Sign in to follow this  
Træningshjernen

Hvad er "Den bedste start på dagen" ?

Recommended Posts

Hej..

Jeg er klar over, at det er meget forskelligt, ud fra hvad man skal bruge sin krop til i løbet ad dagen.

Derfor søger jeg at vide, med specifikke forslag til madvarer der med fordel kan indtages, når man som jeg spiller badminton på fuld tid. Jeg træner to gange om dagen 5 dage om ugen, og en enkelt gang de to andre dage.

Jeg spiser 5-7 gange om dagen :4mewantfood: :4mewantfood: :4mewantfood: , så min morgenmad skal "bare" gøre mig klar til mit første træningspas.

Der er med andre fuld knald på min hverdag, med fysisk hårdt "arbejde" :4thumbup: hver dag..

Hvad er den bedste start på dagen for mig? :4mewantfood:

Mit eget bud er f.eks: Havregryn med rosiner/banan/vindruer samt rugbrød med honnning og måske et par glas saft.. :w00t:

Er der forskel på "Den bedste start", afhængigt om jeg skal til badminton (meget caudio-baseret træning) eller styrketræning?

Håber i kan besvare mit, synes jeg, svære spørgsmål.. :4disguise:

Vh.

Træningshjernen :superman:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hovedformålet med morgenmåltidet er at give dig en ordentlig mængde kulhydrater. Din morgenmad ser fint ud, evt. suppler med en kapsel fiskeolie og byt honningen ud med et/to æg, de dage du skal styrketræne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det er et meget subjektivt spørgsmål...

F.eks. kan jeg godt hamre 2 skåle havregryn og en stor shake og måske endda et stykke frugt i hånden på vej ud af døren. Men det er jo fordi jeg skal til forelæsning eller på arbejde.

Jeg tror det er vigtigt at du finder et alternativ der giver dig overskud til at dyrke motion umiddelbart efter indtagelse. Hvis du f.eks. lettere kan "drikke" dig mæt, så skulle du måske prøve at drikke en del mælk evt. med proteinpulver med højt kulhydrat indhold, i stedet for at køre 2 skåle havegryn ned osv.

Det handler jo meget om hvad der rent faktisk fungerer for dig.

Personligt er der også klart (for mig i hvert fald) forskel på om jeg skal løbe en lang tur, eller straffe jern. Jeg kan godt være rimeligt full og stadig have lyst til at træne uden det går mig på, mens fuld mave giver mig sidestik ved løb og lign.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this