Stronger" i går. Nu er jeg jo ikke crossfitter (sådan officielt i hvert fald), og jeg var altså heller ikke helt sikker på om det nu var en god idé. Et er at jeg godt er klar over at jeg er ok stærk, men noget andet er alle de mystiske øvelser, man støder på i crossfit. Og programmet blev jo først offentliggjort få dage før, så jeg havde mine bange anelser.

Programmet blev dog ikke nær så slemt som frygtet. Det bestod af:

1) Fatbar clean&jerk, 40 kg.

2) Bænkpres rep-out, 50 kg.

3) Hop.

4) Stafet med atlassten, 50 kg.

5) Prowler-stafet, 20 kg

6) Dødløft ladder, 65-150 kg

7) Finale: Træk og skub og militær-jeep

Vi var tre på hvert hold. De første tre øvelser var slået sammen til ét event, hvor vi hver skulle gennemføre de to af øvelserne(vi havde 15 minutter i alt). Jeg valgte/blev valgt til fatbarløftet og bænk.

Jeg har aldrig trænet clean&jerk. For et halvt års tids siden trænede jeg kortvarigt lidt powercleans, men det er også hvad jeg kender til dén øvelse. Så at skulle lave den som fatbarløft var ikke helt let. Jeg har ingen anelse om hvor mange reps jeg fik, men fuck jeg fik mine triceps brændt af!!!!! Og det viste sig meget tydeligt i bænken, hvor jeg i mit stille sind havde drømt om ca. 30 gentagelser :innocent: . HA! Jeg fik 17...intet i armene at arbejde med! Det gik også nogenlunde for mine to holdkammerater. Tror de fik hoppet 90 cm...godt det ikke var mig, der skulle dét! Efter denne udfordring lå vi desværre på en skuffende 5 plads ud af 7 hold!

Så blev det tid til atlasstenene. Vi har ikke atlassten i OBBC, så efter briefingen gik vi hen og øvede lidt og lagde taktik.

Øvelsen gik ud på, at man skulle løfte en sten, løbe/gå 5 m med den og lægge den op på en rampe. Det skulle hver deltager så gøre 5 gange i træk og derefter skulle vi på skift gøre det samme (altså bare ´en tur ad gangen pr. deltager*) indtil tiden var gået. Var det 7 min? tror jeg nok.

Nå, men jeg startede ud og det gik langt over forventning. Det var jo nærmest let :superman: ...men var også godt pumpet op på adrenalin og den fantastiske stemning der var i garagen. Hvor er det FEDT når det føles som om at hele hallen hepper på én! :4thumbup: Resten af mit hold klarede sig også godt, på trods af, at de er nogle små piger, og vi lå i den rigtig gode ende på denne udfordring. Jeg ved ikke hvorfor, men der blev ikke lavet opdatering på placeringerne i damerækken efter 1. runde, indtil der blev udråbt, hvem der kom i finalen....meget mærkeligt!

Herefter stod den på prowlersprint. Ca. 25 m. ad gangen, skiftevis 1 deltager ad gangen og skiftevis på de høje/lave håndtag. Jeg takkede mig selv fordi at jeg er helt stoppet med at ryge nu, for ellers var dette blevet min visse død!! :devil: Men anyhow....vi ownede de andre hold TOTALT!!! Yeah, hvor var det awsome! Der var lidt syre i lårene bagefter, men ellers følte jeg ikke at jeg var specielt mærket...det havde jeg ellers regnet med at være. Glædelig overraskelse.

Og så kom vi til den længe ventede dødløft ladder. I forvejen var jeg lidt muggen over at den skulle ligge efter prowleren, fordi jeg var lidt bange for at jeg ville være død i lårene. Men det var jeg da så langt fra...

Alt var let indtil de 150 kg...sådan husker jeg det i hvert fald, og det ser også sådan ud i videoen. Og så kom jeg endda i tanker om bagefter, at jeg helt glemte at presse igennem med hælene og bruge mine forlåb og min røv...tja, hvad kan jeg sige? Nå, menjeg fik de 150 og lavede 2 ekstra reps indenfor den 30 sekunders tidsramme som vi havde til hvert løft. Sidste løft blev dog desværre underkendt, da jeg glemte at strække knæene, før jeg smed stangen...HVOR DUM HAR MAN LOV TIL AT VÆRE :laugh: !!! Men pyt...vi vandt øvelsen! :4thumbup: OG HOLD DA KÆFT EN OPBAKNING FRA PUBLIKUM!!!!!!! :superman: :4thumbup:

I øvrigt stort tillykke til PigeHest med PR på 145 kg!!

Og så var vi færdige, men anede egentlig ikke hvoprdan det var gået, om vi var kommet i finalen eller ej. Da de sidste tre øvelser var gået SÅ godt, som de gjorde, var vi nok blevet ret så skuffede, hvis vi ikke var gået videre...men det gjorde vi jo heldigvis.

Vi var 4 hold i finalen. To fra Odense, ét fra Butchers Garage og ét fra CrossFit Ålborg. Ind kom der en militær jeep med et reb bundet i kofangeren(ÅHHH, jeg var blevet så ked af det, hvis jeg ikke havde fået lov at prøve...). Og så var det ellers én deltager ad gangen, der først skulle trække bilen (15 meter, tror jeg) og herefter skubbe den tilbage igen.

Crossfit Ålborg startede, og især den ene pige havde voldsomme problemer, så jeg var godt klar over, at vi ville få det sværrt, da mine to holdkammerater er små piger på 55-60 kg.

For mit vedkommende var det heldigvis ikke det store problem, kunne endda hive bilen til mig blot med armene, da jeg ikke kunne komme længere bagud i lokalet. Skubning af bilen ned godt i ballerne, men var ret hurtigt overstået, så det var ok. Vores 2. deltager klarede sig også igennem uden de store problemer. Desværre var det noget af en mundfuld for vores sidste deltager. Og det er altså ikke fordi hun ikke er stærk. Mener at huske, at hun repper i OH-squat med 65 kg, bænker over 70 kg og squatter over 100 kg...og hun vejer altså kun 55 kg!!!!! Men altså, det tog lidt tid....hun klarede den dog igennem med sin KÆMPE viljestyrke og i mål kom vi.

De sidste to hold var rimelig hurtige, så dem vidste vi godt, at der havde vundet over os.

Summa summarum blev, at vi fik en tredjeplads. Og det var helt ok. :smile: (siger jeg, mens jeg kan mærke at jeg bider tænderne sammen :blush: ...men hvad, hvem ville ikke gerne vinde :tongue: ?) Og alle hold fra Odense kom på podiet :4thumbup:.

Og det er sgu den bedste fødselsdagsfest længe...:smile:

Der var en pige med, som stillede op i manderækken, fuck hvor var hun sej. Bl. fik hun 2 reps på fatbaren med 80 kg (dét vidste jeg, at jeg ikke pt ville kunne gøre hende efter) og så løftede hun jo også atlasstenene på 90 kg...så efter konkurrencen var slut, blev vi altså lige nødt til at gå hen og prøve :innocent:...og wupwup, op kom den!!! Forsøgte også på 110 kg's stenen, men den fik jeg altså kun liiige løftet fra jorden...der skal vist lidt mere tekniktræning til, før dét kan lade sig gøre.

Fik i øvrigt hilst på Kauf og Eulogydk - dejligt at få sat ansigter på lidt flere MOL'ere. Og så Dixen, Fame boy og SMG in action - godt kæmpet!

Men det var altså min crossfit-debut...det ku godt tænkes, at jeg ku finde på at stille op igen :tongue::superman: .

Tak til Butchers Garage for et FEDT event!

Link to comment
Share on other sites

Nå ja, glemte lige lidt...

Jeg har besluttet mig for at droppe at nå -84kgs-klassen til tsk cup...jeg har MEGET svært ved at skulle leve alt for restriktivt og synes altså at 2-3 kg er meget at skulle smide på tre uger (æh ja, jeg har carbet lidt op, her til "stronger" :blush:...det kostede lige lidt på vægten). Så nu fortsætter jeg bare mit vægttag MEGET stille og roligt, nok omkring 1 kg pr. måned. Så er det til at holde ud, og samtidig er træningen altså også betydeligt sjovere, når man kan kygge lidt masse på og der er overskud til at blive stærkere.

Og så går jeg og tygger lidt på det der crossfit...tror faktisk at jeg vil til at deltage på hold et par gange om ugen. En af mine holdkammerater fra "stronger" har en introtime på torsdag...den tror jeg at jeg tager med på, og så må vi lige se, hvordan jeg kan få strikket en plan sammen, der passer sammen med WSB'en.

Nu vil jeg tage til træning.For sjovt nok, så er jeg ikke træt idag :smile:. Men søndagstræningen plejer jo også mest at være arme og ryg...det er ret overkommeligt. Nåhr ja, det minder mig lige om et væddemål jeg har med en af gutterne nede i obbc:

Vi stod en dag og målede arme for sjov og dert viste sig at mine arbe var ½ cm større end hans. Så nu har vi altså sat et væddemål igang. Målet er 40 cm pr. 1/1 2012. Det er ikke umuligt, da det først er her den seneste måneds tid, at jeg er begyndt at fokusere mere intensivt på armene. Men...hvis jeg når de 40, så slår jeg altså også bremserne i... :tongue:

Måske skulle jeg også give mig selv oprejsning for det sølle resultat i bænken igår? Vi får se om der er juice nok i armene til det...

Link to comment
Share on other sites

Ih Jane, det var sådan en fed dag, jeg sad og var stolt helt ned i mine tæer når jeg heppede på dig og pigehest. I var ultra seje og stærke :superman::devil::superman::devil::superman: , og det var SÅ dejligt at se dig igen.

TAK Jannie :smile:.

Det var SÅ dejligt at du kom ud og bakkede op, og virkelig skønt at se dig igen! Håber rigtig meget at TSK-cup kommmer til at ligge på den rigtige dag, så jeg kan komme med til din fødselsdag!

Link to comment
Share on other sites

Supersejt! :superman:

Og fed beretning fra stævnet. :bigsmile:

Tak...

Dagens træning er der egentlig ikke meget at skrive om, fordi det bare var noget hygge-arme-ryg-disko-gøgl. God træning selvf...der er bare ikke så meget at berette om, ud over et seriøst godt pump i armene. Så for jeres skyld måtte jeg jo hellere sørge for lidt underholdning:

Stod og var igang med triceps extensions i kabteltårnet(stående med ryggen til kablet og presser stangen hen over hovedet med begge arme). Pludselig mistede jeg koncentrationen - VUPTI, så mistede jeg også grebet - og BAM, så fik jeg stangen lige i fjæset!!!! Av sgu da :sneaky2:. Men dog intet brækket, selvom det godt nok lige sortnede for øjnene et sekund. Fik instantly et horn i panden, som nu ser sådan ud:

Og kombineret med alle de blå mærker og rifter jeg fik igår, så ligner jeg altså én, der har været i slagsmål...

:tongue:

post-37122-071441900 1320595784_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share