styrketræningsbælte


Ostekongen83
 Share

Recommended Posts

Hej MOL'ere

Jeg går og tænker på at købe mig et styrkeløftsbælte og ved ikke lige hvilket et det skal være.

Jeg overvejer at købe et wahlanders (http://www.wahlanders.se/shop/catalog/product_info.php?cPath=21_25&products_id=40)

eller et fra JBV trading (der er vist kun et).

Jeg overvejede også at købe et inzer forever (http://www.inzernet.com/detail_belt.asp?PRODUCT_ID=FOREVERBELTS_BUCKLE10MM) meeen hvis der var nogle gode alternativer hvor tolden ikke var så dyr er det jo at foretrække. :wink:

Jeg tænker på at det skal bruges til squat + dødløft. Jeg ved ikke om det er for stift eller det slet ikke er nødvendigt med et bælte af den kaliber endnu, da jeg ikke løfter super meget (dødløft 140kg, squat 120kg), men jeg har planer om at skulle løfte en del mere og jeg tænkte derfor at det kun kunne betale sig at investere i kvalitet fra starten af.

Er der nogen af jer der har et af disse to bælter og/eller kan give mig nogen visdomsord med på vejen.

Takker på forhånd :smile:

Link to comment
Share on other sites

Er ikke ejer af nogle af disse bælter og bruger pt ikke bælte selv. Begge bælter er fine til squat og dødløft. Det er primært til løft i nærheden af 1RM at bæltet hjælper. Det er i øvrigt også muligt at løfte ret så tungt uden bælte eller med et mindre bælte.

Mvh Andreas

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke tale for det bælte fra Wahlander's hjemmeside, men Inzer bæltet er rigtig godt til dit formål. Mange af styrkeløfterne, der hvor jeg træner, bruger samme type bælte når de træner squat og dødløft.

Så vil jeg også bare lige hurtigt tilføje, at et bælte ikke kun bruges ved 1RM, men bruges til generelt at træne dødløft og squat. Bæltet er et enormt godt redskab som hjælper med til at skabe et godt bugtryk, da det giver dine mavemuskler en solid overflade at presse ud mod.

Edited by Llama
Link to comment
Share on other sites

Jeg har et liggende jeg ikke bruger. Da det var nyt så det således ud:

b%C3%A6lte.jpg

Købt hos JBV trading for snart mange år siden. Farven er ret falmet men det er kun kosmetisk. Bæltet har aldrig været udsat for seriøst brug og er derfor så godt som nyt.

Pris 100 kr. Det befinder sig på østerbro

Link to comment
Share on other sites

tak for svarene

Jeg kører faktisk aldrig 1RM men jeg føler at et bælte hjælper til at min ryg belastes mindre fordi jeg kan spænde bedre op. Jeg bruger det også kun når jeg kører 5RM, ellers aldrig.

J.b: Er bæltet medium? Jeg har lige målt min livvidde, ifølge tallene inde på jbv skal jeg have en xl, i øjeblikket er jeg i gang med at trimme fedtet af mavsen, men jeg tror ikke jeg taber mig så meget at jeg kan passe en medium.

Noget helt andet er: hvad er jeres mening omkring bæltespænde vs. lever som der er inde på inzers hjemmeside. Jeg læste nemlig at det normale bæltespænde kan være svært at spænde fordi bæltet er så tykt, men omvendt kan bælterne med lever "låsen" genere de nederste ribben da bæltet overlapper en smule foran på maven.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har et liggende jeg ikke bruger. Da det var nyt så det således ud:

b%C3%A6lte.jpg

Købt hos JBV trading for snart mange år siden. Farven er ret falmet men det er kun kosmetisk. Bæltet har aldrig været udsat for seriøst brug og er derfor så godt som nyt.

Pris 100 kr. Det befinder sig på østerbro

Jeg er interesseret i bæltet, hvis det er medium :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor bruger man disse bælter?

Man presser mavemusklerne "imod" bæltet, og på den måde øge lufttrykket i bugen (intraabdominalt tryk). Trykket er med til at støtte/beskytte rygsøjlen. Normalt spænder man i mavemusklerne (som man gør hvis man ved man bliver slået i maven), men med bæltet kan man opnå højere tryk = bedre støtte rygsøjlen = løfte mere.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share