ÆVL & KÆVL & SL


JAAB
 Share

Recommended Posts

Lørdag d. 4 og søndag d. 5:

Mere VL i alle afskygninger, jeg har slet ikke overblik over alle øvelserne. Lørdag aften fik jeg også lige fyret nogle tunge sæt dødløft af (lige efter aftensmaden - det var faktisk ikke nogen fornøjelse. !)

På sidste pas søndag skar det så meget i mine arme, at jeg næsten ikke kunne løfte drikkedunken. Så var det vist tid til at smide håndklædet i ringen...

Er i øvrigt overrasket over intensiteten i VL - på nogle af passene svedte jeg næsten som havde ejg været til spinning!!

i eftermiddag skal jeg i Kono og træne sammen med dr. pjattøj og så må jeg hellere få mig meldt ind så jeg kan få noget teknisk hjælp.

Og så står den på BÅDE SL og VL.. :superman:

Mandag d. 6. holdt jeg fridag :innocent:...fuck hvor var jeg træt!

Tirsdag d. 7 var squatdag:

Superman squat:

Opv + 7x5@ 70 - alt uden bælte!

Uden VL-sko(til reperation, får dem først igen på fredag...! :crazy: ), men i stedet stående på et par plastikplader. Det var nu ikke helt optimalt.

Herefter DL trækgreb - 5x5@ 80kg...HELT spændt op i ryggen. Det var fandme hårdt!

Afslutningsvismave, croc rows samt opadstød, teknik... sidstnævnte gik ikke overbevisende godt :laugh:

Onsdag d. 8 stod i bænkens tegn:

Bænk med pause på hver rep:

opv + 7x5@ 70

Rundede op fra 67,5 til 70, fordi jeg følte mig frisk. Og det gik også let nok. Skønt!

DB press:

5@28

5@30

5@32

3x3@34

Pænt presset på sidste sæt!

Desuden noget biceps/triceps med DB samt en gang facepulls i kabeltårn.

......

Så er jeg vist up to date :smile: :smile:

.......

Nu vil jeg ta' i OBBC og brænde ben aw...så jeg kan være træt i Kono i aften :blink::blush:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 9/2

ÅH squat...hvornår begynder jeg at elske dig?

Supermansquat:

opv: 5@ 20, 40, 50, 60, 70

7x4@ 75

1x3½@ 75 - argh, tung og mistede fokus i bunden. Valgte at tage et ekstra sæt med bælte.

1x4@ 75 - ret let :superman: .

Sumo DL, teknik:

1x5@ 80

1x5@ 100

1x3@ 120

1x1@ 140

Kan konstatere at ryggen stadig er meget træt efter weekenden :sneaky2: ...og så var energiniveauet generelt heller ikke så højt længere. Valgte at det måtte være nok.

Til sidst noget mave og lats(pull downs).

Nu har sofaen taget godt imod mig sammen med dynen og helt ærligt, så har jeg ikke lyst til at tage til VL i aften. Men det kan en lille lur vel hjælpe på :smile:.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

20/2:

Logningslysten er ikke lige tilstede pt af uransagelige årsager. Men når der er kommet en PR i hus, skal det da noteres.

Dagen idag bød på 170 i DL...uden de større problemer - og EFTER smolov-supermansquat.

Ville vist være et skarn, hvis jeg ikke var tilfreds med dét. :superman:

Supermansquat:

Opv: 5@ 20, 40, 50, 60. Let og uden bælte.

Ws: 8x4@ 77,5. Med bælte. Det var egentlig lettere end forventet :smile:.

DL:

3@ 80

3@ 100

3@ 120

1 eller 2@ 140...husker det ikke helt..

1@ 160 - Det var let nok, og da Jacob sagde at det også så sådan ud, blev det besluttet at det var tid til et pr-forsøg.

1@ 170 - PR med 10 kg

Der må bestemt være til 180 til thy cup!

Dødløften blev supersettet med spread eagle m. 20 kg skive i strakt arm.

Og så på café med Pernille...

Link to comment
Share on other sites

21/2

Smolov jr, uge 3, dag 3 - BÆNK

OPV: 5@ 40, 50, 60, 70 - alle med lang pause på brystet.

WS: 8x4@ 75 - også med pause på brystet på alle reps. Det var næsten let :smile:

Herefter afstraffelse af abs:

4x10 lige abs på bænk @ 20 kg skive i strakt arm

3x40 obliques @ bw - på gulv

3x10 spread eagle @ 20 kg skive i strakt arm

3x10 decline @ 20 kg skive...endelig var abs ved at være trætte :tongue:

Lateral raises

4x8@ 11 kg

SS

DB biceps curls:

2x8@ 15kg

6@ 17kg

6@ 19kg - det var da vist PR!

SS

Triceps one arm ext:

2x8@ 13kg

2x8@ 15kg

Så var armene også trætte...og pumpede...og med vener som vandrør :laugh:

Nu nyder jeg mine DOMS i ryggen fra igår...og venter spændt på hvad maven siger i morgen. Spekulerer på hvor smart det var at træne så meget abs idag, når der i morgen venter rundens tungeste omgang supermansquat - jeg kommer til at tude som den tøs jeg er...! :sneaky2:

Link to comment
Share on other sites

OMG - hvor er det flot med de 170 kg DL! Det er jo helt vildt og hvis du oven i købet mener, der er til 180 kg også. Jeg synes da ikke det er sååå længe siden jeg sammenlignede mine løft med dine :4whistling:

...så længe jeg ikke har slået dig i bænken er alle andre PR's (næsten) ligegyldige :laugh:

Link to comment
Share on other sites

I dag ville jeg tidligt til træning. Men så var sengen så lun og rar og det endte med at jeg først var i OBBC lidt i 11. Oh fuck, så havde jeg travlt, for jeg havde en frokostaftale nede i byen kl. 13.

Smolov Jr. uge 3, dag 4

Supermansquat:

Opv:

3@ 40, 50, 60, 70 - uden bælte, ok let.

WS:

1½@ 82,5 - skulle lige vænne mig til kg'ene :crazy:

3@ 82,5

3@ 82,5

3@ 82,5

3@ 82,5

3@ 82,5

3@ 82,5

2x2@ 82,5 Mistede koncentrationen og balancen og glemte at trække vejret ordentligt. Rackede derfor, tog en dyb vejrtrækning og tog de næste to reps lige bagefter.

3@ 82,5

3@ 82,5

3@ 82,5

Åhh mand, det var tungt! Lænden var nu også pænt ristet efter dødløften i forgårs. MEN SIDSTE DAG I DENNE CYKLUS!!! Nu skal bænken også bare overstås i morgen og så står den på en særdeles velfortjent deload. Herefter skal jeg igen igang med backsquatten - det bliver spændende at finde ud af hvor meget frontsquatten har givet.

Så afsted på café og tre timers hyggesludder...og mæt og tilfreds kunne jeg så bagefter igen køre i træningscentret.

Splitsquat:

3x 6/6 @ 30 kg

Av av av...ben som betonpiller.

SL DL fra skammel - max rom.

4x8@ 80

Igen: træt lænd. Men ellers ok.

Chinups:

3x4@ bw

Fatman pullups:

3x8@ bw

Spread eagle:

3x10@ 20kg

DB rows:

8/8 @36

8/8 @ 40

8/8 @ 38

Bum i lats!

Og så noget decline, lige + skrå mave. Får fine, fine abs til sommer...de føles i hvert fald pænt swole nu.

Link to comment
Share on other sites

Flot Jane! Imponerende. Håber vi ses i Kono igen :smile:

Tak René..:smile: .

Og jo, det var ikke tomme løfter at jeg ville fortsætte med VL. Det har bare ikke været så hensigtsmæssigt at smide mere træning ind i programmet nu hvor jeg havde den tungeste uge i mit smolov-program. Men de næste 5 dage står på deload, så dér skal jeg igang igen.

Link to comment
Share on other sites

23/2

Denne uge har sgu været ret vild...igen idag gik det forbavsende godt. Men nu er jeg altså også vold-smadret og glæder mig sindssygt til at deloade (hvem havde nogensinde set dén udmelding komme??)

Smolov uge 3, dag 4

Bænk:

OPV: 5@ 40, 50 + 3@ 60, 70. Alle reps med solidt stop på brystet.

WS: 10x 3@ 80!!!

Altså godt nok med udløft på alle sæt og udført uden pause på brystet. Men alligevel er det mega-vol-pr! OG, der var ikke grind på NOGEN reps undtaget den allersidste...!

Jeg må indrømme at jeg ikke helt troede på det fra start, idet alle mine tidligere forsøg på 3x10@ 80 overhovedet ikke har været til at gennemføre(det er 3. gang jeg prøver). Jeg har knap nok tidligere klaret at få 3@ 80 bare een gang. Så jeg er mega mega MEGA tilfreds! 30 reps - det er jo helt vildt :crazy: Og så især oven på den sindssyge squat igår og dødløfts-pr i mandags...

DB pres:

6@ 28

6@ 30

5@ 32 (kom til at grine på sidste rep..)

4@ 34

Og så var brysterne altså trætte... :blink: Meen, der er jo altid energi til at træne lidt arme og mave:

DB biceps curls

4/4@ 19

2x6/6@ 17

ss

DB triceps one arm extensions

8/8@ 15

6/6@ 16

4/4@ 17

Mave:

Decline

Lige

Spread eagle

Alle øvelser 4x10 reps med 20-25 kg ekstra vægt over hovedet.

Nu skal jeg have en dejlig, velfortjent rolig aften med en god bog og en solid omgang spaghetti bolognaise. Og så venter der 5 dage med wellness, svømning og let VL/hygge BB:smile: . OG indflytterfest på lørdag...det er overflødigt at spørge om jeg kommer til at drikke mig selv i hegnet! :innocent::devil: :devil:

Link to comment
Share on other sites

Flot bænk-serie i dag :superman: Skal du teste din max efter din deload uge?

...så længe jeg ikke har slået dig i bænken er alle andre PR's (næsten) ligegyldige :laugh:

Jeg laver jo aldrig pause på brystet i bænk pres i mine workset, så deeet.... og mon ikke du napper den alligevel næste gang du maxer? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Flot bænk-serie i dag :superman: Skal du teste din max efter din deload uge?

Jeg laver jo aldrig pause på brystet i bænk pres i mine workset, så deeet.... og mon ikke du napper den alligevel næste gang du maxer? :smile:

Tnx Marianne :bigsmile: ...Njaa, jeg ved det ikke rigtig - måske smider jeg bare 2,5 kg mere på stangen og tager programmet forfra. Så må vi se om jeg kommer igennem. Jeg har egentlig ikke sådan rigtig lyst til at maxe lige pt - nok fordi smolov har holdt mig udfordret sådan cirka konstant!

Det er rigtig fedt at køre bænk med stop - jeg har fået en sindssyg god kontakt til pecs efter jeg startede. Men jo, det koster også nogle kg på stangen.

Det er planen at hapse den snart...jeg græder hvis jeg ikke får de 85 senest til Thy Raw i maj - og 87,5 er jo nok ikke HELT urealistisk en gang henover sommeren - det sku være satans om der ikke snart er til en solid forbedring i sigte. :cool:

Edited by JAAB
Link to comment
Share on other sites

24/2

Idag og de næste 4-5 dage står i deloadens tegn. Derefter tror jeg nok at jeg vil lave et maxforsøg i frontsquatten, for lige at vide hvad de sidste tre måneder reelt har givet. Bænken vil jeg ikke maxe i, men i stedet bare øge mit max til 85 kg.

Og så vil jeg lege videre med min friend, Smolov Jr. Fra nu af bliver front/supermansquatten dog byttet ud med backsquat(frontsquat som opv eller backoff). Og så skal der ikke laves flere tunge løft på dødløften - det er åbenbart nok at træne teknik + masser af ben.

Nå, men dagens deloadtræning stod på:

- Bænk med ULTRA langt stop på brystet.

- OH squat

- Military press

- BB biceps curls

- DB triceps extensions

- DB biceps curls

- Smal bænk, ligeledes med ULTRA lang pause på brystet.

- Sumodødløft

Jeg skrev ikke kg ned, men det kan jo også være ligemeget.

I skrivende stund må jeg indrømme at jeg er pænt træt i skuldrene - men der plejer jo heller ikke at stå military press og OH-squat på programmet.

Nu vil jeg fortære resterne af spaghetti bolognesen fra igår - FØJ den blev god! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Deload, deload, deload, deload....

Nå, men når jeg ikke har kunnet bruge kræfterne på træning, så har jeg i stedet brugt energien på at holde fest, gå i byen, cafebesøg, dates, få besøg af Jannie, lave god mad, læse, se film og gå nogle lange ture i det fine vejr - og det har været dejligt! Har godt nok trænet alle dage (pånær søndag, hvor tømmermændene overtalte mig til at blive hjemme), men det har været ren LOL - ku lisså godt have ladet være :tongue: .

Nu er ferien slut - og det samme er deload'en...næsten. Tror jeg tager i morgen med og starter op med squat på onsdag.

Dagen idag har ikke lige været en af de bedre. Det var ikke super inspirerende at være på arbejde, for jeg lavede stort set ikke andet end at betale regninger... gab! Herefter en tur til tandlægen for at få fikset en kindtand som jeg flækkede i lørdags - helt ned gennem roden fandme. Avs. :sneaky2:

Nå, men fik trænet lidt muskler og meget kæve sammen med Ludvigpigen....det hjalp på det lidt sløve humør. Hun var heldigvis lisså kvæstet som mig...

- Bænk med lange stop

- DB laterals

- DB biceps curls

- DB triceps ext(one arm)

- bagskulder i maskine

- mave

Ville egentlig have lavet en gang fullbody, men det glemte jeg igen...tror vist stadig tømmermændene sætter hjernen på standby. :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Idag var jeg ret stærk...og det var på tide at se hvad de sidste par måneders smolov havde kastet af sig.

Frontsquat:

opv

1@ 80 - let

1@ 90 - PR! - også let:smile: :smile: :smile:

2x0@ 100 - øv, den gik ikke.

Er lidt træt af at jeg ikke tog et forsøg på 95 kg, for jeg er ret sikke på at den havde været der. Men pyt, en pr er en pr! (7,5kg)

Så videre til backsquat...

Sååååå mange kræfter var der nu heller ikke tilbage, men blev lige nødt til at forsøge:

1@ 100 - let

1@ 110 - tangering af pr - rimelig let, men noget langsom.

1@ 115 - PR! - ok, den var hård!!!

Alt i alt pr med 12,5 på squatten :4thumbup:.

Herefter lidt lol:

DB lats:

8/8@ 38

8/8@ 40

6/6@ 42 - PR, både mht kg og vol.

Jeg kiggede tilbage i min log den anden dag og kunne se at jeg stort set ikke er gået fremad i mine hjælpeøvelser, så nu har jeg lavet en liste bagerst i min træningsdagbog, og så skal der jagtes PR's - det andet er for sløvt... :tongue:

Mave

3x30@ mig

Glad og tilfreds - nu aftensmad.

Har besluttet mig for alligevel også at maxe i bænken. Det bliver så i morgen :devil:

Edited by JAAB
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share