BB pullovers


ChrisB
 Share

Recommended Posts

Pullovers er vel som, så mange andre øvelser, en basis øvelse, som træner skulder, nakke, bredde rygmuskel, armstrækker og brystmuskulaturen mm. Bænkpres går også i lats selvom man ikke umidelbart skulle tro det. Hvis jeg var dig ville jeg tænke mindre i muskelgrupper og alt det fis og begynde at træne bevægelser og lave øvelser du syntes er sjove eller udfordrende.

Link to comment
Share on other sites

Pullovers er vel som, så mange andre øvelser, en basis øvelse, som træner skulder, nakke, bredde rygmuskel, armstrækker og brystmuskulaturen mm. Bænkpres går også i lats selvom man ikke umidelbart skulle tro det. Hvis jeg var dig ville jeg tænke mindre i muskelgrupper og alt det fis og begynde at træne bevægelser og lave øvelser du syntes er sjove eller udfordrende.

Jep, bare kør på med bænkpressen... :4disguise:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har efter en priode med et full body program forsøgt mig med et 2 dags split. I det nye program har jeg bl.a. "Barbell pullovers" som en bryst øvelse.

Men jeg kan se at den nogle steder er listet som en lats (primært) øvelse.

Hvad siger i?

Nu er jeg ikke cand. klog. i bevægeanalyse - men jeg har aldrig forstået, hvorfor det skulle være en brystøvelse!

For mig at se må lat'en helt klart være prime mover...

Link to comment
Share on other sites

Indtil nu har jeg udført den med flad ryg og strakte arme.

Jeg kører et "klassisk" push/pull split med Bryst/Tri/Skulder og Ryg/Biceps/Ben.

Jeg har egentlig altid opfattet pullovers som en brystøvelse, men man kan jo altid blive klogere :smile:

Edited by ChrisB
Link to comment
Share on other sites

HVordan er din teknik? svaget ryg, oppe på nakken og med buggede arme?

Ja noget i den stil dog er mine arme næsten strækte, og så sørger jeg for at armene ikke køre for langt tilbage, og på vej tilbage kører jeg den "forbi" brystet. Jeg har kørt den både på ryg og brystdage og aldrig haft problemer med at få den til at ramme hhv. pecs eller lats. Det kræver bare lidt øvelse.

Link to comment
Share on other sites

Indtil nu har jeg udført den med flad ryg og strakte arme.

Jeg kører et "klassisk" push/pull split med Bryst/Tri/Skulder og Ryg/Biceps/Ben.

Jeg har egentlig altid opfattet pullovers som en brystøvelse, men man kan jo altid blive klogere :smile:

Jf. link så træner den primært bryst idet jeg antager du mener dumbbell i stedet for barbell.

http://www.exrx.net/WeightExercises/PectoralSternal/DBPullover.html

Link to comment
Share on other sites

Bret Contreras nævner pullover i sin blog for et par uger siden - og henviser derudover til en lille, interessant artikel.

Jeg kan selv genkende Brets kommentar om at han kan mærke pullover i sine triceps. Sådan har jeg det også - specielt hvis det er stykke tid siden at jeg sidst lavet øvelsen...

" This article talks about a lost exercise – the dumbbell pullover – an oldie but goodie. I still do pullovers from time to time and have found that nothing makes the long head of my triceps more sore. It also works the lats of course and some pec muscle as well. " http://squatrx.blogspot.com/2010/07/cross-bench-pullover.html

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share