VM 2011


Keler
 Share

Recommended Posts

Syntes vi mangler en tråd der handler om VM.

Så spyt ud. Hvordan går det DK osv.?

De har virkelig overrasket mig positivt. Jeg har altid været vild med holdet, men efter at Hvidt, Jørgensen og co. stoppede, tvivlede jeg på denne turnering. Men efter den indledende runde, og især kampen torsdag, ser det lyst ud. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Så spyt ud. Hvordan går det DK osv.?

Udgangspunktet kunne ikke være bedre, men vores målvogtere bliver et problem mod de bedre hold, hvis ikke de kan tage deres spil et niveau op.

Skulle jeg ranke favoritterne til at vinde VM lige nu, ville jeg gøre sådan her:

1. Frankrig

2. Danmark

3. Kroatien

4. Island

5. Spanien

Link to comment
Share on other sites

1. Island

2. Frankrig

3. Polen

4. Danmark

Er enig i det med målvogterne. Jeg er sgu ikke imponeret af Landin, overhovedet. Hellere Rasmussen.

Det er nok også det, jeg ser som den største trussel, for videre færd. Vi var bare heldige, at Kroatien havde en lige så ringe vogter (ikke at det udelukkende var derfor vi vandt).

Link to comment
Share on other sites

Island fik røvfuld af Tyskland, det var en overraskelse. Jeg var inde og se en forberedelses-kamp mellem dem for 2 uger siden, og da var Island overlegne.

Islands problem er, at de har den her håndfuld rigtigt gode spillere - men når de er trætte eller skadede, så er niveauet på afløserne et godt stykke lavere.

Edited by klausjensen
Link to comment
Share on other sites

Det rakte lige netop til dansk sejr idag, mod et rigtig godt polsk hold. Det var godt nok "heldigt" at Landin havde hævet niveauet, ellers var det blevet til et nederlag.

I morgen må det være ren walkover mod et Argentinsk hold, der blevet knust med 18 mål idag af Kroatien. Jeg har spillet på Danmark som vinder med mindst 8 mål, og selvom der bliver masser af spilletid til de sekundære spillere, så tror jeg det er realistisk (bedre end odds 1.83 i hvert fald).

Vi kan iøvrigt være så heldige, at Sverige ikke har noget at spille for når DK møder dem i sidste kamp inden semi-finalerne. Hvis Kroatien slår Sverige og så derefter Polen, så har Kroatien 7 point inden Danmark går på banen mod Sverige (med 4 point) - og de vil derfor ikke længere kunne nå semifinalen. Det ville jo nok lægge en vis dæmper på Svensken.

Hvis Polen derimod slår Kroatien og Serbien, så har Polen stadig kun 6 point, og eftersom Sverige har bedre indbyrdes stats, så vil det betyde at Sverige ved at slå Danmark også kommer på 6 point - og dermed kan snuppe andenpladsen i puljen og komme i semi-finalerne. Så har Sverige alt at spille for mod DK, og DK har ikke rigtigt noget at spille for.

I den anden pulje er der meget stor sandsynlighed for at det bliver Frankrig og Spanien, der går i semifinalen. De har begge en let kamp hver, som vil bringe dem begge på 7 point. Island har pt. 4 og skal altså i praksis slå både Frankrig og Spanien i de to sidste kampe, for at ende på 8 point. Slår de kun enten Frankrig eller Spanien, så ender de på 6 point og det rækker ikke. Spanien og Frankrig spillede iøvrigt uafgjort indbyrdes, så jeg går ud fra man bruger målscoren ved pointlighed - og her fører Frankrig klart, så de vinder sandsynligvis puljen.

Det betyder, at Danmark, som vinder af Pulje 2 skal møde Spanien, der får andenpladsen i Pulje 1 - og jeg tror at andenpladsen i Danmarks pulje går til Kroatien, der så møder Frankrig i den anden semi (hvor mine penge er på Frankrig).

Så Frankrig kommer til at møde Spanien eller Danmark i finalen er mit bud.

Edited by klausjensen
Link to comment
Share on other sites

Rigtigt godt bud på de kommende kampe. Polen var sgu gode, og DK så trætte ud i 2. halveg. Et par enkelte dommerkendelser (og et underkendt mål i 1. halvleg) gik DK's vej, så det var tæt på at glide. Jeg håber på, at Argentina-kampen udvikler sig sådan, at der kan spares en masse kræfter (a lá Algeriet) og at Sverige ikke har noget at spille for i sidste kamp. Og så på, at DK rammer niveauet mod forhåbentlig Spanien i semi'en.

PS. Det gulv er sgu da en skandale, det er jo ved at ryge af flere steder. Farligt!

Link to comment
Share on other sites

Så fik Svensken på munden, det var lækkert.

Så fik spansken på munden :smile:

Endnu en gang dommetække til DK. Der var vel mindst 2 udvisninger, som DK ikke fik plus et 2-3 kendelser, hvor Spanien bliver bortdømt.

Men spændende bliver det mod supermændende (nu tør jeg jo ikke kalde dem for super-atleter!) fra Frankrig :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Så fik spansken på munden :smile:

Endnu en gang dommetække til DK. Der var vel mindst 2 udvisninger, som DK ikke fik plus et 2-3 kendelser, hvor Spanien bliver bortdømt.

Men spændende bliver det mod supermændende (nu tør jeg jo ikke kalde dem for super-atleter!) fra Frankrig :bigsmile:

Til gengæld fik Spanien så straffekast hver gang de bare nærmere sig vores felt, så tror nu nok det gik lige op i sidste ende :smile:

Link to comment
Share on other sites

Første gang i lang tid at jeg har set et dansk hold indenfor nogen sportsgren kæmpe så hårdt og tro så meget på sig selv.

Det var en flot, men meget bøsset kamp.

Konklusionen er derfor at Frankrig er et lorteland og Danmark blev snydt for sejren.

Ovenstående video var desværre ikke 100 % gældende i dag, men tæt på :(

Jeg så hr. kamp med min kære mor!

Citat hr. Mor:

"De er nogle skide pikslikkere de franskmænd."

Meget classy og Hellerup agtigt :laugh:

Edited by MamboMads
Link to comment
Share on other sites

Jeg synes godt jeg kan tillade mig at sige, jeg var lidt uheldig...

Spillede før semifinalerne på Danmark som overall vinder til odds 4 i et anfald af overmod.

I går spillede jeg så på Frankrig som vinder af finale-kampen, for at hedge mit bet (fordi Frankrig var favoritter). Uanset om DK eller Frankrig vinder, så vil jeg altså få en gevinst...

...Altså med den ene undtagelse, at kampen ender uafgjort i ordinær spilletid og Frankrig vinder den i overtid - så får jeg nul og niks.

FML. :crazy:

Edited by klausjensen
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share