Livet i det grønne


KennethJ
 Share

Recommended Posts

Lol, nice!

Cirklen bestod af 7 poster med 50 meter spurt imellem hver. Posterne hed hhv. kropshævninger med bw+10kg, dips med bw+10 kilo, reaktionsøvelser, dødløft med stang+65kg, military speed test, kropshævninger i ribbe (kun bw), lunges med bw+15kg. Ved hver post var det så blot at lave maks antal gentagelser i alle fire omgange. Først 3 minutter ved hver post, så 2, så 1 minut og endeligt 30 sekunder.

Det lyder helt grotesk hårdt. w00t.gif

Min 5.5km løbetur blegner komplet, og jeg burde fortsætte med løb indtil mine knæ og hoved bløder.

Link to comment
Share on other sites

Lol, nice!

Det lyder helt grotesk hårdt.w00t.gif

Det er faktisk en rimelig typisk træningsomgang på HO. De er svært glade for at lave sådan noget cikeltræning, så det er sjældent vi udelukkende dyrker enten konditionstræning eller styrketræning.

Træning 13. januar

Dagens træning i dag kom til at være en solid omgang ildmarch. Der stod ingen idræt på skemaet, så en kollega og jeg bestemte os for at marchere til og fra skole. Det blev til i alt 11 kilometer med fuld udrustning og uniform - vægten stod på bw+28 kilo, inkl. hjelm, støvler, basisbælte og rygsæk.

Turen gik fra Nyboder-kvarteret, over Store Kongensgade, op gennem strøget over Rådhuspladsen og videre ud af Vesterbrogade.

En ganske god tur, hvor det faktisk - til min egen overraskelse - var mig der havde overskud. Jeg havde frygtet at blive sat fuldstændig af, men det endte med at være mig der trak min kollega stort set hele vejen. Tiden for de 5,5 kilometer hed 35 minutter, så det er tilfredsstillende nok :superman:

post-4450-075553700 1295083171_thumb.jpg

Alt i alt en super smuk tur. København er sgu dejligst klokken 6 om morgenen, når der ikke er andre mennesker. Det er noget mere kritisk klokken 15:30 når man vil hjem igen..

Edited by KennethJ
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Okay okay okay okay okay okay okay okay okay. Så fik jeg vidst lige trukket den længe nok herinde. Jeg har lige været lidt travl..

Very_interesting.jpg

Nå men for et gennemgå de sidste par træningssæt, så er de forløbet nogenlunde sådan her - frit fra hukommelsen:

To timers boksning hver anden dag + diverse løb på mellemdistancer (5-15 kilometer).

Træning 11. februar:

2 timers styrketræningspas, herunder ny pr i dødløft: 3x8 med 100 kg. De sidste gentagelser var godt nok ikke alt for kønne, men de kom nogenlunde i hus inden stilen blev alt for slingrende :superman:

Dagens træning, 12. februar:

3 kilometer svømning på 100 meter bane, fik ingen tid på dem dog. Det gav ganske godt og kan bestemt mærke det i ryg samt ben i morgen.

Edited by KennethJ
Link to comment
Share on other sites

Træning 16. februar

Dagens træning var en smule anderledes end normalt.. ikke at jeg rigtigt har noget normalbillede den kan adskille sig fra dog :bigsmile:

I forbindelse med vores undervisning i faget træningsteori skulle vi have noget akklimatiseringstræning i idrætstimerne. Akklimatisering er den proces man sætter iværk inden soldater skal udsendes til klimaer som adskiller sig væsentligt fra det nordiske - her især Afghanistan for tiden. I månederne op til udsendelsen vænner man kroppen til at arbejde under stor luftfugtighed og høj temperatur ved at iklæde folk standard kampudrustning og trække regntøj med hætte og gummihandsker over. Alle huller, lommer, lynlåse osv. tapes til, således at man kun lige har et frit ansigt med hul til øjne, mund og næse. I den mundering udsættes soldaten så for en række fysisk krævende træningspas og efterfølgende lærer kroppen at ventilere sig selv mens luftfugtighed og temperaturen opretholdes.

Jeg står ikke overfor en snarlig udsendelse, så i dag var det udelukkende for at få noget data at arbejde med i vores undervisning. Hvor høj intensitet kunne man arbejde med, hvordan smittede påklædningen af på ens fysiske formåen set over tid og intensitet - løbende udførte vi også en række kommunikationsøvelser.

Selve træningspasset var en række intervalløb og cirkeltræninger. I alt godt 2 timers effektiv arbejdstid badet i sved.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share