Kalorieforbrændning ved Taekwondo


crisis
 Share

Recommended Posts

Jeg har da jeg var yngre gået til taekwondo, og derved trænet 2 gange om ugen, og haft en god kondi, da jeg pga. min knæskade gik fra det, begyndte jeg at tage på, men så startede på fitness.. men det har ikke virket til at være så effektivt som taekwondo, jeg tror at min kalorie forbrændning ved taek har været større end det ved 'fit, men kunne nogle angive hvormeget man mister af kalorier ved en træning, taek, og derved lave et træningsprogram til fit, som gør at jeg taber samme mængde ?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har da jeg var yngre gået til taekwondo, og derved trænet 2 gange om ugen, og haft en god kondi, da jeg pga. min knæskade gik fra det, begyndte jeg at tage på, men så startede på fitness.. men det har ikke virket til at være så effektivt som taekwondo, jeg tror at min kalorie forbrændning ved taek har været større end det ved 'fit, men kunne nogle angive hvormeget man mister af kalorier ved en træning, taek, og derved lave et træningsprogram til fit, som gør at jeg taber samme mængde ?

Hey. Nu ved jeg ikke hvor du dyrkede Taekwondo men generelt er der jo ikke 2 træningspas indenfor taekwondo der er ens. Derfor er der heller ikke 2 træningspas indenfor Taekwondo der giver den samme Kalorie forbrænding. Nogle dage kører man nærmest intervaltræning i de 1.5 time man er der og andre dage fokusere mere på grundteknik, udstrækning, greb og realistisk selvforsvar hvilket hæver pulsen knap så meget.

Taekwondo er rigtig god motion men det er der også mange andre sportsgrene der er.

Hvis du har problemer med vægten vil jeg foreslå dig at du fortsat får dyrket en masse motion hvis du kan holde til det (2 gange om ugen er meget lidt motion) men vigtigst af alt hvis vi snakker vægttab så skal du have kigget på din kost og revurderet hvad du indtager. Opret evt. en tråd under vægttab og skriv hvad du spiser, hvad du vejer, hvor høj du er, køn osv.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share