Mavemuskler


Scorpi
 Share

Recommended Posts

Jeg ved godt alt det der med at mavemuskleren laves i ens kostplan, men altså jeg vil gerne have nogle virkelig store mavemuskler (nu er der nok nogen der tænker på JS :) ) Jeg tæner her hjemme, så jeg skal jo nok ud og købe en eller anden ting for at træne dem godt og det er jeg meget villig til. Lige nu træner jeg dem med 3* 20 reps med en 20 kgs skive bag hovedet, så jeg vil da mene at jeg er rimelig stærk i dem. Jeg købte engang sådan et abwheel eller hvad den nu hedder, og den synes jeg nu ikke er ret god, så skal have fundet en anden rigtig god øvelse der træner alle mavemuskleren. For er lidt træt af hvis jeg skal køre 4 maveøvelser hver gang jeg træner. Da jeg ikke gider at træne 2 timer hver gang. Altså jeg har tænkt på at købe et brugt træktårn (har fundet en til 700 kr) og så køre 2x8 reps med den 3 gange i ugen. Hvad siger i til det? Eller synes i jeg skulle gøre noget andet? For jeg mener da du træner alle mavemuskleren godt igennem med et træktårn.

Link to comment
Share on other sites

1)Lige nu træner jeg dem med 3* 20 reps med en 20 kgs skive bag hovedet, så jeg vil da mene at jeg er rimelig stærk i dem.

2)så skal have fundet en anden rigtig god øvelse der træner alle mavemuskleren.

3)For er lidt træt af hvis jeg skal køre 4 maveøvelser hver gang jeg træner

1) Der er en tendens til at man inddrager pectoralis major hvis man har hænderne bag nakken/fat i en skive bag hovedet...= ikke hensigstsmæssigt

2) Een øvelse som træner alle mavemuskler? Findes ikke... Du er nødt til at lave flere øvelser hvis du vil være sikker på at få det hele med..

3) Hvorfor? Det er skønt at træne mave :)

Link to comment
Share on other sites

Du kan f.eks. træne rectus med cablecrunch

De skrå kan også trænes i tårnet, eller i hyperekstensions maskinen, rotèr..

Nederste del af rectus kan trænes ved at hænge i armene, og så med bøjede ben "rulle" bækkenet op..

Samme intensitet som ved andre muskelgrupper..

Der er også en artikel om emnet her på MOL :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har begået en lille artikkel på Get Big - SIXPACK TIL SOMMER - hvor du både får lidt teoretiske udredninger om disse strukturer og hvordan man bør træne dem, - samt 3 forskellige programmer med forskellige sværhedsgrader.

Dertil desuden øvelsesfotos til samtlige øvelser!

Jeg har IKKE begreb skabt om. hvordan jeg linker direkte til omtalte artikkel, - og har IKKE særlig lyst til at lære det - så hvis nogen finder artiklen hjælpsom, er de velkomne til at lave et link på mine vegne! :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Oki JS har lige læst den igennem nu. Jeg har så også lige være hurtig ude og prøve nogle af øvelserne, og der er altså nogle jeg absolut ikke kan lide desværre.

Hanging Reverse Crunch er altså ikke en øvelse for mig. Da jeg ikke er sikker på jeg laver den rigtig og selvom du måske begynder at skrive en hel masse om den tror jeg ikke det er en øvelse for mig desværre :( Men hvis du mener det er lige så vigtig som bænkpress, squat og dødløft kunne jeg måske godt overtales til at lave den, men hvis jeg kan få næsten det samme ud af at laver en anden øvelser vil jeg 110% heller det.

Reverse Incline Crunch. Har jeg desværre ikke mulighed for at prøve da jeg ikke lige har de ting der skal til ude i mit lille træningsrum, men hvis du mener øvelsen er rigtig god kunne jeg da nemt mixe noget sammen.

Hyperextended Crunch tror jeg der vil passe mig meget fint :) Synes øvelsen ser go ud nemlig :) Men hvor køber jeg den der mærkelige ting?

Inverted Crunch ser også rigtig god ud, men kan se at sådan en mærkelig ting korster 2.599 ved http://www.fitnessgruppen.dk/default.asp?f...25&pfgnr=251031 Og jeg træner kun alene og det ser ud til man skal være to for at komme på i den, men hvis nogle har et godt forslag til hvordan jeg selv kan lave en billigt eller købe en billigt tror jeg da meget gerne jeg vil køre denne øvelse.

Og så den der "SUPERSÆT" "Cable crunches with added weight and torso twist + Ab-flexsion with trunk twist on leg-lift chair, 3 supersæt" fatter jeg ikke helt hvordan jeg laver, men går ud fra at det er bare er ligesom på billedet, og jeg har jo fundet til træktårn jeg kan smutte ud og købe.

Ja det blev jo en del øvelser. Hvordan skal jeg så køre dem. Skal jeg vælge et par stykker ud jeg køre 3 gange i ugen eller skal jeg køre forskellige hver kan for at få det bedste ud af det? Og hvilke øvelser synes i jeg skal køre. Vil gerne have et rigtig flot mave, men vil også gerne køre mit program så hurtig som muligt.

JS har lige bedømt din artikel til 9 :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share