Hvad er "Den bedste start på dagen" ?


Træningshjernen
 Share

Recommended Posts

Hej..

Jeg er klar over, at det er meget forskelligt, ud fra hvad man skal bruge sin krop til i løbet ad dagen.

Derfor søger jeg at vide, med specifikke forslag til madvarer der med fordel kan indtages, når man som jeg spiller badminton på fuld tid. Jeg træner to gange om dagen 5 dage om ugen, og en enkelt gang de to andre dage.

Jeg spiser 5-7 gange om dagen :4mewantfood: :4mewantfood: :4mewantfood: , så min morgenmad skal "bare" gøre mig klar til mit første træningspas.

Der er med andre fuld knald på min hverdag, med fysisk hårdt "arbejde" :4thumbup: hver dag..

Hvad er den bedste start på dagen for mig? :4mewantfood:

Mit eget bud er f.eks: Havregryn med rosiner/banan/vindruer samt rugbrød med honnning og måske et par glas saft.. :w00t:

Er der forskel på "Den bedste start", afhængigt om jeg skal til badminton (meget caudio-baseret træning) eller styrketræning?

Håber i kan besvare mit, synes jeg, svære spørgsmål.. :4disguise:

Vh.

Træningshjernen :superman:

Link to comment
Share on other sites

Det er et meget subjektivt spørgsmål...

F.eks. kan jeg godt hamre 2 skåle havregryn og en stor shake og måske endda et stykke frugt i hånden på vej ud af døren. Men det er jo fordi jeg skal til forelæsning eller på arbejde.

Jeg tror det er vigtigt at du finder et alternativ der giver dig overskud til at dyrke motion umiddelbart efter indtagelse. Hvis du f.eks. lettere kan "drikke" dig mæt, så skulle du måske prøve at drikke en del mælk evt. med proteinpulver med højt kulhydrat indhold, i stedet for at køre 2 skåle havegryn ned osv.

Det handler jo meget om hvad der rent faktisk fungerer for dig.

Personligt er der også klart (for mig i hvert fald) forskel på om jeg skal løbe en lang tur, eller straffe jern. Jeg kan godt være rimeligt full og stadig have lyst til at træne uden det går mig på, mens fuld mave giver mig sidestik ved løb og lign.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share