13 årig vil gerne have en six pack


dengodemålmand
 Share

Recommended Posts

hej jeg er en dreng på 13 år, jeg vil gerne have en six pack fordi at jeg har været overvægtig engang.

da jeg ikke vil træne med vægte endnu, har vi et program til fodbold. det er den vedhæftede fil.

jeg kender ikke så meget til kosten så om i kan hjælpe mig der.

på forhånd tak for hjælpen

Nicolai Johansen

Næstved I.F u15

Coretræning (3).doc

Edited by dengodemålmand
Link to comment
Share on other sites

Ambitiøst foretagende må jeg sige :)

Det er vigtigt at forstå at en six-pack først og fremmest handler om LAV FEDTPROCENT. Mange folk (hvis ikke alle) har stort set en six-pack, men det fedt der sidder på maven ligger over musklerne, og derfor kan den ikke ses. Som 13-årig har jeg ikke lige et billede af hvor udviklet muskulaturen er, men det at du spiller meget fodbold er nok meget godt.

Som udgangspunkt er det vigtigt du tænker på hvad du propper i munden. Hvis du vil af med dit fedt, så sørg for at spise masser af protein (mælk 0,5%, magert kød osv.)

Du skal nok yderligere undersøge hvad det vil sige at være i kalorieunderskud. Kort og godt handler det om at spise mindre end hvad kroppen forbrænder, for så vil din krop begynde at tærre på dine fedt-depoter.

Jeg tror nok du skal nå dine mål hvis du spiller meget fodbold, men det kan godt gå ud over din energi hvis du skal til at spise mindre, og tabe dig igennem din kost. Jeg er ikke ekspert, og lader nu nogle andre tage over :) Men prøv at læse i ernærings-delen her på boardet, der står VILDT meget om six-packs. Hvis du laver en søgning her på sitet, eller på google (motion online+six pack), får du flere hundrede tråde :)

Link to comment
Share on other sites

Tag 3x20 mavebøjninger 3 gange om dagen, så skulle den komme i vinkel, hvis du ellers sørger for ikke at spise alt for meget usundt mad.

A HVAD?

Mavemuskler er ligesom ALLE andre muskler! Så hvis de skal vokse og blive stærke skal der vægt på! medmindre man ikke er stærk nok til dette selvfølgelig. Og 20 reps, Hvorfor? Omkring 6-12 reps. skal der til hvis musklerne skal vokse. 20 reps er IMO helt hen i vejret hvis man vil træne for at få sixpack. For at få dette kræver det som der rigtig nok bliver sagt en lav fedt-procent. Derudover skal der selvfølgelig være muskler til at bule frem. Så ned og kør de her 6-12reps med vægt. Så vokser musklerne og så får man six pack. Og husk restitution, det er her musklerne vokser.. så at køre 3 gange om dagen hver dag er også helt hen i vejret. Dermed ikke sagt at det ikke virker, for det gør det. Bare ikke nær så godt som hvis man træner rigtigt. Og det at du er 13 ser jeg ingen problemer i. Du kan sagtens træne med vægte. Bare vær opmærksom på at vokseværk og tunge vægte kan give lidt problemer, men lytter man til kroppen og glemmer No pain, no gain, så kan man sagtens træne med vægte som 13 årig.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share