Hvilke sko til både cykling og spinning ?


Rmadsen
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen.

Har lige bestilt en ny ryttercykel, uden pedaler og sko.

Jeg vil egentlig gerne slå 2 fluer med et smæk, og købe nogle sko som jeg kan bruge til spinning og til min cykel.

Mine sko skal kunne skifte ud i klodserne, da de cykler jeg bruger er små look (vist de gamle).

Skal derfor også have pedaler, så har i forslag til disse også er i velkommen.

Vil ofre omkring 600 på skoene. Eller 1100 samlet for det hele :).

Hvilke skla jeg vælge ?

På forhånd tak

Link to comment
Share on other sites

Sweet, velkommen i Orbea klubben :smile:

Det eneste du som sådan skal være sikker på er at du køber Look pedaler, da det er dem der som oftest er på spinningcyklerne, så vidt jeg har forstået.

Sådan en her pedal med klamper ville være oplagt, og evt. sådan en Specialized sko ville være fint til at starte med. Generelt foretrækker jeg 2 velkrospænder og et mekanisk spænde, men det kan man ikke få i det prisleje, men 3x velkrospænder fungerer også fint. Bare se ham her

lancearmstrong_cycling.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hej

Du kan i princippet bruge alle typer cykelsko til spinning og omvendt. spinning klubber/centre bruger som oftest Look pedaler, og førhen var det det samme til spinning og landevejsbrug. Men look har åbenbart lavet et sæt lookklamper specielt til landevej og et sæt til spinning, og dem til landevej er ca 5 mm kortere så Spørg før du køber, om det er spinningsklamper.

Så mit råd er at købe pedaler og klamper der passer til spinningsbrug, og så finde de sko der passer dig og dit budget bedst. alternativt er jo at købe 2 par sko et sæt til spinning med spinning look klamper og et sæt med racer klamper og racer pedaler.

Håber det gav lidt mening.

Link to comment
Share on other sites

Min gamle cykel skal have demonteret et sæt look-pedaler der passer til spinningklamper - hvis altså de ikke er groet fast.

Hvis du er interesseret kan du få dem, de kører fint men de er altså både gamle og tunge. Mere hvis du hellere vil bruge penge på sko.

Jeg ved i morgen (mandag) om jeg kan få dem af.

Link to comment
Share on other sites

Hej Allesammen.

Tusind tak for jeres råd :).

Bliver super fedt at få dem købt.

Gregers TF --> Tusind tak for dit tilbud, men tror jeg køber nogle nye. Men meget betænktsomt af dig :).

Kermit --> Det er da lige dem jeg skal have :). Måske køber jeg med spænde og smider nogle flere penge i. Man kan bare blive ved hehe. Den tur til paris ender snart på 25 t.kr. :P

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share