Sign in to follow this  
olivia

snyder jeg mig selv?

Recommended Posts

Hej alle sammen.

Jeg er for få uger siden begyndt at træne, og synes derfor stadig at det er rigtig sjovt at fyre den af på løbebåndet og til diverse hold. Og før min træning tænker jeg rigtig meget på hvad jeg spiser. sørger for at få mad med en masse proteiner osv osv. Men i weekenderne skejer jeg helt ud.. Virkelig. Selvom jeg trænede både fredag og i dag, lørdag, så spiste jeg fredag ikke bare 1, men 2 store stykker lagkage, en masse chips, slik, popcorn osv. Og i dag har jeg også allerede spist alt for meget usundt. Hjælp! Snyder jeg mig selv når jeg siger at det er OK at skeje ud i weekendere? spiser jeg for meget i weekenden? og hvad skal jeg gøre for at modstå fristelserne?

Håber der er nogle der kan hjælpe mig. JEg er virkelig trist til mode på grund af det her. for det er ikke bare den her weekend. det er hver fredag at jeg føler at jeg ikke kan styre mig selv længere.

Det kommer jo an på om du taber dig... Hvis ikke du taber dig kan du ikke tillade dig det og vice versa... Men et argument kunne være at søge ar begrænse indtaget af junk ikke mindst for sundhedens skyld...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det kommer jo helt an på, hvad dit mål er. Hvis det er at tabe sig og du ikke taber dig, så "snyder" du dig selv, da du ikke opnår dit mål.

Hvordan måler du, at du er 4 kg. overvægtig? Synes det er en sjov sætning. (:

Når det er sagt, så er det da klart sundere at træne og skeje lidt ud i weekenden end slet ikke at træne, så på den vis synes jeg ikke du snyder dig selv.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu behøver du jo ikke sige nej til at være social, fordi du gerne vil tabe dig. Jeg har flere venner, der dyrker eliteidræt og de drikker sjældent. Det er ikke noget problem. Fortæl dine venner, at du gerne vil tabe dig og begræns dig lidt mht. alkohol og fastfood.

Mht. BMI, så kan du ikke altid bruge deres fastsatte grænse. Du må se på dig selv og vurdere om du vejer for meget og igen hvad dine mål er. Hvis du vil være rigtig god til at løbe langdistanceløb, så vil du formentlig skulle godt ned i vægt, mens det nok ikke gør sig gældende, hvis du bare vil se godt ud og have en god allround form.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Udskejelser kan ødelægge meget men behøver ikke at gøre det. Hvis du opbygger et energiunderskud på 2500kcal i løbet af hverdage og sætter 1500 ekstra kcal ind i løbet af weekenden, er du stadig i underskud samlet set. Bytter vi derimod om på tallene så havner du pludselig i overskud og vil dermed næppe kunne tabe dig!

Mvh Andreas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this