hvad er overtræning ift. ønsket graviditet?


grisen1985
 Share

Recommended Posts

hej...

vi har et ønske om graviditet men jeg har problemer med mit stofskifte...har dderfor ikke min menstruation og det er jo en betingelse for at der sker noget i babyland... Der er enkelte der siger jeg træner for meget og at det kommer igen hvis jeg holder igen... Jeg powerwalker en time om dagen (7,6 km/t med 4,5% i stigning) og styrketræner i et kvarter...alle ugens syv dage... Under dette ligger min puls på ca 120... Jeg vejer 51 kg og er 167 høj...fedtprocent på 17,8...

Jeg har dag og nattevagter, så har brug for at røre mig efter det...eller mere brug for at vågne...og efter dagvagterne som led i at koble af...

Overtræner jeg eller skal jeg bare fortsætte...? (prøv at kom med andre input end at jeg skal tage på...;))

på forhånd tak:)

Link to comment
Share on other sites

Du kan jo kontakte din læge!

Og sover du nok?

min læge kommenterede det ikke synderligt, det med at jeg trænede hver dag...

når jeg ikke har nattevagter sover jeg fint, ca 7-8 timer... når jeg har nat er det samlet set 7 timer af to omgange...

forresten er min hvilepuls 38 hvis det hjælper noget...og bt på 95/53...:)

Link to comment
Share on other sites

Du har mange forhold der kan forklare din manglende fertilitet pt. Din træning er dog langt fra den største mistænkte i sammenhængen! Træningen virker rimelig i mine øjne og hvis du overtrænede ville du kunne mærke det på dit energiniveau generelt.

Natte arbejde med dertilhørende hormonforstyrrelser og evt mangelfuld kost, ville være mine bedste bud.

Din lave vægt og fedtprocent (fedtprocenter kan i øvrigt ikke fastsættes særligt nøjagtigt og specielt ikke på kvinder!) er ikke nødvendigvis forklaringen, men hvis du er nød til at være meget restriktiv med din kost for at holde din lave vægt, er dette en sandsynlig forklaring, da kvinders cyklus er meget følsom overfor energimangel!

Normalvægtige kvinder, der kæmper for at komme ned i vægt (uden at lykkes) har i gennemsnit 5-7 dages længere perioder end kvinder med mere spontant mad indtag. Andelen af dem der ikke menstruerer overhovedet er også kraftigt forøget.

Mvh Andreas

Edited by AndreasH
Link to comment
Share on other sites

Din vægt er lige i den lave ende, så det kunne godt tænkes, at det var grunden til at du ikke menstruerer.

Hvad er der galt med dit stofskifte?

jeg fandt ud af at jeg havde haft ubehandlet forhøjet stofskifte gennem syv år, kom i beh. med thycapsol i halvanden mdr, hvor det derefter blev for lavt...nu får jeg taget bl.pr. hver 3 uge for at følge hvornår det normalisere sig...værdierne ligger lige omkring hvad der er normalt men det er ikke helt normalt...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share