Fullbody program - Overser jeg noget?


KarlS
 Share

Recommended Posts

Hey folks,

Jeg har besluttet at skifte fra 2 split til fullbody, da jeg ikke får trænet de antal gange om ugen jeg føler det kræver at holde mit 2-split ved lige. Derfor kunne det være både praktisk og sjovt at se hvordan et fullbody program ville passe på mig.

Jeg har tænkt mig at køre 4x4 eller 4x5 da jeg træner sammen med nogle venner der eksperimenterer med Max OT.

Det program jeg er nået frem til at følgende (ps. jeg har meget fokus på bryst da det er mit svageste punkt pt):

- Bænkpres

- Incline DB presses

- Dødløft

- BB Rows

- Squat/Benpres (er for stiv til at lave gode dybe squats, så benpres fungerer lidt bedre for mig)

- Lat. Pulldowns

- Military presses (DB eller BB alt efter humør/tilgængelighed i centret)

- Dips

- DB biceps curls

- Div. mave-øvelser

Jeg har ingen erfaring med fullbody programmer, og tænker om jeg overser nogle væsentlige muskelgrupper, eller bruger øvelser de er for isolerende.

Håber nogen med lidt bedre styr på programmer kan hjælpe mig lidt på vej.

Kunne faktisk også godt tænke mig at vide hvordan det fungerer at bytte 1-2 øvelser ud pr. gang i et fullbody program? Ødelægger det lidt pointen med et fullbody program?

På forhånd tak.

Link to comment
Share on other sites

Programmet er fint og det er helt ok at variere øvelser fra gang til gang. Max OT er ikke ideelt til fuldbody træning 3 gange om ugen. Max OT bevæger sig i en belastningskategori, der langt overskrider det der bør benyttes til fuldbody træning. Du har i øvrigt ret så mange øvelser med og mange af dem er (gode) compound øvelser. Det kan være nødvendigt at holde sætantallet per øvelse i den lave ende for at kunne holde den totale træning på et realistisk sætantal.

Mvh Andreas

Link to comment
Share on other sites

Her er et godt alternativ til dig:

-Bænkpres/Floor-press

-Squat (lær at squatte i stedet for benpres) skiftevis dødløft

-Bent-over-barbell-row

-Pull-ups

-Dips

-en eller anden curløvelse

Dit program vil være voldsomt hårdt at komme igennem såfremt du presser dig selv.

Maven får rigeligt med tæsk i dette program

Link to comment
Share on other sites

Her er et godt alternativ til dig:

-Bænkpres/Floor-press

-Squat (lær at squatte i stedet for benpres) skiftevis dødløft

-Bent-over-barbell-row

-Pull-ups

-Dips

-en eller anden curløvelse

Dit program vil være voldsomt hårdt at komme igennem såfremt du presser dig selv.

Maven får rigeligt med tæsk i dette program

Stivhed og min højde og mål gør squat umuligt for mig... jeg kan ikke engang få mine lår ned i vandret selvom jeg prøver uden vægt på nakken.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share