ÆVL & KÆVL & SL


JAAB
 Share

Recommended Posts

Det er fedt:-)

Var også tanket godt op på energi...i går aftes var pigehest og jeg nemlig til middag hos en træningskammerat, som serverede følgende:

Hovedret:

- 300g's højrebsbøffer

- græskar/kartoffelmos med bredbladet persille og nyplukkede ramsløg

- rødvinssauce lavet på kalvefond

Dessert

- chokolademousse med karamelliserede, hakkede pistacienødder og god mørk chokolade.

Alt tilberedt med masser af smør og fløde;-D

Og dertil drak vi 3 flasker rødvin...skønt på en hverdagsaften;-)

Kan man blive andet end stærk, swole og awsome af dén omgang??

Link to comment
Share on other sites

Det er fedt:-)

Var også tanket godt op på energi...i går aftes var pigehest og jeg nemlig til middag hos en træningskammerat, som serverede følgende:

Hovedret:

- 300g's højrebsbøffer

- græskar/kartoffelmos med bredbladet persille og nyplukkede ramsløg

- rødvinssauce lavet på kalvefond

Dessert

- chokolademousse med karamelliserede, hakkede pistacienødder og god mørk chokolade.

Alt tilberedt med masser af smør og fløde;-D

Og dertil drak vi 3 flasker rødvin...skønt på en hverdagsaften;-)

Kan man blive andet end stærk, swole og awsome af dén omgang??

årh, jeg er misundelig!! Søde mennesker og dejlig mad, grii! Jeg har ikke spist en bøf siden før jeg var vegetar! Det holder ikke! :sneaky2:

Link to comment
Share on other sites

Åhhhhhh Smolov :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub:

'

Endelig, endelig, ENDELIG har jeg fået fremgang i bænkpres...

Bænk:

5@ 40

5@ 50

5@ 60

1@ 70

1@ 80

1@ 85 - PR! ... LET

1@ 90 - PR!... lidt langsomt ned, men kom let op :cool:

2x0@ 92,5 - ja ok, så var der altså ikke til mere...

Det kan åbenbart godt betale sig at deloade...og spise kage :tongue: Pr med 7,5 kg - fedt (og sindssygt!!!)! Nu begynder jeg sgu at tro på, at jeg kan få de 100kg i år :4thumbup:.

Ku' slet ikke få smilet af ansigtet under resten af træningen. Som bare var ren lol...armdisko big time. Op til 4/4@ 20kg i DB bicepscurls og 6/6@ 17kg i triceps one arm DB extensions..hvilket også var PR - nu var jeg jo lige inde i en go' stime!...Oh what a day :cool: .

Edited by JAAB
Link to comment
Share on other sites

Åhhhhhh Smolov :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub:

'

Endelig, endelig, ENDELIG har jeg fået fremgang i bænkpres...

Bænk:

5@ 40

5@ 50

5@ 60

1@ 70

1@ 80

1@ 85 - PR! ... LET

1@ 90 - PR!... lidt langsomt ned, men kom let op :cool:

2x0@ 92,5 - ja ok, så var der altså ikke til mere...

Det kan åbenbart godt betale sig at deloade...og spise kage :tongue: Pr med 7,5 kg - fedt (og sindssygt!!!)! Nu begynder jeg sgu at tro på, at jeg kan få de 100kg i år :4thumbup:.

Ku' slet ikke få smilet af ansigtet under resten af træningen. Som bare var ren lol...armdisko big time. Op til 4/4@ 20kg i DB bicepscurls og 6/6@ 17kg i triceps one arm DB extensions..hvilket også var PR - nu var jeg jo lige inde i en go' stime!...Oh what a day :cool: .

Tillykke med dine ny pr'er, du er SÅ sej :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med dine ny pr'er, du er SÅ sej :4thumbup:

Dælme imponerende PR. Tillykke med det! :4thumbup:

Hold da op!! Tillykke med både squat og bænkpres PR :superman: Det er virkelig flot og stærkt og lover godt for næste SL-konkurrence.

lol din log er så feel good for tiden at det er helt latterligt. Jeg blir så glad af at læse om alle dine sindsyge pr!

Jaaaaaaaaaaaaa :superman:

Tak ska I ha... :smile::superman:

Det er lækkert med noget fremgang - specielt i bænken, hvor jeg ikke er gået frem siden maj/juni sidste år, tror jeg... :blush:

Jeg havde jo ellers i første omgang besluttet mig for ikke at maxe i bænken, men bare forhøje mit max med 2,5 kg. Ved ikke hvad der er med mig og den bænk, når det kommer til maxforsøg...har bare failet så meget, at jeg slet ikke tør tro på det længere - åbenbart. Men den præstationsangst kan jeg vist godt pakke væk fra nu af :devil:.

Nu er jeg tændt på 3 ugers benhård smolov igen!! - startende fra idag :smile: :smile:

Og så er det da vist også på plads med nogle målsætninger for 2012:

Bænk:

Realistisk: 100kg

Drøm: 102,50kg (det er landsholdskrav MED udstyr...ku være fedt at opnå som RAW løfter)

Squat:

Realistisk: 130kg

Drøm: 140kg - når jeg løfter 115 efter 3 måneder uden tung backsquat, er det måske muligt.

Dødløft:

Realistisk: 190kg. De tunge løft jeg har lavet de sidste par uger har jo været i slutningen af et tungt træningspas og midt i en smolovperiode, så jeg har i hvert fald de 180 til Thy raw i maj.

Drøm: 200kg - bare fordi det er sådan et flot tal :smile:. Ku' fandme være fedt at trække til TSK...! Meen, det går nok også, hvis det først bliver i 2013.

Link to comment
Share on other sites

2/3

Burde jeg gå videre med endnu en runde Smolov lige efter 2 dages maxløft? Jeg ved det ikke, men det gik nu ok, så mon ik det går... :cool:

Squat:

Opvarmning med supermansquat:

5@ 40, 50, 60

Let.

WS, backsquat:

6-7x6@ 80 kg.

Tror faktisk det blev til 7 sæt...:w00t: Uden bælte og det gik fint - dog ikke super-eksplosivt...stængerne var lidt mærkede efter i forgårs.

Backoff, supermansquat

1x5@ 60 kg

Almindelige. Lidt lette, derfor:

3x5@ 60 kg

Med laaaang pause i bunden. Fuld ROM. Føltes godt.

Croc rows:

6/6@ 40 kg

2x6/6@ 44 kg - PR

Især halvtungt for core.. :bigsmile: .

Mave

3x10 med 20kg skive over hovedet.

Go start på 4. runde smolov...det var tydeligt at backsquatten er blevet meget, meget bedre af at køre så meget frontsquat. Dog tror jeg at jeg skal have smidt noget mere øvre ryg ind i programmet, da jeg er pænt kvæstet dér nu.

Link to comment
Share on other sites

3/3

I guder, hvor har jeg DOMS i hjul og glutes idag!!! Faktisk ret fedt, da det ikke sker så ofte :smile: men det var temmeligt udfordrende at lave et ordentligt opspænd i bænken idag. Ouch!!

I morgen kommer jeg til at føle pecs & triceps - and thats for sure. For jeg har kørt absolut ubehagelig bænkpres idag...op til 5 sek pause på brystet(minimum 3 sek), og selvfølgelig uden at den hvilede på brystet - holdt den stadig i armene. Fuck fuck fuck det trak tænder ud.

Bænk, smolov uge 1, dag 1:

Opv: 5@ 20, 40, 50, 60 - 5 sek pause på bryst på hver rep

WS: 6x6@ 65 - 3-5 sek pause på brystet på hver rep.

Syre og pump i armene, IOMS og fantastisk kontakt til pecs!

DB flad bænk:

6@ 28

2x6 @ 30

Træt, træt, træt...

Biceps BB curls:

2x 6@ 25

4@ 35

Gjorde ondt i underarmene - skidt vinkel - skal bruge EZ-stang fremover.

DB curls

6/6@ 15

6/6@ 16

6/6@ 17

4/4@ 18

Fint nok, ikke det store at mærke i underarmene.

ss

One arm triceps extensions:

4x6/6 @15

Uha, det skar godt i triceps - men på den gode måde!

Det var uhyggeligt tiltrængt at komme hjem og få noget frokost :4mewantfood:.

Nu er jeg glad, mæt og træt - resten af dagen bør stå i lektiernes tegn :blush: ...gab

Link to comment
Share on other sites

4/3

Jow jow, der var som ventet gode doms i pecs, men især også i triceps idag. Så var det jo godt, at det var benene der skulle have tæsk idag. Eller, det var det faktisk ikke, for benene har det næsten lisså slemt som igår :tongue: ...!!

Smolov squat, uge 1, dag 2:

Supermansquat som opvarmning:

3@ 20, 40, 50, 60

Uhh, ...det var på ingen måde rart at komme igang.

Backsquat, workset(plan: 7x5@ 87,5kg):

5x5@ 87,5kg med bælte.

Det gik faktisk ok, og jeg var fortrøstningsfuld mht. de sidste par sæt. Men så var det lige at jeg kom i tanker om at jeg havde besluttet mig for kun af squatte med bælte når det var tungere end 90 kg. DOOOOH! :nonono:

Ok, ommer! Så:

7x5@ 87,5 - uden bælte.

Tvivlede meget på at jeg ville få dem alle, og de sidste par reps på de sidste 2 sæt var heller ikke de flotteste. Men overraskede mig selv med gennemgående pæn teknik stort set hele vejen igennem :w00t::smile: .

Supermansquat som backoff:

3x3@ 60 - ass2grass og lang pause i bunden. Inderlår, mave og baller hylede og skreg...

1x2@ 60 - som ovenstående, men blev svimmel på 2. rep og blev nødt til at racke :sneaky2: .

1x5@ 60 - uden pause i bunden.

Havde oprindeligt haft planer om 6-7 reps i hvert sæt, men der var virkelig, virkelig ikke til mere:blush:

DL m. trækgreb:

3x5@ 80kg

Det var hårdt at holde ryggen efter så meget squat - kunne ikke sætte mere vægt på.

Croc rows:

3x 6/6@ 44 kg

Fint nok.

Mave:

Noget boldhalløj - overraskende hårdt!

Nu ville jeg gerne slappe af. Rigtig gerne :smile: :smile: :smile: .

Men fordi jeg var en idiot og tog på café det meste af dagen igår, SKAL resten af dagen idag bruges på at lave lektier...øv.

Link to comment
Share on other sites

5/3:

Bænk, smolov uge 1, dag 2:

Opv: 5@ 50, 60 - med laaang pause på brystet på hver rep.

WS: 7-8x5@ 70 - med 2-3 sek pause på brystet på hver rep

Er godt nok dårlig til at tælle sæt...:innocent: 7 var planen.

Det var ok overkommeligt.

DB lat raises:

2x8@ 11

1x8@ 10

Stadig hadeøvelse...

DB Biceps curls

2x 6/6@ 17

1x 6/6@ 18

1x 6/6@ 17

ss

DB triceps one arm extensions

3x 6/6@ 15

1x 6/4@ 16 - ej, der var altså ikke til mere,,, :blush:

Ikke voldsomt ophidsende omgang - glæder mig til at få nogle flere kg på stangen igen. Det er lidt fesent at køre med de her kg, hvor jeg er i stand til at holde så lange pauser på brystet. Men må hellere prøve på at nyde det - for om 2½ uge skal jeg lave 30 reps på 85 kg :devil: ...så får jeg da vist lysten styret!!

Sen træning pga. de lektier som jeg ikke "nåede" i weekenden. Men nu er jeg næsten færdig... :4thumbup:

Edited by JAAB
Link to comment
Share on other sites

Smolov squat uge 1, dag 3 :wub: :wub:

Opv m. supermansquat: 3@ 40 50, 60

WS, backsquat: 8x4@ 92,5 - med bælte. Fint overkommeligt. :cool:

Stadig gode doms i begge lår. Og så er min tractus iliotibialis i højre lår blevet VOLDSOMT stram :crazy: . Foamrollede det og var lige ved at tude fordi det gjorde psyko-ondt :w00t: ! Det hjalp ik engang. Det må ha' en ordentlig gang pebermyntebehandling og ro - det plejer at hjælpe på det meste.

Sumo DL, teknik

5@ 100

3@ 120

2@ 140

10@ 60

Let let - alt uden bælte. Fin stil. :smile: :smile:

Tja...så slap tiden op. Må råde bod for det i morgen. Men skal i skole efter arbejde. Det bliver derfor enten meget tidligt, eller meget sent. Jeg er en spasser til at stå tidligt op :crazy: . Så det bliver meget sent. :dry:

Edited by JAAB
Link to comment
Share on other sites

7/3

Brrr, blev lige skyllet af en bus på vejen hjem...

:crazy:

Smolov bænk uge 1, dag 3

Opv: 5@ 40, 50,60 Lange pauser på brystet. Let, let.

WS: 8x4@ 72,5. Med 2-3 sek pause på brystet på næsten alle reps. De tre sidste sæt blev noget anstrengende :tongue: .

DB bænk:

5@ 29 Føltes tungt.

5@ 30 Bedre.

2x8 @ 30 Super. Bed godt!

DB biceps curls

3x 6/6@ 17

ss

DB triceps OH ekstensions:

3x6/6@ 16

Desuden facepulls og mave.

Nu vil jeg se at få indhentet noget søvn...! :smile:

Link to comment
Share on other sites

8/3

Jeg ved ikke hvad der har været i vejen med mig idag, for jeg har usandsynligt smadret, rastløs, zoomet ud af mig selv og umotiveret for noget som helst! Så det har været en lang dag på arbejde.Er nogle dage godt nok også i tvivl om jeg virkelig har lyst til at sidde på kontor resten af mit liv...

I min fortvivlelse overvejede jeg at finde et eller andet at squatte eller at lave nogle pushups etc, meeeen mine kollegaer synes vist jeg er sær nok i forvejen, så jeg besindede mig. :laugh: Kunne i det mindste trøste mig selv med at der ventede et dejligt tungt squatpas om aftenen.

Jeg er nu ikke længere squat-trængende!!! :devil:

Understående er skyld heri:

Smolov squat uge 1, dag 4

Supermansquat som opv:

3@ 40, 50, 60

Backsquat, WS:

10x3@ 100

Jeg havde godt nok svært ved at holde fokus og var bare sååå træt allerede fra starten. Kom dog igennem...men teknikken er bestemt set pænere på en del af reps'ene.

Afslutningsvis noget RDL

8@ 60, 80, 100

+ ét sæt konventionel DL

10@ 100

Let det hele, men mentalt anstrengende fordi jeg var så kvæstet og ufokuseret.

Lats og mave blev sprunget over - jeg ku mærke sofaen kalde,,,:blush: I morgen bliver forhåbentlig bedre; det er længe siden jeg har været umotiveret på alle fronter på én gang...

Link to comment
Share on other sites

9/3

Smolov bænk, uge 1, dag 4

opv: 5@ 40, 50, 60 - m. pause på bryst

WS: 10x3@ 77,5 T&G - der var ikke energi til pause i bunden på ws idag.

Træt og lidt svimmel :crazy: - men blev gennemført.

DB laterals:

8@ 10

2x8@ 11

+ bicepscurls, triceps OH ext og facepulls...for træt til at udspecificere :dry: .

Har heldigvis ferie den næste uge, så kan jeg få sovet lidt ud. Rykker til Holstebro fra onsdag, tror jeg - så må jeg lige se om jeg kan finde et ordentligt center at afreagere i deroppe :smile: .

Link to comment
Share on other sites

10/3

Vågnede op i morges og troede jeg var frisk efter 9 vidunderlige timers søvn. Træningen beviste det modsatte :sneaky2:. Men det er min egen skyld fordi jeg ikke har holdt lidt pause efter alle maxforsøgene og pga. dén squatdag i sidste uge, der tog overhånd. Havde egentlig også planlagt at holde en fridag idag, meeeeeen...havde bare så meget lyst til at træne.

I morgen ku jeg forestille mig at holde fri, for der har sneget sig en bytur ind i aften...

Hvis jeg nu siger at det ikke skal være vildt, så er det i hvert fald helt sikkert, at jeg ikke viser mig i træningslokalerne! :tongue::innocent:

Smolov squat uge 2, dag 1

Supermansquat som opvarmning: 5@ 40, 50, 60

Backsquat: 6x6@ 85 - det kneb lidt med fart og teknik, så de 4 af sættene var med bælte :blush: . De var til gengæld også super lette og med god fart!

Så ville jeg egentlig have lavet nogle supermansquat, men valgte at det nok var bedst at lade være, da mit ene lår føltes lidt fishy...tractus iliotibialis driller stadig lidt - det er nok bedst ikke at provokere det for meget.

BB rows:

5 sæt op til 5@70

5x10@ 50 som backoff

+ mave og pulldowns

Edited by JAAB
Link to comment
Share on other sites

11/3

NÆH, en fridag blev det sørme ikke til alligevel - kan trods alt bedre lide at træne med tømmermænd end at ligge hjemme på sofaen med tømmermænd, Tiden går noget hurtigere, og mener også at få det bedre hurtigere. Det var nu ikke fordi jeg havde det decideret skidt idag, men var træt og min krop rystede under hele træningen...så lidt alkohol kom der vel indenbords igår :4oops:

Smolov bænk, uge 2, dag 1

Opv: 5@ 40, 50, 60 - med pause.

WS: 3x6@ 72,5 - også med pause...lidt presset. Fandt ud af at jeg havde kigget forkert i programmet og havde 5 kg for meget på stangen. Nå pyt, jeg fortsatte. :weight_lift:

1x6@ 72,5 T&G - troede ikke lige på at der var kræfter til pause i bunden.

1x5½@ 72,5 - med pause i bunden...den sidste pause blev LIDT FOR LANG!! :baaa:

1x6@ 72,5 - Let let...alle reps med pause i bunden.

Tja, det er jeg nu efter omstændighederne pænt meget tilfreds med! :bigsmile:

DB bænk:

6@ 28

2x8@ 30

4@ 34 - ahr øv, der var kræfter til flere, men mistede balancen på den 5. rep og så var det slut... :hmmm:

Afslutningsvis DB biceps curls(3x6/6@ 17), DB one arm triceps ext(6/6@ 17, 8/8@ 15, 10/10@ 15 + facepulls(reb -3x8@ 65-70lbs)...

Nu skal jeg genforenes med min elskede dyne... :wub:

Edited by JAAB
Link to comment
Share on other sites

Ahhh, så blev det ferietid igen :4thumbup:

Jeg sov længe og var åbenbart lidt rundt på gulvet da jeg stod op, for glemte at drikke min morgenkaffe og fik hverken proteinpulver eller preWO-produkt med i tasken...

Smolov squat, uge 2, dag 2

Opv: op til 5@ 80 - uden bælte. Det var lidt trægt at komme igang.

WS: 7x5@ 92,5 - gennemført med gennemgående pæn teknik og rimelig fart. Ok overkommeligt. :superman:

DL, sumo teknik:

5@ 60

3@ 100

3x3@ 120

Let og pænt, men manglede fokus...og stangen blev ved med at rulle på gulvet mellem reps'ene, hvilket irriterede mig, og så mistede jeg endnu mere fokus og så gad jeg ikke lege den leg mere. Overskuddet var på dette tidspunkt ikke så stort længere... :sneaky2:

BB rows:

3x5@ 60

5x10@ 40

Nøj jeg var slap i arme og lats...

Til slut blev jeg lokket til at prøve nogle nye statiske maveøvelser - det var på ingen måde en rar oplevelse... :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share