9 måneder efter rekonstruktion af forreste og bageste korsbånd


danielovich
 Share

Recommended Posts

Hej MOL.

Min situation er den, at jeg er blevet opereret for både bageste og forreste korsbånd. En total rekonstruktion af både ACL og PCL. I alt 9 måneder siden!

Jeg var i rigtig god form før det skete, har gået til sportsfys i 6 måneder efterfølgende og er nu "on my own". Jeg føler ikke skidtet er helt iorden endnu (ved jeg godt det ikke bør være heller, det var en stor operation), dog har jeg ingen smerter men stadig en masse stivelse i knæet, hævning efter træning, svag muskelatur og diverse andre småting.

Jeg gik igang med at cykle let igen efter 3 måneder, følte mig ovenpå efter 6 måneder og træner nu 10-12 timer om ugen (cykel, spinning, styrke, svømning), men stadig med det resultat at min muskulatur ikke forandre sig meget (+30% på 9 måneder er vel ikke prangende ?) på benet, dog er der fremgang hist og her men også små skridt tilbage en gang imellem.

Mit største issue er at jeg ikke kan give mig fuldt ud pga. mit knæ, resten af kroppen fungere perfekt men det er knæet der først sætter ud pga. træthed eller ømhed.

Mine spørgsmål til jer går på:

1. kan om jeg forvente en forbedring over de næste 12 måneder eller om jeg kan forvente at det forbliver på denne måde.

2. har nogen erfaring med at træne med støttebind, i såfald, hvad gør det ved muskulaturen ?

3. har nogen erfaring med sko ift. knæ, hvilke bør jeg gå i ?

Sidst men ikke mindst, kender nogen en dygtig sports fys i København ?

Tak for hjælpen!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share