Drengedrøm


troels92
 Share

Recommended Posts

træning: dødløft 3x10 med 85kg

squat 3x10 med 105kg (var let at komme tilbage på 105 rykker op til 110 næste gang og blir der i lang tid)

lunges 3x10 med 30kg

chin-ups 3 sæt: 12,9,9

dips:12,12,12

bænk 3x10 med 70kg(tror jeg dropper curls og smider en øvelse ind for øvre ryg så jeg kan komme op i kg i bænk) curls 3x10 med 16kg

mavebøjninger 3x10 med 10kg bag nakken

mavebøjninger side 3x10 med 10kg

military press 35kg 3x10

Edited by troels92
Link to comment
Share on other sites

dagens træning: 3x10 dødløft 90kg, holder der og går op i reps til jeg når 15

3x10 squat 110kg holder der mht kg og går op i reps

3x10 lunges 30kg same

chin-ups gik af helvedet til idag - fuckede teknikken op så kunne kun tage 3x6, glemte vejrtrækningsrytmen

lat pull downs 44kg- kører dem til min øvre ryg er blevet noget sejere(styrkemæssigt) så jeg kan komme op på 85kg i bænkpres, skal op og tage 15 reps med 85kg altså min egen kropsvægt+ 5kg

2x10 normale mavebøjninger og 2 til hver side med 10kg

military press 3x10 med 33kg

tog alligevel curls med, havde 15 mins tilovers og kunne i nå det tidlige tog :) så 3x10 med 15kg osse for at blive stærkere så jeg kan klarer flere chins, igen går jeg ikke op i kg men begynder at tage flere reps så jeg har en god styrke, men samtidigt osse er meget udholdende. håber på at kunne komme ud at svømme et par timer i morgen.

Link to comment
Share on other sites

dødløft 3x12 med 90kg

squat 3x12 med 110kg

bænk 3x10 med 85kg (mega gode løft i dag)

lunges 3x12 med 40kg(blir på 40 og adder flere reps)

chin ups: 12,9,9

lat pull downs 38kg(ville ikke overbelaste var lidt øm)

2x10 mavebøjninger med 10kg til hver side så 6 sæt

curls med 15kg 3x12

military press 33kg

Link to comment
Share on other sites

gårsdagens træning blev præget af at jeg trappede op i reps for at få mere udholdenhed ud af det:

dødløft 3x 15 90kg(skal have trænet mit greb mere)

squat 3x15 110kg(kan godt rykke 5kg op uden at ofre reps)

bænk 3x10(begynder at trapper op i reps næste gang)

lunges 3x12

chin-ups 7,7,6(dårlig dag, smider curls væk igen, tror det blir for meget bicepstræning)

military press 3x15 med 38kg

dips 3x15

sit-ups 3x12 til alle sider(venstre,ligeud, højre) med 10kg bag nakken

calf raise 3x15 med 87kg(for at forebygge skinnebensbetændelse, vil ikke stoppes af det igen og har købt ny løbesko)

starter på løb om en måned når mine lægge er oppe i styrke.

Link to comment
Share on other sites

mere svømming i dag, 1 time+ forskellige undervandsøvelser bla: at lægge i så lang tid som muligt på bunden, og binde en sløjfe, næste gang skal jeg finde flere knop :D. kunne nå at binde en sløjfe, slå knude på den og binde den op igen og binde en sløjfe uden knude uden at gå op efter luft.

Link to comment
Share on other sites

gårsdagens træning:

2km ergometer roning som opvarmning

dødløft 3x15 90kg(blir ved med at tabe den efter 13 og så samle den hurtigt op for at ta de sidste 2)

squat 3x15 110kg

bænk 12,10,10 med 80kg

dips 3x17

mave 3sæt til højre, 3 til venstre og 3 lige med 10kg

military press 33kg(syntes min skulder sku ha lidt ro, gik nok lidt for hårdt til den med 38kg)

chin ups 10,9,9

lunges 3x12 med 40kg

calf-raise: 3x15 med 87kg

Edited by troels92
Link to comment
Share on other sites

endnu engang lidt forsinket opdatering på bloggen, så gårsdagens træning: dødløft 85kg(gik ned pga jeg ikke kunne holde fast mere efter 12 reps, så tabte stangen ogvar nød til at samle den hurtigt op igen)

2km roning som opvarmning

3x15 dødløft 85kg

3x12 bænk 80kg

3x15 military pres 33kg

3x17 dips

3x15 til højre,venstre og lige

3x10 chins

3x15 squat med 110kg

3x15 lunges 40kg

3x15 calf raise 87kg

Link to comment
Share on other sites

træningen fra igår:

2km ergometer roning

dødløft 3x15 med 85kg

squat 3x15 med 100kg(smed puden men tog 10kg af bare for at være sikker på jeg ku tage det)

lungesd 3x15 med 40kg

bænk 3x10 med 80kg

calf raise 90kg

pull downs 3x15 med 44kg

chin-ups 3x10

military press 3x15 33kg

mavebøjninger 3x15 til hver side:10kg

mavebøjninger kommer på senere i dag til min træning, men kunne ikke nå det igår. er komplet splatten i dag+ jeg dumpede for 3.gang til køreprøve..

Edited by troels92
Link to comment
Share on other sites

træningen fra igår:

2km ergometer roning

dødløft 3x15 med 85kg

squat 3x15 med 100kg(smed puden men tog 10kg af bare for at være sikker på jeg ku tage det)

lungesd 3x15 med 40kg

bænk 3x10 med 80kg

calf raise 90kg

pull downs 3x15 med 44kg

chin-ups 3x10

military press 3x15 33kg

mavebøjninger kommer på senere i dag til min træning, men kunne ikke nå det igår. er komplet splatten i dag+ jeg dumpede for 3.gang til køreprøve..

PUDE??? man bruger ikke pude til squaT, man bruger den til at sove på!

Link to comment
Share on other sites

netop :P.. men dem jeg kender har konstant rettet mig når jeg tog puden af, de sagde det ville fucke mine trapz op hvis jeg ikke brugte puden. Men not true :P gør det meget nemmere at squatte uden puden!. anyways fik svømmet en 30 minutters tid igår + jeg kom op på at svømme 30m undervandet, så er der 10m to go :P. Dagens træning kommer på senere i dag. jeg skal osse se om jeg kan squatte dybere end jeg plejer.. og så skulle de benvarmere jeg har bestilt gerne komme i dag :D så kan jeg få ordnet skinnebenet. dagens træning:

squat 3x15 med 100kg (arbejder på teknikken)

lunges 3x15 med 40kg

calf raise 3x15 med 90kg

dødløft 3x15 med 87.5kg :D2.5kg op!

bænk 3x10 med 80kg

pull downs 3x15 med 49.5kg

chin ups: 8,10,9

dips 17 kropsvægt,15 med 2.5 og 14 med 5 kg ekstra

military 3x15 med 35kg

jeg tror jeg rykker op i vægt i dødløft fredag, og 2 ned i reps så 13 næste gang :)

Edited by troels92
Link to comment
Share on other sites

okay fuck it, nu er jeg igen igen plaget af at have ondt under knæskallen, så nu dropper jeg lunges. og går ned til 1/4 eller ½ vægt i squat og ser om det stadig gør ondt dagen efter træning.

fra nu af går jeg max 2.5kg op i squat om ugen.. og jeg dropper lunges for good.

håber bare jeg har fanget det hurtigt nok til at det ikke sætter sig i flere uger.

Edited by troels92
Link to comment
Share on other sites

skifter squat ud med følgende : leg press, leg extensions og leg curls

dagens træning: stiff-legged deadlift 87.5kg 15 reps(næste træning rykker jeg 2.5 op)

bænk 3x10 med 80kg, rykker 2.5kg op i næste uge

pull-downs 3x15 med 49.5kg

chin-ups 10,10,10(god dag)

dips med BW+2.5kg 17,15,15

leg press3x15 med 90kg(meget anderledes følelse end squat, gør slet ikke ondt, heller ikke efter træning)

leg extensions 3x15 25kg(fucking hård når man isolerer de forskellige muskler istedet for basisøvelser)

leg curls 3x15 med 31kg

calf-raise 3x15 90kg

military press 3x15 med 35kg

har fået tid hos lægen mandag, så kan jeg bli henvist til fysioterapeut som ka fortælle hvad der er galt med mine knæ. Men jeg SKAL være klar til marchtræning til juni !

Link to comment
Share on other sites

Okay. Men en ting er ihvertfald sikkert! Gør dit knæ ondt, så trap voldsomt ned på ting der belaster det, og så Bent med at træn det til det er smerte frit, og så trap langsomt op igen!

gør jeg skam osse :) pt bruger jeg cykling til kondi+ svømme når jeg kan. og tager ben pres i maskine for ikke at belaste knæene som jeg kan i squat(når de laves forkert) og jeg laver stræk øvelser 2 gange om dagen.

by the way, kender I nogle gode åndedrætsteknikker herinde ? til at svømme langt under vand, jeg kan pt kun svømme 30m under vandet, men jeg er begrænset af at jeg når til det punkt hvor man blir lalleglad pga iltmangel :S.. træner med spotter når jeg laver vandtilvænning(til hvis jeg presser mig for meget). Men jeg har virkeligt svært ved at klarer 300m på 8 mins :S

Link to comment
Share on other sites

Mht åndedrætsteknik.

Tag 3 dybe indåndinger, hvor du puster helt ud. På tredje indånding fylder du først mellemgulvet også "toppen" derefter dykker du.

Der er flere teknikker hvorpå man kan dykke længere men de er mere risikofyldte. Desuden må du kun tage 3 indåndinger til prøverne.

Get use to it.

Link to comment
Share on other sites

Interessant log.

God fysisk form du har hvad angår styrketræning. Jeg kan kun tilslutte mig til de andre. Har du ondt, så lyt til din krop og trap ned. Du ønsker ikke at gøre skaden værre. Ved langtidsudsætning for skinnebensbetændelse risikerer du at betændelsestilstanden kan skade den underliggende knoglestruktur og dermed gøre dig lettere modtagelig for tilbagevendende betændelse. Trap ned! Jeg har selv haft skinnebensbetændelse, og jeg sagde til mig selv at jeg blot var en tuderøv hvis jeg ikke blot bed tænderne sammen og fortsatte (bør du først gøre på elevskolen). Dette resulterede i at jeg var plaget af skinnebensbetændelse i lang tid derefter. Prøv en varmedunk på benene om aftenen og træn dine lægmuskler.

http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/skinnebensbetaendelse.htm

Og du lærer ikke så meget o-løb ved militæret som værnepligtig som du kan i en civil o-løbs klub. Start der, så kan du vende dig til de militære kort, hvis du vælger at tage din vænepligt før du søger ind til FKP. Det er jo også noget specielt at prøve at være våd, sulten og have ingen søvn i tre dage. Bortset fra at du skal gange det nogle gange op ved FKP - men det går jeg ud fra at du ved allerede :)

MVH Thomas

Link to comment
Share on other sites

yep, har jeg styr på ;).. JEg stoppede med løb og alt der gjorde ondt i skinnebenene, nu er jeg på 1 par tykke sokker og 2 uldbenvarmere til benene, jeg kører stadig tung styrketræning og svømmer så ofte jeg kan, dette bliver jeg ved med ;) fik at vide at styrketræning af læggene var godt imod og som forebyggelse til skinnebensbetændelse, ved ikke om du er enig? Anyways har jeg i hvertfald intet mærket til det mens jeg trænede squat, men nu laver jeg ikke squat mere indtil jeg har været hos fys, og hevet fat i en af instruktørerne i mit center MHT squat teknik ;) bare så jeg ikke laver samme shit med knæene igen. og derfra står den på march træning. Jeg er dog usikker på hvor meget mere jeg skal stige i styrke? kan du evt. komme med nogle ideer til hvor mange kg jeg skal kunne smide rundt med :P? En helt anden ting, hvad skal jeg træne udover svømning hvis jeg vil blive hurtigere til brystsvømmning? mangler at skrælle 45sec af min tid på 300m, Men jeg overvejer kraftigt at smide penge efter at lærer crawl, men ved ikke om jeg kan lærer det på 2-3 år? skader har rykket min tidshorisont en anelse. pt er min rep range som du kan se ret høj :D, men jeg trapper ned i løbet af sommeren til min træning fokuserer på 4x6, ville i mene det var dumt?

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil ikke være den rigtige til at vurdere på hvad vægt du skal køre med...

Det er dog vigtigt at du har teknik på plads først, samt at du får trænet alle de små stabiliserende muskler, da disse er med til at modvirke skader omkring de store muskelgrupper. Det var ihvertfald det problem jeg havde med squat for 3 år siden. Jeg skubbede benene ind mod hinanden for at få løftet, og det var ikke godt.

Overordnet ville jeg sige at du skal "styrketræne" først dernæst cirkel / udmattelses øvelser (ingen pauser og eller mange gentagelser).

Benyt F.eks. HST programmet.

Men dette kan hurtigt blive en LANG diskussion på din tråd, så jeg vil pointere at det kun er mit forslag, inden andre brugere kommenterer på det.

Det lyder som om du blot svømmer i svømmehallen. Du kan hente meget på teknik, rigtig meget, det har jeg gjort. Begynd til svømning med instruktører på. Jeg går til det med nogle kvindelige instruktører på ca. 18 år der underviser mig, men det rager mig en skid med deres alder, for de har styr på deres lort.

Link to comment
Share on other sites

er osse på jagt efter et hold jeg kan svømme på :P.. men altså crawl kommer jeg ikke udenom, pga med bryst kan jeg ikke svømme hurtigt nok/effektivt nok kræver for mange kræfter(bitter erfaring fra openwater stævne hvor jeg var opp imod 50 andre der havde 4 års erfaring med crawl)

Men HST? hvorfor skulle jeg lægge muskelmasse til ? er det ikke mere styrke jeg er ude efter til FKP eller`?

ingen træning i dag, kommer i morgen. Men fik arbejdet i staldene i 2 timer :D

Edited by troels92
Link to comment
Share on other sites

satans! havde glemt at jeg skal til lægen i dag+ jeg har spansk timer kl 19 :S ingen træning i dag:(.. nå men ka da i det mindste få en henvisning til fys eller endnu bedre ! min læge ka by a miracle løse mine problemer(ikke medicin) men fortælle hvad der er galt! og så er jeg lidt i tvivl om jeg tør sige ja hvis han siger binyrebark hormon :S

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share