Fedttab.


Rookien
 Share

Recommended Posts

hej. Jeg er en dreng på 18 år. Jeg har i et års tid gerne villet tabe det overskydende fedt som jeg har på kroppen, men synes ikk jeg kommer nogle vegne.

Jeg har vægttrænet ca. 2-4 gange om ugen det sidste år og har også motioneret frem til sommeren, men føler ikk jeg kan nå helt til bunds med fedttabet...

Jeg leder efter en let måde til fedtabet og tænker på nogle forskellige stoffer/midler?? lovlige som ulovlige.

nogle gode forslag?????

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Du bliver nød til at tælle dit kcal indtag, hvis du vil tabe dig effektivt. og så få noget cardio indover, iform af fx. Løb, cykling osv.

Hvis du køre fullbody styrke program, så ville jeg køre det så ledes:

Mandag: styrke

Tirsdag: Løb eller cykling (eller anden fedt forbrænding)

onsdag: styrke

Torsdag: Løb eller cykling (eller anden fedt forbrænding)

Fredag: Styrke

osv..

Styrketræning er for at holde styrken vedlige mens du taber dig, og for at øge din forbrænding, og som du sikkert ved, så træn aldrig samme muskelgruppe 2dage i streg)

Hvis du er rigtigt hooked på at tabe dig, så hold kun 1 enkelt dags pause om ugen. eller slet ingen.

Vigtigst af alt Tæl kalorier, indtag mindre mængde kcal end du har brug for.

(husk når man skal tabe sig, kommer kosten højstsandsynligt til at være utrolig kedelig :))

Venlig hilsen: Jnielsen

Link to comment
Share on other sites

hej. Jeg er en dreng på 18 år. Jeg har i et års tid gerne villet tabe det overskydende fedt som jeg har på kroppen, men synes ikk jeg kommer nogle vegne.

Jeg har vægttrænet ca. 2-4 gange om ugen det sidste år og har også motioneret frem til sommeren, men føler ikk jeg kan nå helt til bunds med fedttabet...

Jeg leder efter en let måde til fedtabet og tænker på nogle forskellige stoffer/midler?? lovlige som ulovlige.

nogle gode forslag?????

Under antagelse af at du kun vil af med dit fedt og at det drejer sig om ca 10kg vil jeg mene at det er begrænset, hvad der findes af hjælpemidler. De medikamenter der kan gøre det for dig på kort tid er generelt temmelig risikable at lege med og de virker kun mens du bruger dem.

Måden hvorpå man smider fedt er at kontrollere sit fødeindtag. Dette er for mange meget svært, da sult og mæthed ikke er så nemme at manipulerer. Et vist vidensniveau om kost er nødvendigt for at kunne designe passende kostplaner. En rimelig præcis køkkenvægt har man også brug for.

Følgende ting er nyttige at tage i betragtning.

1: Det er ligegyldigt hvor ofte du spiser i forhold til din forbrænding. Du kan spise dine daglige fødevarer i så mange eller få måltider du har lyst til, det påvirker ikke din forbrænding.

2: Din morgenmad feder ligeså meget som din aftensmad og derfor er der ingen grund til at skære i bestemte måltider, da det er det overordnede regnskab der tæller.

3: Protein øger forbrændingen mere end fedt og kulhydrater og mætter generelt også mest. Ting der er faste og skal tygges mætter mere end ting der ikke skal tygges og er flydende. Kød og lignende er dermed rigtig godt og proteinpulver og lignende knap så godt i forhold til mæthed per indtaget kcal.

4: De fleste mennesker har brug for et vist minimumsniveau af fedt og kulhydrat for at kunne fungere. "Underskrides" denne individuelle grænse vil man typisk døje med en umådelig stor trang til at det selvsamme næringsstof (årsagen til at der generelt er ringe langtidssucces med både fedtfattige slanketure og de der begrænser kulhydraterne for meget).

5: Fysisk træning kan være en stor hjælp til at smide fedt, men den behøver ikke at være det. Træning forbrænder energi og gør sulten! Styrketræning har en række andre fordele i tillæg til energiforbrug og bør derfor altid indgå i et fedttabsprogram, såfremt det er muligt.

Alt kan opsummeres i at det er muligt at smide fedt men det er ikke nødvendigvis let og der findes mig bekendt heller ikke nogen enkel måde at gøre det, der virker for alle uden smerter!

Evt medikamenter vil jeg ikke anbefale, dels da effekten er generelt for lille i forhold til risiko og effekten ikke er holdbar. Kosttilskud der lover vægttab er generelt tæt på virkningsløse eller fuldstændigt virkningsløse.

Held og lykke med projekten!

Andreas

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share