Kontaktboksning/motionsboksning


Jeanie92
 Share

Recommended Posts

Hej derude,

Ift. vægttab og markering (jeg er en pige) hvad er så bedst?

Hvordan er en træningstime typisk bygget op på et boksehold?

Overvejer at starte i Olympia i Odense..

Motionsbokser i Fin Form Tommerup, hvilket er præget af meget lidt teknik samt spark/slag på sække, sjipning m.v. hvilket jeg har gjort on/off i to år og elsker! :)

Jeg tror måske jeg gerne vil skridtet videre og tabe en 10 kg og blive noget markeret - arme og mave især.

Hvilken er så bedst? At få lidt blå øjne og så videre passer mig helt fint, skal lige siges :)

Link to comment
Share on other sites

Hej derude,

Ift. vægttab og markering (jeg er en pige) hvad er så bedst?

Hvordan er en træningstime typisk bygget op på et boksehold?

Overvejer at starte i Olympia i Odense..

Motionsbokser i Fin Form Tommerup, hvilket er præget af meget lidt teknik samt spark/slag på sække, sjipning m.v. hvilket jeg har gjort on/off i to år og elsker! :)

Jeg tror måske jeg gerne vil skridtet videre og tabe en 10 kg og blive noget markeret - arme og mave især.

Hvilken er så bedst? At få lidt blå øjne og så videre passer mig helt fint, skal lige siges :)

Ingen svar? :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror det er fordi, du stiller et umuligt spørgsmål.

Det svare til at spørge, "skal jeg gå til basket eller fodbold?". Det er 100% op til dig selv, og ingen andre. Hvis du gerne vil i kamp, og godt kan lide sparring osv. jamen så er det da alm. boksning du skal til.

Hvis du kun gør det for motionens skyld, er det jo motionsboksning du skal vælge. Der er ikke rigtig nogen der kan rådgive dig på det område. :wink:

Det er jo ikke fordi, det ene er bedre end det andet. Det kan da godt være kampboksning er nogle få procent hårdere end traditionel motionsboksning. Men det er bestemt ikke noget, der bør være afgørende for det endelige valg. Det er mere et spørgsmål om holdning.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror det er fordi, du stiller et umuligt spørgsmål.

Det svare til at spørge, "skal jeg gå til basket eller fodbold?". Det er 100% op til dig selv, og ingen andre. Hvis du gerne vil i kamp, og godt kan lide sparring osv. jamen så er det da alm. boksning du skal til.

Hvis du kun gør det for motionens skyld, er det jo motionsboksning du skal vælge. Der er ikke rigtig nogen der kan rådgive dig på det område. :wink:

Det er jo ikke fordi, det ene er bedre end det andet. Det kan da godt være kampboksning er nogle få procent hårdere end traditionel motionsboksning. Men det er bestemt ikke noget, der bør være afgørende for det endelige valg. Det er mere et spørgsmål om holdning.

Ja, true story.. Det kan jeg egentligt godt se :/

- men motionsboksning i en bokseklub må vel være hårdere end i et fitnesscenter :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Der er stor forskel på motionsboksning og kampboksning. Til motionsboksning er det flere muskelgrupper der bliver trænet, hvorimod til kampboksning bliver der fokuseret meget på kraft i slag, fodarbejde og teknik - kort sagt bliver der fokuseret mere på at du skal i kamp, og ikke i form. Det er hårdt på to forskellige måder, så valget kommer meget an på hvad det er du ønsker at opnå.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke dit 10 kg vægttab står og falder med boksning/motionsboksnings-spørgsmålet...... smile.gif

Det bedste råd er at prøve begge ting og vælge det, du synes bedst om: motivation = indsats = resultat.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke dit 10 kg vægttab står og falder med boksning/motionsboksnings-spørgsmålet...... smile.gif

Det bedste råd er at prøve begge ting og vælge det, du synes bedst om: motivation = indsats = resultat.

Jeg hader at sidde med et vildt smart og klogt svar, og så finde at andre har brugt det! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share