Gang i vægttab igen.


Nick87
 Share

Recommended Posts

Hejsa.

Jeg har for 1½ år siden tabt mig op til 33 kg (bla takket være dette forum).

Det var good times, og havde faktisk en okay krop (har/havde lidt muskler under), og var tæt på mit mål 110.

Men så måtte jeg flytte. Blev arbejdsløs, bla bla - et halvt år efter, da jeg nåede de 125, skulle jeg have en rimelig alvorlig operation, hvilket gjorde at jeg var stortset sengeliggende i 2 mdr. Så nåede vi de 130+ igen. :(

Så flyttede jeg igen, sammen med min kæreste, men jaja, har nu nået de 140 (!!!!!!!), og det er bare træls. Nu er der endelig kommet ro på mit liv (godt job, osv) igen, og nu skal det fandeme igang igen.

Jeg skal have et spark, og har prøvet i et par måneder, så nu kommer jeg her. Jeg vil fortsat gerne ned på de 110 (kan det nåes inden sommer 2011?). Jeg har en motionscykel jeg gerne vil bruge igen, brugte den meget før - 5 gange om ugen min. - af 20 min MIN. (min form er i bund.)

Mit største problem er kosten:

Det var SÅ meget nemmere da jeg boede for mig selv, men når man er 2, med en kæreste der nærmest ikke kan tage på, så er det ikke så nemt. Jeg skal bruge meget inspiration til mad. Jeg skal have mit indtag ned til omkring 1500 kcal ku jeg forstille mig? Hun er med på at hjælpe osv., men hvordan skal vi lige gribe det an ? Er der nogen der har en kostplan?

Er der noget andet jeg kan gøre for at øge motivation osv?

Håber på endnu en omgang suveræn hjælp fra jer! :)

EDIT:

Jeg vil også gerne øge min muskelmasse lidt igen, men må ikke rigtigt så meget af det da jeg har mononukloese, og mit vægttab kommer i første række. Jeg hader dog fitness centre, er der noget jeg kan gøre derhjemme?

Edited by Nick87
Link to comment
Share on other sites

Hmmm, tror generelt jeg spiser for meget. Specielt om aftenen - det + inaktivitet osv.

Jeg skal bruge noget godt at spise om morgenen. Som det ser ud nu når jeg ikke rigtigt morgenmad, spiser 3 rugbrøder på arbejde, og forsøger ikke at spise for meget til aften. Alt for lidt måltider, men mangler lidt inspiration. :/

Link to comment
Share on other sites

Det må da være totalt pinligt at veje så meget som dig. Du må jo se ud som et totalt ulækkert fedtbjerg med den vægt. Så det kan vel ikke være så svært at tabe sig. Skær al det usunde fra din kost. Gå en times tid hver aften sammen med din lækre kæreste.

Tjah, nogen har et klamt overskæg og ligner en underudviklet pædofil, Knud - men sådan er vi vel alle uheldige. :)

Det er ikke så pinligt, da jeg er mere robust af bygning end slasket og fed. Dog stadig er det alt for meget, og da min motivation og inspiration til at genoptage vægttab er i bund, håbede jeg på lidt hjælp her. Tydeligvis er der ny omgangs tone på dette forum, så der er vist ikke så meget at komme efter. Jeg skal nok få smidt de 30-40 kg, motion-online's hjælp og rådgivning eller ej, så dont worry about that.

Link to comment
Share on other sites

Tjah, nogen har et klamt overskæg og ligner en underudviklet pædofil, Knud - men sådan er vi vel alle uheldige. :)

Det er ikke så pinligt, da jeg er mere robust af bygning end slasket og fed. Dog stadig er det alt for meget, og da min motivation og inspiration til at genoptage vægttab er i bund, håbede jeg på lidt hjælp her. Tydeligvis er der ny omgangs tone på dette forum, så der er vist ikke så meget at komme efter. Jeg skal nok få smidt de 30-40 kg, motion-online's hjælp og rådgivning eller ej, så dont worry about that.

Tja det er vel fair nok at jeg ligner en underudviklet pædofil. Så godt ord igen.

Så undskyld tonen i mit svar til dig.

Men pointen er at du jo skriver du en gang før har været overvægtig, og så kan jeg ikke forstå at du så igen lader dig selv tag så meget på i vægt. Du må jo vide at når du spiser sådan og sådan, ja så tager du på. Og så er det jeg ikke forstår hvorfor du har spist sådan

En hjemmeside der er rigtig god er: www.madital.dk Prøv at checke den ud.

Link to comment
Share on other sites

@Nick87

Der er kommet nogle helt nye forskningsresultater angående vægttab. De er sikkert interessant for dig.

Jeg har skrevet lidt om dem her:

Færdig med slankekure

Færdig med slankekure. Anden del.

Færdig med slankekure. Tredje del.

Jeg svarer gerne på spørgsmål.

Edited by Hr.Kirchebrandt
Link to comment
Share on other sites

At det har været dumt at tage det på igen er selvfølgelig noget jeg ikke er stolt af. Bla. derfor jeg tager fat nu. Jeg behøver ikke at få at vide jeg skal tabe mig, det er jeg godt klar over.

madital.dk er rigtig god, tak for den! Den kommer jeg helt sikkert til at bruge rigtigt meget - elsker statistisk osv. kæmpe motivations boost.

Tak for linksne :)

Ja, jeg skal helt sikkert have gang i de madrytmer. Og noget jeg aldrig har helt lært og fået indarbejdet godtnok :(

Jeg skal bruge noget ultra hurtigt og godt om morgenen. Nogen idéer til noget der kan give mig energi boost til dagen? Old school havregryn? Eller er det for kcal spækket? Jeg kan ikke lade vær med at tænke i de baner. Det er bla det der holder motivationen for mig. At jeg har styr over det :)

Min idé;

Havregryn (how much?) om morgenen - 2 bananer på arbejde indtil frokost - frokost, 3 rugbrød - banan igen eller anden frugt -aftens mad ved 18 tiden? (én portion - mangler virkelig opskrifter osv) - og så et eller andet kl 9?

Vil det kunne skabe et godt vægttab?

Link to comment
Share on other sites

@Nick87

Der er kommet nogle helt nye forskningsresultater angående vægttab. De er sikkert interessant for dig.

Jeg har skrevet lidt om dem her:

Færdig med slankekure

Færdig med slankekure. Anden del.

Færdig med slankekure. Tredje del.

Jeg svarer gerne på spørgsmål.

Nu troede jeg at den med glycæmisk indeks var død og begravet for år tilbage! Da dette ikke er tilfældet vil jeg lige gøre opmærksom på at videnskaben ikke har kunnet bevise at det glycæmiske indeks skulle være relevandt for helbredsparametre!

http://wholehealthsource.blogspot.com/2010/08/saturated-fat-glycemic-index-and.html

En enkelt veluddannet bloggers syn på sagerne og han er i øvrigt så flink at give videnskabelige referencer, som man kan tjekke op på hvis man skulle tro at han blot digter løs!

Mvh Andreas

Link to comment
Share on other sites

At det har været dumt at tage det på igen er selvfølgelig noget jeg ikke er stolt af. Bla. derfor jeg tager fat nu. Jeg behøver ikke at få at vide jeg skal tabe mig, det er jeg godt klar over.

madital.dk er rigtig god, tak for den! Den kommer jeg helt sikkert til at bruge rigtigt meget - elsker statistisk osv. kæmpe motivations boost.

Tak for linksne :)

Ja, jeg skal helt sikkert have gang i de madrytmer. Og noget jeg aldrig har helt lært og fået indarbejdet godtnok :(

Jeg skal bruge noget ultra hurtigt og godt om morgenen. Nogen idéer til noget der kan give mig energi boost til dagen? Old school havregryn? Eller er det for kcal spækket? Jeg kan ikke lade vær med at tænke i de baner. Det er bla det der holder motivationen for mig. At jeg har styr over det :)

Min idé;

Havregryn (how much?) om morgenen - 2 bananer på arbejde indtil frokost - frokost, 3 rugbrød - banan igen eller anden frugt -aftens mad ved 18 tiden? (én portion - mangler virkelig opskrifter osv) - og så et eller andet kl 9?

Vil det kunne skabe et godt vægttab?

Morten Zacho formulerer sig ret godt i den her video!

http://www.motion-online.dk/sundhed_og_vaegt/vaegt_og_fedtprocent/de_4_bedste_raad_til_at_holde_sig_slank/

Det nytter ikke så meget at du spiser sundt hvis du samtidigt vender dig til at stoppe mad i dig hele dagen. Snackingen er ofte et problem her da det ødelægger måltidsrytmen og i øvrigt bidrager med energi som al anden mad.

Mvh Andreas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share