Brystsvømning, teknik


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Er der noget man kan tænke over at gøre/ikke gøre, så man ikke plumser så dybt i vandet efter at have været oppe og suge luft?

Glidefasen inden jeg nærmer mig overfladen er så lang at jeg ikke får trukket vejret tit nok og jeg kører hurtigt sur i luftmangel.

Nu har vi nok kun vikar på i øjeblikket men hun påstår at sådan er det med muskuløse svømmere men seriøst; i forhold til de fleste herinde er jeg en nipsting, så jeg formoder at hun blot ikke har løsningen.

Link to comment
Share on other sites

Puha... Brystteknik pr. internet - på skrift :w00t:

Dit glid og flyrytme er det vigtigste - det er også disse to ting, der forsvinder hurtigst når man holder pause/ikke svømmer mere. Glidet og flyrytmen overfører farten fra de forrige armtag og benspark til det næste. Kom frem i vandet i stedet for kun op ad vandet, så går du ikke i stå.

Mere specifik magter jeg næsten ikke at blive over MOL :blush:

Link to comment
Share on other sites

Nu har vi nok kun vikar på i øjeblikket men hun påstår at sådan er det med muskuløse svømmere men seriøst; i forhold til de fleste herinde er jeg en nipsting, så jeg formoder at hun blot ikke har løsningen.

Ikke at jeg skal lege svømme-ekspert, men den der sætning kan du godt smide tilbage til hende igen :laugh:

Jeg er næppe nogen Arnold, men vejer 95kg med en normal fedtprocent. Jeg havde dog også store problemer i starten med brystsvømning for nogle år siden, men det var uden tvivl teknikken der haltede gevaldigt. Efter nogle ugers teknik-træning, kom det lynhurtigt af sig selv. Nu svømmer jeg gladeligt flere kilometer uden luftproblemer, også med en helt ok fart.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share