Mål: 15.000 kcal i december


Vires
 Share

Recommended Posts

Heysa allesammen.

Jeg har siden marts 2010 været på skrump, men da jeg ikke har ville miste muskelmasse har jeg udelukkende brugt min træningstid på bodybuilding..

Over et halvt år gik jeg fra 108 med en fedtprocent på 30,5 - til 95 kg med fedtprocent på 24.

Jeg er dog ikke tilfreds med dette tempo og besluttede sidst i november at droppe styrketræningen og udelukkende dyrke cardio samt at minimere indtaget af mad(har cuttet indtil december med 500 kcal i underskud).

Jeg har siden mit vægttab begyndte ført log på en bodybuilding side, men da jeg nu skifter til cardio tænkte jeg at ville kunne finde mere viden og folk i samme situation på denne side...

min sidste vejning var:

29-11-2010: 95,1 kg (+0,2 kg), fedtprocent: 24 (-0,7 %), fedt i kg: 22,8 (-0,6 kg).

Jeg vejer mig hver dag, men logger kun hver 14. dag.

For motivation har jeg sat det mål at skulle forbrænde 15.000 kcal i december måned, dette vil primært foregå gennem crosstrainer og spinning - men vil også tælle min cykeltur i skole med..

Status lige nu er jeg indtil videre i december har forbrændt 3710 kcal.

Det overordnede mål med træningen er i første omgang at komme ned på 80 kg - derfra vil der komme et nyt mål, der vil afhænge af fedtprocenten, behovet for opstramning, tab af muskelmasse osv..

Mht. til kost forsøger jeg at spise meget proteinrigt, hovedsageligt for at forsøge at holde så meget masse som muligt, men også fordi proteiner mætter mere end fedt og carbs. Har ingen konkret kostplan men vil gætte på det daglige indtag ligger på 1500-2500 kcal.

Råd, kritik og alt det der er selvfølgelig velkomment.

Edited by Vires
Link to comment
Share on other sites

Mht. til kost forsøger jeg at spise meget proteinrigt, hovedsageligt for at forsøge at holde så meget masse som muligt, men også fordi proteiner mætter mere end fedt og carbs. Har ingen konkret kostplan men vil gætte på det daglige indtag ligger på 1500-2500 kcal.

Råd, kritik og alt det der er selvfølgelig velkomment.

Hvis du vil holde på så meget masse som muligt, så SKAL du styrketræne.. Træner du ikke vægttræning og tilmed er i et energiunderskud, vil du miste langt mere muskelmasse end hvis du vægtræner sammen med din diæt. Det er hvad alle videnskabelige studier på området peger på.

Vil du bare tabe dig (både muskelmasse og fedt) så forsæt.

Held og lykke med dine planer.

Link to comment
Share on other sites

Hey Martin!

Ja ved det egentlig godt, men da jeg ikke har været tilfreds med mit vægttab mens jeg har styrketrænet - da seriøs styrketræning også kræver man begrænser sit energiunderskud, har jeg valgt midlertidigt at droppe det.. i første omgang i december, så ser jeg hvor meget fedt der er røget af sammenlignet med muskelmasse og overvejer om jeg synes det er det værd :) næste vejning er på mandag, som vil give mig en indikation på hvordan det går..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share