Mission "IronMan" accomplished.. Back to crossfit!


Marco Toldbod
 Share

Recommended Posts

Update 27/3.

Morgen:

Løb, 3 km.

Formiddag: CrossFit Aalborg

Var lidt ramt efter gårsdagens strabadser, så det blev ikke til noget seriøs træning.

Pres, 10x40kg, 10x50kg, 5x60kg, 3x65kg, 1x70kg, 5x60kg, 10x50kg, 10x40kg.

Prowler challenge, 5-10-15, med turn efter hver femte, skiftevis høje og lave håndtag, 2 runder med 90 sekunders mellem. Kan ikke huske tider.

Link to comment
Share on other sites

Er der nogen steder i DK hvor der trænes fristilsbrydning, som du kender til?

Jeg havde tænkt mig at træne boksning nede i Esbjerg, i og med jeg kommer til at tilbringe en del tid dernede det næste års tid, og BJJ vil jeg så træne oppe i Aalborg når jeg er her, ellers er Regin Koop i fightcenter Esbjerg, han har rimelig god erfaring med BJJ..

Puha, jeg kan slet ikke se mig selv tabe 5-6 kg, jeg bliver jo en tynd lille pind :-)

Sean Sherk er faktisk en af mine yndlingskæmpere, så jeg har tilfældigvis en masse kampe med ham.. Matt Hughes er også en af mine favoritter..

For tiden ser min kampsports træning således ud:

Mandag, thaiboksning

Tirsdag, MMA

Onsdag, thaiboksning.

Torsdag, MMA

Jeg vil så køre boksning og BJJ på to af de resterende dage, og alt afhængig af hvor jeg lige er henne, kommer der til at blive lidt forandringer til programmet, men de næste 3 uger ser det sådan her ud..

Jep, skal nok holde den opdateret med træningen, og evt ligge et par film op af noget sparring, så kan du analysere lidt på det og komme med noget konstuktiv kritik ;-)

Alle kvindelige brydere i DK træner jo fristil wink.gif

Link to comment
Share on other sites

Update, 28/3.

Da jeg for tiden er travlt optaget med at finpudse rapport der skal afleveres på onsdag, var min lyst til tung træning der ikke rigtig i dag, men var til gengæld mega klart til en omgang hård sparring til thaiboksning.. (med finpudse mener jeg at jeg har været så klog at skrive over dobbelt så mange sider som det tilladte, så jeg skal nu forsøge at slette og redigere i det som en gal inden onsdag, så jeg kan få kogt det ned til det antal sider vi max måtte have).

Aften: CrossFit Esbjerg

Kort warmup

Mobility

Backsquat, 5-5-5-5-5-5, 80-90-100-110-120-130, OL squat. (Hader at squatte uden mit knæbind, den dumme skade driller ligeså snart jeg squatter uden.. Eller, ja den driller faktisk bare når jeg går op og ned ad trapper, eller ligger belastningen forkert.)

Lunges, 5-5-5-5-5, 70-70-70-70-70.

Fik lige fornøjelsen af at se nogle af crossfitterne fra Esbjerg køre Murph! Jeg kunne se i flere af deres øjne at de tænkte "Hold kæft hvor er det egentlig dumt det her".. Murph for the win..

2 timers thaiboksning, den stod på hård sparring i dag, og en del teknik med Regin Koop efterfølgende,, Han havde et par gode pointers og fif til mig..

NU!!! Tilbage til nedkogning af rapport.... fml

Link to comment
Share on other sites

Update, 29/3.

Aften: Fightcenter Esbjerg.

Der var lidt brok med min ryg og knæ i dag, så jeg valgte at skippe den tunge træning, og så bare køre på med MMA.

1.5 times mma, grappling uden submission, grappling med submission, takedowns, grappling med slag, fra guard, grappling med slag, fra halfguard, grappling med slag, fra ryggen. Hård sparring i dag, Damir skal i kamp d. 9, så vi gik til den i dag.. Blev mounted i allersidste runde med 10 sekunder igen, det endte i et dejligt sæbeøje og et ret ømt ribcage.. Loving it :-)

Link to comment
Share on other sites

Update, 30/3.

Yay, i dag var der masser af juice i kroppen til noget tung træning, men tiden var knap.

Aften: CrossFit Esbjerg.

Warmup

Mobility

Dødløft, 3-3-3-3-3-3, 100-130-150-170-180-195. Lette kilo!

WOD:

"Helen"

3 rnds

400 meter løb

21 kb swings, 24 kg

12 pullups

Tid: 7:42.. God gas på løbet i dag, rygge kunne mærkes under kb swings, yay dødløft....

2 timers thaiboksning, skyggeboks, teknik og combos på puder, sparring, sparring, sparring.. Eftersom at jeg har ytret jeg gerne vil have en kamp, røg jeg under coachens vinge i dag, av av lår efter lowkicks..

Link to comment
Share on other sites

Jo, det var det egentlig nu jeg tænker mig om.. Den gamle var 190.. Der er til mere, men jeg er stadig bange for den ryg..

Helen var for den sags skyld egentlig også en PR, jeg har kun lavet Helen én gang før, og det var i sommers med et halvt skrantende knæ 4 uger efter jeg lige var blevet opereret!

Link to comment
Share on other sites

Update, 31/3.

Aften: Fightcenter Esbjerg

2 timers mma, grappling uden submission, grappling med submission, forskellige armbars, single leg takedown defense, single leg takedowns, grappling med submission..

Min albue er begyndt at drille lidt igen, giver den lige en pause i morgen!

Link to comment
Share on other sites

Update, 4/4.

Grundet det gode vejr i weekenden, har jeg ikke rigtig gidet opdatere loggen..

Weekendens træning blev til lidt blandet gøjl, bla Games WOD 2.0, med skuffende resultat 11, og 1 dødløft.. Det er godt nok en cardio workout, hvad sker der for 70kg dødløft? Kom nu med nogle tunge løft i stedet for det der pjat :-) Det blev også til et 400 meter prowler run, men prowleren døde efter 140 meter, så jeg besluttede mig for at tage vægtskiverne af, og gå med prowleren overhead resten af turen, for så at tage slæden ud, smide vægtskiverne på, og trække den de 400 meter i stedet.. Den kan også godt give en form for "sleddragging" flu..

Jeg har besluttet mig for at holde en lille pause med det tunge træning, og kun holde det ved lige på et minimum, jeg er kommet gevaldigt bagefter på cardioen, så der skal til at bygges op på den igen.. De næste par uger bliver nok ikke så spændende, det bliver mest MMA/Thai/BJJ/Boksning, et par workouts og løb/roning.. Jeg kører selvfølgelig stadig på med Games workouts når de bliver postet :-)

Dagens træning!

Aften: CrossFit & Fightcenter Esbjerg.

Thaiboksning, 2 timer. Masser af sparring, clinching.

4 km løb, stille og rolig løb for at få løsnet baglårene og læggene op efter weekendens workout, den kan godt nok mærkes de to steder..

Laaaaaaang udstrækning..

Link to comment
Share on other sites

Det blev også til et 400 meter prowler run, men prowleren døde efter 140 meter, så jeg besluttede mig for at tage vægtskiverne af, og gå med prowleren overhead resten af turen, for så at tage slæden ud, smide vægtskiverne på, og trække den de 400 meter i stedet.. Den kan også godt give en form for "sleddragging" flu..

Haha - det er god stil med prowler overhead walk Marco!! :laugh: Hvad døde prowleren af?

Og det er nok en god idé med en pause fra det tunge .. når knæ, ryg og albue strejker må det da også være på tide med lidt mere ro for Duracell kaninen ..

Link to comment
Share on other sites

Haha - det er god stil med prowler overhead walk Marco!! :laugh: Hvad døde prowleren af?

Og det er nok en god idé med en pause fra det tunge .. når knæ, ryg og albue strejker må det da også være på tide med lidt mere ro for Duracell kaninen ..

Ja, du har ret.. Knæet har ihvertfald godt at det, jeg er ikke sikker på alle de submissions er gode for albuen, men alt i alt er det ihvertfald mindre belastning.. Ryggen har opført sig pænt på det sidste, knæet og albuen bliver ved med at drille.. Albuen i perioder, knæet hele tiden, trapper er slet slet ikke godt..

Haha, den forreste fod på prowleren knækkede af, jeg tror det slider for meget på dem i længden, når man bruger dem på asfalt, eller os skubber vi bare for hårdt ;-) Vi er ude i at få boret et hul, og svejse lidt i det, så man kan skifte fødderne på den med en bolt, så kan man jo bare lave en helvedes masse fødder og have dem liggende til når det sker igen engang.. Og det skal det helt sikkert nok gøre her i løbet af sommeren! Sommer, sol, bar slæde og prowler er = WIN!

Link to comment
Share on other sites

Update, 5/4.

Aften: Fightcenter Esbjerg.

2 timers MMA

3 runder a 3 min grappling uden submission, 2 runder a 3 minmed submission, triangle teknik, armbar teknik, og så skulle vi choke hinanden, og holde den så lang tid vi kunne uden at tappe, det resulterede i et par stykker der lige var væk et sekunds tid, inklusiv mig selv, men så ved man jo hvor grænsen er :-) Derefter kørte vi på med 5 runder a 3 min grappling med submissions..

http://www.youtube.com/watch?v=BKN-3pxIeVU

Link to comment
Share on other sites

Ja, du har ret.. Knæet har ihvertfald godt at det, jeg er ikke sikker på alle de submissions er gode for albuen, men alt i alt er det ihvertfald mindre belastning.. Ryggen har opført sig pænt på det sidste, knæet og albuen bliver ved med at drille.. Albuen i perioder, knæet hele tiden, trapper er slet slet ikke godt..

Haha, den forreste fod på prowleren knækkede af, jeg tror det slider for meget på dem i længden, når man bruger dem på asfalt, eller os skubber vi bare for hårdt ;-) Vi er ude i at få boret et hul, og svejse lidt i det, så man kan skifte fødderne på den med en bolt, så kan man jo bare lave en helvedes masse fødder og have dem liggende til når det sker igen engang.. Og det skal det helt sikkert nok gøre her i løbet af sommeren! Sommer, sol, bar slæde og prowler er = WIN!

Ouch Marco .. jeg får helt ondt i mit eget knæ når jeg læser om dig og dine smerter. Og nej, submissions og en dårlig albue er nok ikke en god kombination. Og hvad sker der med de der chokes?? Nej, nej, nej. Pas nu på dig kriger! Det er meningen du skal holde nogle år endnu .. Daisymor bliver jo helt nervøs :crazy:

Ja, jeg kunne nu også forestille mig, at det primært er testosteron, prowleren går ned på. Men god idé med at give den nye sko på, når de gamle er slidte. Sommer er prowlertime!! :sun:

Link to comment
Share on other sites

Ouch Marco .. jeg får helt ondt i mit eget knæ når jeg læser om dig og dine smerter. Og nej, submissions og en dårlig albue er nok ikke en god kombination. Og hvad sker der med de der chokes?? Nej, nej, nej. Pas nu på dig kriger! Det er meningen du skal holde nogle år endnu .. Daisymor bliver jo helt nervøs :crazy:

Ja, jeg kunne nu også forestille mig, at det primært er testosteron, prowleren går ned på. Men god idé med at give den nye sko på, når de gamle er slidte. Sommer er prowlertime!! :sun:

Det behøver du ikke få, jeg kan jo bare lade være og gå til lægen, men jeg gider ikke få afvide at jeg skal opereres igen og så være ude hele sommeren.. Haha, det var faktisk meget sjovt lige at finde ud af hvor ens grænse var.. Der er mange gange hvor folk tapper ud ligeså snart de ryger i en submission, fordi de ikke kender deres grænse, på den her måde ved jeg nogenlunde hvor langt jeg kan gå, inden jeg bliver nød til at tappe ud..

Håber det går fremad med dit knæ :-)

Link to comment
Share on other sites

Yo bro....

Der er to ting du kan gøre for at afhjælpe en dårlig grappling-albue smile.gif

1. Læg dit ego ved døren og klap ud i tide!

2. Få styr på teknikken. Du er brøle-stærk og bruger med garanti sindssygt mange kræfter, når du ruller for at opveje din manglende teknik. Det er virkelig hård kost for albuerne/grebet. Så igen; Læg egoet ved døren wink.gif

Link to comment
Share on other sites

Update, 7/4.

Aften: Fightcenter Esbjerg.

MMA, 2 timer.

Vi rullede sådan set hele træningen, trænede en helt masse på gulvet, armbars, triangles, sideguard escapes.. Fik landet et par gode guillotines og en enkelt armbar, begynder at blive mere fortrolig med de der submissions.. Døjer dog med et bøjet ribben, så jeg har lidt svært ved at give den fuld gas når vi ruller, hvis jeg bliver fanget i sideguard gør det simpelhen for ondt når de ligger ovenpå mig..

Link to comment
Share on other sites

Update, 12/4.

Aften: Fightcenter Esbjerg.

Mødte ind en times tid før træning, for at køre en workout med Regin, han skal til at i form, så han har bedt mig om at hanke op i ham :-)

Vi startede stille og roligt ud med en workout:

5 runder af

20 hammerslag, alternating.

10 Sandbag shoulderings, alternating, 35kg.

5 burpees

5 strict pullups.

Tid: 6:47..

Herefter gik vi ind på måtterne og rullede lidt inden den egentlige træning startede..

MMA 2 timer.

Jeg har brydning som baggrund, så jeg fik lov til at undervise i et par uortodokse nedtagninger og kast i dag, det var sjovt, men jeg havde helt glemt hvor hårdt det er for ribbenene at blive kastet med.. Udover det var det fedt nok at få kastet lidt med folk igen, kan mærke at jeg virkelig er hjemme når vi skal bryde.. Your in my house now!

Vi kørte lidt hovedfaldsgreb, krydstag, flyvende maren og et par andre kast..

3 runder a 3 min, med brydning

6 runders grappling med subs, 3 min. Fik landet et par gode triangles, og en underlig armbar, ved ikk helt hvordan jeg fik den, men det gjorde jeg åbenbart..

2 runder a 3 min, hvor vi skiftedes til at starte med double hooks og seatbelt, hvor ham der sad på ryggen skulle forsøge at submitte, mens ham under skulle komme ud af den. Jeg fik et par gode RNCs.

God dag i Esbjerg :-)

Link to comment
Share on other sites

Update 16/4.

Back in Aalborg med LasseB!!!!!!!

Middag: CrossFit Aalborg.

Den første halvanden time stod på kæbetræning, og gains.. JEg var på vægten og er nu nede på 78,4, det er gået overraskende hurtigt, men kan også mærke jeg har tabt mig omkring røven og benene..

Motivationen manglede lidt i dag, så det blev til lidt løst:

WOD:

3 runder

300m row

5, 130kg dødløft

10 boxjumps, høj kasse.

10 burpees.

7:16.. Kan mærke at jeg har smidt 3 kg på BW øvelser.. Det er jeg glad for, jeg er ikke så tung at slæbe rundt på..

6 core sleddrags, 6 til hver arm, 67kg, 77kg, 87kg.

Sidebends, 12-12-12 til hver side, 32kg kettlebell.

4 minutters planken med 20kg skive på ryggen..

Jeg var øm i kassen i forvejen, tror den kommer til at være godt ramt i morgen!

Ydermere har jeg sgu erhvervet mig en Yamaha R6 i fredags.. Sommerklar!

Edited by Marco Toldbod
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share