Måske brude jeg alligevel lave triathlon igen...


Triathleten
 Share

Recommended Posts

Træning søndag d. 5/6

MTB-O: Jeg fandt 4cm kortet over amager frem og tegnende nogle punkter ind. Ruten var på vest amager (amager fælled og kalvebod fælled). Turen gik også igennem pinseskoven, hvor stierne ikke helt er med på kortet, så orienteringen var udelukkende på hvor tæt skoven var, terræn genstanden og kurs. tilsidt cyklede jeg forbi motorvejsbroen og kørte nogle turen op af broen i tungeste gearing. Alt i alt bliv det til 2,5 time cykling.

Ugen i tal:

Løb: 150min

Cykling: 510min

Kajak: 180min

I alt: 840min

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 122
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Træning mandag d. 6/6

Kajak: programmet hed 12x3/1/1. Det blev ikke helt sådanne selvom jeg fik roet en time. de første 3 gik fint nok, men så kom varmen og kampen for at holde sig til over de næste 3 omgange. den sidste halve time var min krop helt kogt, så der bliv ingen tempo ryk eller pause, men bare en halv time kamp for ikke at miste fuldstændig kontakt. I morgen skal jeg køre et 4 timers fyraften AR løb på amager med disciplinerne. Stand Up Paddling, Adventure-svømning, O-løb og Mtb-o.

Billede nede under er sådanne adventure svømning kommer til at forgå, og youtube klippet er en præsentation af Stand Up Paddling, som bliv er en hel ny disciplin for min og nok også alle andre (den kom på programmet i lørdags som en overraskelse).

post-16654-038154200 1307385344_thumb.pn

post-16654-031194400 1307385378_thumb.pn

(billederne er lånt af ProAdventure)

Link to comment
Share on other sites

Cool log! :smile:

Er det en Canyon du cykler rundt på?

jo tak, nej det er ikke en canyon men en trek 8000 (2008 model). Canyonen var min holdkamerats cykel.

Konkurrance tirsdag d. 7/6

Jeg skulle have kørt med de to jeg skal køre FarOut med, men de havde begge meldt afbud. Derfor endte jeg på et hold med to fra Frederiksberg Adventure Sport, hvor de ene var noglelunde i samme form som jeg, mens den anden var i noget dårligere form end os andre. Den anden person var langsom i alle disciplinerne, og var dermed med til at sække tempoet. Inden jeg for fortalt en historie der siger, at vi var dårlige osv., er det på sin rette plads at sige vi blev nr. 11 ud af 53 hold...

Stand Up Paddling gik fint når man lige havde fanget den, jeg faldt ikke i vandet, men det var der mange andre der gjorde. Vi klarede os i den bedre halvdel.

Adventure svømning: vi fik alligevel ikke noget badedyr, men kun en svømmevest. Ruten var et par 100 meter hen af havnen hvor der var o-skærme med bogstaver der skulle huskes. fuldt point der, selvom vi var næstsidste hold oppe af vandet.

MTB-O jeg kørte kortet, tiden blev lidt knap og anden manden havde meget svært ved at holde hjul når jeg tog føring (hviket jeg gjorde 95% af tiden), valgte jeg at droppe en ud af 14 poster. Vi klaret os blandt de bedste. Hvis jeg havde haft noget mere is i maven, kunne vi nok have noget den sidste post inden for tidsrammen.

O-løb: Løbetempo synes jeg var noget lavt, men vi fik da 11 poster (bedste hold fik 14). Så har var det også en præstation i den bedre halvdel.

Det vi taber meget på er, at vi kun får 19 point i paddling, mens vinderholdet fik 28...

Træning onsdag d. 8/6

Løb: 55min primært i sand på amagerstand, noget af tiden i bare tæer + 10min hjemjog fra standen efter havsvømning. Fin halvlangsom tur inkl. rygsæk med våddragt mm. i tungt terræn.

Svømning: omkring 2,4km i lagunen i amager standpark samme med kvik tri. Svømning er pt = ømme arme :devil:

post-16654-011262800 1307566353_thumb.pn

Edited by Triathleten
Link to comment
Share on other sites

Adventure Race mentaliteten (dette er ikke et indlæg om træning)

Jeg vil starte med at sige at torsdag var træningsfridag, for at hvile inden weekendens mtb-cup (sprint og dm lang). Jeg fik muligheden torsdag aften for at køre et 12 timers adventure race i stedet for om lørdagen (i morgen) så jeg slog til med det samme, men mere om det senerne.

Det jeg mener med AR mentalitet er, at man bliver vant til overraskelser og uforudset ting. Dette har betydet at jeg har fået meget mere ro på når jeg skal til eksamme, jeg bruge ikke tid og energi på at ønske at kommer op i noget specielt. Generelt er jeg bare blevet meget mere rolig og har miste min nervøsitet, dette tro jeg skylles at AR er super træning i at blive stille mit i en situation hvor man skal få det bedste ud af hvad du end har. Du kan jo ikke bare kommer og sige, jeg gider ikke at løbe o-løb nu, jeg havde troede denne aktivitetspost havde noget med roning at gøre... Så nu kan jeg sætte et meget lille, men stadig eksisterende = imellem AR træning og eksammetræning. Jeg vil dog sige, at AR træning ikke gør det alene, men at man stadig skal huske at repetere f.eks man denne video nedenunder.

http://www.youtube.com/watch?v=qHZyVQVZ-ec

Når men tilbage til morgendages AR løb. Det bliver samme med nogle udkendte mennesker for mit velkommende, dog har de både kørt ironman osv. så de har udholdenheden, selvom der kun er en af den der har prøvet ar før. Dette giver så mig den mulighed, at jeg kan blive navigatør på holdet, hvilket jeg tro bliver meget lærerigt. Jeg havde bare lysten til at køre AR, så da jeg hørte om muligheden, så gik der ikke mange sekunder betænkningstid før jeg havde sendt en mail afsted. Jeg ved ikke så meget om løbet, andet end det kommer til at tage omkring 12 timer og vil indeholde: kano, klatring, løb og mtb samt noget med svømmebriller (om det er dykning kunne man jo godt forstille sig, men hvem ved hvad man ellers kan bruge sådanne nogle til...).

Link to comment
Share on other sites

Konkurrence Lørdag d. 11/6

Jeg var så sagt endt på et hold hvor jeg fik mulighed for at orienter i alle 12 timer, hvilket faktisk var ret hårdt for koncentrationen, specielt efter 11 timer var det ved at være slemt. De to jeg kørte med var faktisk ikke så hurtigt, så jeg vil mere kalde lørdags aktivtet for et langt lav intensitet pas, med massere af orienteringstræning hvilket må siges at være lærerigt. Disciplinerne blev ført en næste 2 timers langt bike'n løb etape, så et par timer mtb-o afbrudt af et 1 time o-løb, få så at forsætte med mtb-o. Efter lidt over 8 timer kom vi til et stjernecentrum, hvor der udgik forskellige sløjfer med klatring, kano, svømning (nej faktisk en kommunikations opgave hvor en skulle svømme), o-løb (valgfrit) og mtb-o (valgfrit). Vi nåede ikke ikke mtb-o og at blive færdige med o-løb, da mig hjerne sagde fra og ikke kunne for kort og skov til at passe sammen mere. Vi nåede alle obligatoriske poster samt 2/3 af de valgfrie. Med et mere taktisk post valg, kunne vi havde noget flere valgfrie poster, men jeg valgte at går efter de sværeste for trænings skyld. En svær valgfri post kunne være en inden i skov på et topografiske kort, hvor hele skov området var grønt og intet andet, ingen terrængenstande, næste usynlige højde kurver og tilfældig tegnet stier (jep, jeg har et par tydelig eksampler på dette). Vi endte midt i feltet, men nogle færre bums fra mig side, bedre form hos mine holdkamarter og et bedre taktisk post valg havde vi helt klart klaret os bedre. Jeg ved jeg kan præstere bedre, dette kan jeg se ved, at jeg til Møns Klint AR slog vinderholdet med over 10 minutter.

Ingen Træning søndag d. 12/6

Konkurrence mandag d. 13/6

Jeg kørte lige et sprint triathlonstævne hos KVIK Tri Team, jeg har ikke de præcise tider men de er noget i stil med:

svømning 300m: 6min

skift 1: 1min

cykling 19,5km inkl. to røde lyssignaler og to stop op sving: 32,5min

skift 2: 0,5min

løb 3,7km: 14min

Hvilket giver en ca. tid på omkring 54min. Hvilket var lidt langsomt, men på den anden side har jeg stor set ikke svømmet i år, og jeg havde ret ømme ben ved starte og under løbet.

Edited by Triathleten
Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag d. 14/6

Cykling (på P3'er): Oplægget var restitution kombineret med bakker :crazy:. Turen gik ud imellem København, op af strandveje, videre ind i landet af Klampenborgvej, vider mod Eremitage slottet får derefter at køre mod Geelsbakker og køre 2 bakkeruter (se billed for rute)

post-16654-060517300 1308064081_thumb.pn.

Turen blev 76km på 2timer og 40min, så det har stadigt været stille og roligt, hvilket også var planen.

Edited by Triathleten
Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag d. 15/6

Jeg havde sagt ja til at være kajak hjælpetræner for USG Adventure, så det bliv til end 3timer med makker- og selvredning samt en rotur med fokus på roteknik. Det var tydeligt at se, at jeg roede betydeligt bedre (hurtigere) end de andre adventure racer, så kajaktræning har givet pote. Bagefter stod den på kombination af løb og svømning samt lidt klatring. Turen havde jeg taget sidste år, men det gør den ikke dårligere. Det ud ud på at løbe der hvor man kan, når der kommer vand/kanaler, må man ikke anvender broerne, men skal i stedet svømmer. Der lå poster uden i havnen og vi afsluttede med 300m svømning (iført løbesko, shorts og t-shirts). Det skal lige siges, at jeg ikke træner for at blive frømand, man at det bare er god adventure træning. Resten af aften gik forøvrigt med grill samme med USG Adventure, og hyggedruk med venner bagefter for at fejre at 2.g eksammerne er overstået eller måske bare fordi der var et hus ledigt???. For mit vedkommende afsluttede jeg erhvervsøkonomi med et 12 tal, hvilket mit meget mislykket scoringsforsøg ikke var i nærheden af at være til senere på aften.

Træning torsdag d. 16/6

50km cykling på 100min, på meget vindblæste amager. Det blæste ret meget med en side kastevind der hele tid gik fra sidevind til modvind, men så troede jeg at jeg kunne have medvind hjemad, men nej der bliv det også mod/sidevind. Det er jo endelig god træning selvom det er hårdt at cykel langsomt hen af kysten på vindforblæste amager.

Jeg vil dog ikke klare over vinden før den bliver som nedenunder:

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil dog ikke klare over vinden før den bliver som nedenunder:

Føj for dælen :crazy:

Fantastisk at se, hvordan støvstormen/sandstormen forsvinder lige så pludseligt, som den kommer. Der er jo blå himmel og lammeskyer bagefter …

Ellers nogle fede arrangementer, du er med til, og en gedigen omgang træning, du lægger for dagen. Selv om den "restitution med bakker" er lidt af en interessant cocktail :smile:

Link to comment
Share on other sites

fredag = træningsfridag

Lørdag d. 18/6. I torsdag fik jeg et tilbud om at køre firma multi motion samme med thrane % thrane (dem der vandt Wat A Race), hvilket jeg endelig gerne ville selvom løbet er mere "tivoli" (samarbejdes) opgave end endelig AR, problemet var at jeg ikke kunne få fri for arbejde, så intet AR i denne weekend.

Jeg var dog uden og træne i dag, det blev til 100min løb i teknik terræn, specielt med fokus på løb på store sten og sandløb. Jeg afsluttede med et klassisk besøg på Kastrup Fortet to bakker, som der bliv løbet op ad et par gange eller flere. Jeg synes også min styrke træning er blivet forsømt på det sidste, så derfor er jeg begyndt så småt igen, det blev til:

Et bens knæ-ekstension med elastik: 3x2x20

Et bens knæ-fleksion med elastik: 3x2x20

Air squat: 100

Maveøvelser: 100

Rygøvelser: 100

Overkroppen bliv trænet neden på arbejdet, hvor der blev slemt sit on top polokajak, specielt farmer walking metode med en kajak i vær hånd burger jeg tit.

Link to comment
Share on other sites

Træning søndag d. 19/6

Cykling: Kort fortalt 53,2km og ca. 400 højde meter på 1:43:40. AV fart 30,8 km/t + 2x15km transport (femøren - cafe jorden rundt og retur). De 53km bliv kørt som ud af standvejen, ind på Øresund Challenge ruten (160 højde meter par omgang) og køre en omgang. Bagefter startede jeg på endnu en omgang hvor jeg fik kørt væk alene, jeg dreje af ved skodsborgvej og forsætter ind på min bakke ruten fra i tirsdags. På vej oppe af Mothsvej springe mit gearkabel til bagskifterne, så resten af turen blive på en 53/11 gearing. Til dem af jer, der ikke har prøvet at køre af kystveje i piv modvind på en 53/11 gearing, kan jeg sige det svare til at køre op af et bjerg, og jeg var så heldig at modvinden forsætter næsten hele vejen hjem, så jeg fik lige 25km bjerg træning :crazy:. Behøver jeg sige, at der var hård træning?. Det er helt sikret noget jeg skal gøre igen, bare ud langs amagers kyst i tungeste gearing og kæmpen for at holde en kadence på over 60 rpm. Jeg tro forøvrigt at cyklen ryger til mekanikerne, da jeg ikke er super til det med indvendig kabel føring.

Ugen i tal:

cykling: 480min

Løb: 120min

Kajak: 90min

Svømning: 30min

I alt: 720min

Edited by Triathleten
Link to comment
Share on other sites

Føj for dælen :crazy:

Fantastisk at se, hvordan støvstormen/sandstormen forsvinder lige så pludseligt, som den kommer. Der er jo blå himmel og lammeskyer bagefter …

Ellers nogle fede arrangementer, du er med til, og en gedigen omgang træning, du lægger for dagen. Selv om den "restitution med bakker" er lidt af en interessant cocktail :smile:

"restitution med bakker" var der også ret specielt, men enten med at bakkerne blev kørt ret konservativt og mens resten af tiden blev der rullet. Jeg kommer nok til at øge min cykel mængde ret meget over det næste stykket tid, da jeg følger jeg er fint med på løb og kajak, men mangle en smule på cyklen. Jeg aftalte også med Andreas (ham jeg skal køre 24 timers løb med i Sverige) efter Møn Klint AR, at jeg skulle træning cykling og han løb, for på dem måde at have vores gennemsnit fart betydeligt.

Henrik jeg vil også lige starte en anden klassiske løbediskussion, nej ikke den med mængde kontra hastighedstræning, hvor jeg klart er til mængdetræningsmodel (se bare hvem der løbe hurtigt international pt. fra Danmark, det er vores o-løber og triatlet/duatleter). Det jeg i stedet ville diskutere var længden på de lange ture. Der er jo to skole, hvor den en siger ikke længere en 110 minuitter, mens de anden siger at man som marathon løber skal have ture på 30+, dette kan være svært (umuligt) at når inden for de 110 minutter. Derfor vil jeg gerne høre hvad folk mener. Det skal lige sige at teorien bag de 110 minutter er, at efter små to timer løb bliver kroppe får meget nedbrudt, hvilket gør at der gå længere tid før man kan træne igen. Nogle input?

Link to comment
Share on other sites

Det jeg i stedet ville diskutere var længden på de lange ture.

Altså, skudt fra hoften og uden noget som helst videnskabeligt belæg, så vil jeg ud fra tidligere erfaringer sige, at en grov formel hedder: Når du løber over 1 time, begynder det at blive langt. Når du løber over 2 timer, begynder det at blive kontraproduktivt.

Hvis vi lige ser bort fra ultraløbere, der kan løbe døgnet rundt, året rundt, så tror jeg ikke, der er mange, der lægger ret meget længere ture end 2 timer = cirka 30 km ind i deres program.

Da jeg oprindeligt begyndte at løbe var det egentlig med henblik på at løbe maraton, og selv dengang kom jeg kun op på de helt lange ture på 30-32 km nogle få gange omkring et par uger før konkurrencen. Ellers var de kun op til en 24-25 stykker. Dengang var mit grundtempo omkring 4 min/km, så det har vel været ture på op til 90-100 minutter. Og det var absolut heller ikke hver dag.

Som nævnt i min egen log er jeg netop ved at genlæse Arthur Lydiards klassiker Løb med Lydiard. Og jeg har prøvet at affotografere hans forslag til maratonprogram for erfarne løbere. Det ser måske lidt kryptisk ud, men fx er A = lang aerob tur, B = let fartleg og W= jogging.

Han sætter sjovt nok også et skel op ved 2 timers ture. Som du kan se, så hedder ugens lange tur 2 timer eller mere. Han var som bekendt fortaler for et grundarbejde med ekstremt mange kilometer, men han har åbenbart selv haft et aller andet med de 2 timer. Når man ser programmet, så virker det som, at +2 timer, så er du on your own :smile:

Summa summarum er, at jeg nok vil give dig ret i begge dele: De hyper lange ture slider altså på kadaveret, hvis man tager mange af dem. Modsat er det meget rart at få et par +30 km ture på kontoen før en konkurrence, for lige at snuse lidt til det ukendte land …

post-52761-021218400 1308497598_thumb.jp

Edited by Henrik S.
Link to comment
Share on other sites

Træning mandag d. 20/6

Dagens træning var en hold konkurrence bestående af 70 chin ups (jeg tog omkring 30 af dem), 100 makker maverul (jeg tog de 84 af dem), 2,8km løb og 3km kajak. Dette er samtidig det endegyldig bevis på at kajakroer ro hurtigere end de løber. Da vores kajak km tider er hurtigere end vores løbe km tider. Jeg var endelig ret glad for at det var langsomme løbere jeg var sammen med, da mine ben var helt færdige efter i går.

Styrketræning bagefter:

en masse et bens vippebræt (også med lukkede øjne)

En omgang leg brun med sandsæk: 30 lunges, 30 bulgarian split squat og 30 air squat.

En mave mave/lænd træning + nogle chin ups, dips og push ups.

Henrik: jeg tro du har ret i at de lange løbetur kan blive ret kontraproduktivt, hvis tempoet ikke er lavt nok. Jeg ved fra flere adventure racers at løbe tur på omkring 2,5 time er en fin normal lang tur, jeg vil dog primært holde mig til turer omkring 90-110 minutter.

Nu hvor jeg sakker træning kan jeg lige så godt afslører at min træning i fremtiden kommer til at se noglelunde sådanne ud: Cykling: 2-3 af 90-180min gerne med interval/tempotræning og bakker samt 1 tur af 180min+. Løb: 1-2 turer af 90-110min + evt. 1-2 korter tempoturer. Kajak: 1 gang tempo/interval træning samt evt. 1 længere tur i lavt tempo.

Jeg kan også sige at 2012 står totalt i cyklingens tegn, hovedfokusset bliver MTB-O DM og en kamp for en VM plads (ja det kommer til at kræve en del træning). Så når jeg har restitueret oven på FarOut begynder jeg at cykel end 5-6 gange om ugen. Dette betyder at jeg stort set dropper kajaktræning og skære min løbetræning betydeligt ned. Så min log kommer nok til at hedde noget i stil med MTB-O og lidt adventure når muligheden byder sig. Forøvrigt er MTB-O landsholdet det tætteste man kommer på et advnture race landshold, da over 2/3 af alle der har været forbi landsholdet, har og/eller kører AR.

Edited by Triathleten
Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag d. 21/6

Cykling: Det bliv til en god omgang tirsdags tons på tonseren. Turen hed 62km på 119min inkl. opvarmning og afrul samt lyskryds mm. Der blev primært kørt på en rute ude ved søvang på amager, der havde to lange sidevindsstykker, et modvindsstykke og et medvindsstykke. Der var 10km let opvarmning og 10km afrul inkl. en 5min interval serie og noget et benstræning:

Programmet:

10km opvarmning

Hovedserie:

42km på 72min (35 km/t)

Det var inkl. en enkeltstart kørt på de to sidevindstykker og modvindsstykker ruten var 7,06km og bliv kørt på 11,5min (36,8 km/t). Der blev også kørt nogle ryk, så på en af sidevindsstykkerne var vi neden under 1,20 min/km.

Da jeg cyklede af tonseren, var der god medvind ind imod Dragør så det stykke bliv kørt med 36,7 km/t. Igennem Dragør trillede jeg og fokuseret på teknikken var at køre noget et bens cykling. Da jeg ramte Kystvejen bliv der kørt en kort max power interval serie: 2x20/40, 2x10/50 og 1min all out. Bagefter var det afrul på lille klinge med lav fart.

Edited by Triathleten
Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag d. 22/6

Cykling: 15km MTB transport kørsel i piv modvind og med høj intensitet, da jeg var tidspresset. Ruten var Femøren - Brøndby stand. De 15km hjem blev rullet i et meget lavt snakke tempo.

Løb: 10min opvarmning i sand. 40min teknisk moleløb på store sten inkl. 2 vandpassager (nej havnen var ikke varm i onsdags... :cold:).

Træningsfri torsdag d. 23/6

Træning fredag d. 24/6

MTB: turen blev lidt over 3 timer inkl. 2x22km transport cykling til Geelsskov. I geelsskov blev sporet kørt, og der blev kørt så teknik/interval runder på noget af sporet.

Styrketræning (BW):

2x2x20 Et bens knæ-ekstension med elastik, 1x2x20 bulgarian split squat, 2x50 air squat, 2x50 læg, 2x100 mave, 1x20 push ups og 2x75 ryg.

Link to comment
Share on other sites

Træning lørdag d. 25/6

Løb: det endte med at blive en meget kort tur (40min), da knæende begyndtes at følges som starten til endnu en knæskade. Grundet skal nok findes i det meget sand- og moleløb. Så det var bare at vende om, så hurtigt som muligt. Jeg havde forøvrigt rigtig svært ved, at komme ud af døren og løbe i dag. Lysten til løb er bare forsvundet har på det sidste. Til gengæld er lysten til cykel kæmpe, det skyldes nok at jeg har ferie (= massere af fritid) og mine planer for mtb-o. Jeg håber at jeg genfinder lysten til løb og kajak, eller bliver mit farout projekt end del hårdere end planlagt :crazy:. Kajak og løb har det med at blive meget monotont, mens cykling på sin vis er mere variation. Der er bare mere leg over mtb og cykeltræning, end en løbetur.

Jeg regner forøvrigt med at sælge/bytte min cervelo P3 SL fra 2005 (jep den udgave af stellet der også er UCI godkendt næste år) med dura ace, den har dog kørt under 3000km. Jeg vil nemlig gerne have fat i en normal racer cykel i stedet, da jeg syens det er bedre at træne på, og giver flere muligheder, nu hvor jeg ikke køre enkeltstart mere. Nogle der har et bud på interessante steder og sælge/bytte den udover dtrif.dk og dba.dk, samt en evt realistisk salgspris (der skal nok kommer noget mere info og et billede, når jeg igen kommer forbi min lejlighed)

Edited by Triathleten
Link to comment
Share on other sites

Træning søndag d. 26/6

Jeg vil starte med at ønske Annika Langvad tillykke med hendes verdensmedsterskab i lang distance mountainbike. http://www.dr.dk/Sporten/Cykling/2011/06/26/163832.htm

Den oprindelige plan var en god lang mtb tur med noget af det røde spor og faste mtb-o poster. Dette blev dog ikke til noget, da jeg blev ringet op i går, og spurt om jeg kunne arbejde i dag. Jeg burde nok have sagt nej, men da sommeren er der jeg primært tjene mine penge, var det nok godt jeg sagde ja. Planen var så at når en 2 timer MTB hjemme på amager bagefter, men jeg havde forlagt min nøgle i min lejlighed, så jeg kunne ikke komme i :nonono:. Forklaring jeg bo pt. i kolonihave, men mit træningsudstyr stå i min lejlighed, hvor jeg havde glemt at ligge lejlighedsnøgle tilbage i mit nøglebud efter gårsdagen løbetur. Normalt kunne jeg bare havde cyklet de 500m tilbage til kolonihaven, og hente en af mines forældre nøgle, men de var ikke hjemme :unhappy:. Neden i kolinihave finder jeg heldigvis et par løbesko og noget træningstøj.

Dagens trænning:

6min let løb

12min maks trappetræning :w00t: :w00t: :devil:

6min let løb (knæet ikke helt godt idag)

Styrke

lunges - air squat - læg - mave - ryg - pull ups - push ups - planke.

Link to comment
Share on other sites

Træning mandag d. 27/6

Løb: ingen knæproblemer i dag :4thumbup:

10min opv (4:45 min/km)

IT

3x1000m p. 3min (3:26/3:24/3:40). jeg bliv ret varme ramt på den sidste interval.

5min afjog

Kajak:

20min opv

IT

2x3x200m SP 5min (som stafet med 3 personer pr. hold)

6min afroning

kajak og løbelysten var der igen idag. Jeg kunne også se, at det der lidt har ødelagt min løbelyst har været det, at jeg primært har løbet i et tempo så langsomt så flowet ikke rigtig har været der. Jeg vil nok i fremtiden løbet noget kortere og hårdere, og dermed skære ned i de lange turen. Noget mere kort og hårdt træning vil også gøre godt for formen, mit fokus på langt og langsomt har alligevel mest en effekt hvis ens mængde er større end min.

Bagefter træningen hørte jeg et foredrag med Andres Andreasen (fra adventureacers og manden bag Møns Klint AR), det var primært om forberedelse til fler dages løb. Dog vil jeg sige, at mange af rådende og overvejelserne sagtens kan bruges på kortere løb.

Link to comment
Share on other sites

Løb: ingen knæproblemer i dag

Knæ, de skal bare være der og gøre deres job. Jo mindre man mærker til dem, desto bedre :smile:

Ellers nogle fornuftige intervaller, du får fyret af :superman:

Jeg ville sgu nødig løbe intervaller først og så skulle træne noget andet bagefter …

Link to comment
Share on other sites

Knæ, de skal bare være der og gøre deres job. Jo mindre man mærker til dem, desto bedre :smile:

Hørt

Ellers nogle fornuftige intervaller, du får fyret af :superman:

Ja... Dog synes jeg den sidste var ALT for langsom, men helt galt var det heller ikke

Jeg ville sgu nødig løbe intervaller først og så skulle træne noget andet bagefter …

Velkommende til en multiatlets verden.

Træning tirsdag d. 28/6

Cykling: 65km på 2:10 med 30km/t. Jeg havde valgt at køre med en bladning af kajakroer og triatleter, hvor dem der kunne køre restitutions rullede efter weekendes Challenge Øresund. Når der bliv kørt en 17km lang opvarmning ved (for)lav fart, hvilket gav mulighed for en masse et bens træning :smile:. Efter opvarmning blev der kørt 3 runder af 9,7km som et mini cykelløb, planen er at holde det noglelunde samlet på førte runde og så ellers at øge hver runde. Den første runde bliver rulle med end 33-34km/t, jeg tage føringerne uden at være neden i tri-bøjlen. Anden runder køre jeg nogle ryk, men få ikke nogle med så falder tilbage. Mod slutning af anden runde sætte jeg mig første og banker farte op på end 41km/t (side medvind) de næste 3km, så kommer der et sving så jeg kommer ud af med et relativ stort hul (jep mountainbiketræning er også god teknik og svingtræning). Nu synes jeg ligeså god jeg kan køre de sidste 8km for mig selv, så lavere lige et kontrolleret ryk og falder tilbage i et hård enkeltstart tråd. Jeg se ikke de andre mere, de var nok for dårlige kørende, så det bliv til end 11km super hård enkeltstart træning + det løse og nogle ryk. Jeg cykler også med de andre hjem hvilket går ret langsomt, så der er god tid til fokus på et godt tråd.

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag d. 29/6

MTB: i alt 50km på 2:15. En god klassiker blev fundet frem nemlig let cykeltur med bakker, denne gang var det dog på MTB. Det bliv til 20km transport i medvind på 40min (50min hvis lyskryds medregnes). 50min teknisk MTB i Bøndernes hegn og end 45min hjemcykling.

Min cykelform er heldigvis blevet så godt, at jeg kan køre den store bakke i midte uden at pulsen bliver særlig høj, og samtidig kan jeg køre den fra alle siddere. Sådanne var det ikke sidst gang, der var den noget hårdere :4thumbup:. Dagens blev at give slip på nedkørelserne og prøve at tage de små drops med okay fart. Det gik enelig fint nok, jeg mangler dog stadig noget teknik og mod før det bliver rigtig godt. Jeg gav faktisk fuld gas på et tidspunkt, hvor jeg ikke helt mere kan kontroller farten og må bare tage dropsene så godt som muligt, det gav et vildt adrenalin kik. Kroppen satte dog en naturlig stoppe for farte efterfølgende, da jeg prøvede at gøre det igen. Det er noget jeg har oplevet et par gange før, altså det et kroppe ligger en naturlig bremse ind, når den synes den har oplevet, at det er lige ved at gå galt.

Link to comment
Share on other sites

En hurtig opfølgning på de sidste per dage. Weekenden stå på mini træningslejre i Nøddebo.

Fredag:

Eftermiddag: 2+1t MTB, de 2t som transport til Nøddebo i piv modvind med rygsæk og den 1t som blanding af mtb-o post opsætning og mtb i Gribsskov.

Aften: 2t nat o-match med kun nok lys til at kunne oplyse kortet.

Lørdag:

formiddag: rebklatring, hvor der blev øvet alle mulige tekniker, se f.eks billede.

Eftermiddag: 1t kano med kajak pagaj roning + en kæntringsøvelser i kano. Konklusion, lav vær med at vælte i kano!!!

Aften: 2t MTB-O på noget af DM H21 ruten for i år. Stort set perfekt kørt løb fra min side, hvis jeg ikke havde lavet en giga bom ved en af posterne.

Nat: klatring på i en hytte i 15m højde, hvor der blev overnattet :4thumbup:.

post-16654-080043200 1309812223_thumb.pn

Søndag:

30min MTB post indsamling + et dumt styrt over en høj skå tog skinne. cyklen siger lidt mærkelige lyde, men jeg har ikke fået kigget på den i nu, så håber det bedste :hands:.

Der blev også cykel hjem fra Hellerup st. da regnvejret havde lukke for forbindelse videre ind mod København.

Mandag, havkajak:

15min opvarmning (mig selv) - 1,5time roteknik træning med kajakhotellet. Så snart der opstå en pause gik der spurt træning i den, så fik både puls og teknik træning i et og samme pas.

Link to comment
Share on other sites

Træning de sidste par dage.

Tirsdag Cykling: 2t landevej inkl. 30km "race". Der ender med sikker spurt sejrer :4thumbup:, dette på tros af mine ikke eksisterne sprint evner. Jeg er endelig mest bygge til konstant hård tempo på lange flade stykker, selvom min vægt på 70,5 kg fordelt på 187cm nok mere er til bjerge/bakke kørsel.

Onsdag løb:

Opvarmning: 6min

opvarmnings AT i 3:45 min/km: 2x5min p. 2min gang

Spurt: 3x80m bakkespurt all out. p. gang ned + det løse.

trappe: 10min høj intensitet.

Nedvarmning: 8min.

Varmen var et stort problem, jeg er ikke bygget til at løbe i temperature over 20 grader. Da jeg ikke rigtig kan sveder, men bare overopheder.

Torsdag cykling: jernhesten (+11kg) blev fundet frem for dens "sommerhi" jeg gad bare ikke at køre på enkeltstart mere. Det var ren fornøjelse at køre på "rigtig" race igen. turen blev på 75km på 2,5t. Der blev kørt VM ruten + lidt ekstra geels og Rudersdal Station bakke.

Jeg har kig på primært to forskellige cykler (landevej), når jeg for taget mig samme til at få solgt min TT-cykl, de er følgede:

http://www.canyon.com/_dk/roadbikes/bike.html?b=2108

http://www.planet-x-bikes.dk/i/q/CBPXSLPSP/sl-pro-carbon-rival

Det skal siger, at jeg er nærste fuldstændig ligeglad med design, der skal bare være valu for pengene! Så kom evt. med andre bud.

Link to comment
Share on other sites

Så kom evt. med andre bud.

Jeg kiggede meget på Cannondale CAAD10, da jeg stadig overvejede, om der skulle en racer til i denne sæson. Det er virkelig value for money, og stellet er flot i sin finish. Fås med flere typer komponenter i forskellige prisklasser. Måske en overvejelse værd?

Dem her har den blandt andet.

post-52761-015655400 1310116153_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share