Floorball


DMS60
 Share

Recommended Posts

Jeg er floorball-målmand og træner 3 gange ugenligt, og styrketræner ligeledes tre gange ugenligt ved siden af hal-træning.

Jeg har ledt en del efter et program der vil kunne gavne mit spil, men siden der ikke er mange resourcer på nettet om så lille en sportsgren, har jeg læst en del om off-ice træning for ishockey målmænd.

Bl.a. har jeg læst en del om plyometrisk træning, men har svært ved at finde et decideret program, og hvordan det skal kombineres med regulær styrke træning.

Noget jeg gennemgående har læst mig til er (som til at så meget andet) at store compound øvelser er bedre end specifikke isolations øvelser.

Lige nu er mit program

Bench

Arnolds

BOR

EZ-bar tricep extention

Sumo-squad

..og mave til sidst

forslag på ændringer, nogen der vil vise mig deres program eller forslag generelt modtages meget gerne

glædelig jul

Link to comment
Share on other sites

Med fare for at lyde super arrogant vil jeg påstå at der umiddelbart ikke er ret stor 'overførbarhed' fra styrketræning til det at være målmand i floorball. Du ville sikkert have mere ud af at træne teknik.

Og indtil videre har du ikke skrevet et program, du har bare lavet en liste med nogle øvelser. Hvilken rækkefølge kører du øvelserne i? Har du nogen form for progression? Hvor mange sæt / reps?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share