Sign in to follow this  
Drengen med drømmen

Fodspoldspiller som mangler hurtighed

Recommended Posts

Hej alle sammen :)

Jeg er en dreng på 15 år som spiller fodbold. jeg er meget god teknisk osv men mangler noget hurtighed. Jeg spiller fodbold 2 gange om ugen og 1 gang styrketræning om ugen med holdet også en kamp om weekenden. Jeg er lige blevet meldt ind i et fitness center, og vil gerne vide hvilke nogen øvelser som kunne være gode til en fodboldspiller som vil øge sin topfart og acceleration :)?

Jeg vil gerne blive til noget stort og tiden er inde til jeg virkelig skal til at tage mig sammen.

Så jeg ville blive rigtig glad hvis i kom med nogle gode råd og gode øvelser.

Mvh Drengen med drømmen

Edited by Drengen med drømmen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej alle sammen :)

Jeg er en dreng på 15 år som spiller fodbold. jeg er meget god teknisk osv men mangler noget hurtighed. Jeg spiller fodbold 2 gange om ugen og 1 gang styrketræning om ugen med holdet også en kamp om weekenden. Jeg er lige blevet meldt ind i et fitness center, og vil gerne vide hvilke nogen øvelser som kunne være gode til en fodboldspiller som vil øge sin topfart og acceleration :)?

Jeg vil gerne blive til noget stort og tiden er inde til jeg virkelig skal til at tage mig sammen.

Så jeg ville blive rigtig glad hvis i kom med nogle gode råd og gode øvelser.

Mvh Drengen med drømmen

Hvis du har mulighed for at finde en atletikklub, hvor du kan træne sprint, så vil det være en god ide.

Det er både meget billigere og også bedre mht til at træne de rette styrketræningsøvelser og løbeteknik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvis du har mulighed for at finde en atletikklub, hvor du kan træne sprint, så vil det være en god ide.

Det er både meget billigere og også bedre mht til at træne de rette styrketræningsøvelser og løbeteknik.

Tak for rådet, men hvad kan jeg gøre nu hvor jeg går i et fittness center, hvad skal jeg træne, hvilke øvelser og hvilke maskiner osv :)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

I december-udgaven af magasinet FourFourTwo anbefaler Tottenhams chef for sportsvidenskab nogle øvelser til at forbedre hurtigheden.

1. Single leg squats http://www.exrx.net/WeightExercises/Quadriceps/BWSingleLegSplitSquat.html

Gerne med håndvægte.

2. Lunges http://www.exrx.net/WeightExercises/Quadriceps/BWLunge.html

Også gerne med håndvægte.

3. Split Squat Jumps.

Her starter man i slutpositionen som man gør i lunges. Så hopper man og skifter benposition i luften.

Uden håndvægte.

Alle øvelser laves med 6-10 gentagelser x 3.

Ellers kan jeg også kun bakke op om at du burde finde en atletik-klub. Man ser flere og flere af spillere på topplan, der sagtens kunne gøre en hæderlig karriere i atletik. Hurtigheden og løbeteknikken jo blevet et vanvittigt vigtigt parameter for at blive en god fodboldspiller.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I december-udgaven af magasinet FourFourTwo anbefaler Tottenhams chef for sportsvidenskab nogle øvelser til at forbedre hurtigheden.

1. Single leg squats http://www.exrx.net/WeightExercises/Quadriceps/BWSingleLegSplitSquat.html

Gerne med håndvægte.

2. Lunges http://www.exrx.net/WeightExercises/Quadriceps/BWLunge.html

Også gerne med håndvægte.

3. Split Squat Jumps.

Her starter man i slutpositionen som man gør i lunges. Så hopper man og skifter benposition i luften.

Uden håndvægte.

Alle øvelser laves med 6-10 gentagelser x 3.

Ellers kan jeg også kun bakke op om at du burde finde en atletik-klub. Man ser flere og flere af spillere på topplan, der sagtens kunne gøre en hæderlig karriere i atletik. Hurtigheden og løbeteknikken jo blevet et vanvittigt vigtigt parameter for at blive en god fodboldspiller.

Tak for det gode detaljeret svar, vil det begynde at hjælpe hvis man laver det 3 gange om ugen :)?

Edited by Drengen med drømmen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tak for det gode detaljeret svar, vil det begynde at hjælpe hvis man laver det 3 gange om ugen :)?

Ja bestemt. Men nu er det lidt individuelt hvor langt tids restitution kroppen behøver, men prøv dig lidt frem og mærk efter. Og husk at når mængden af fysisk aktivitet øges, skal indtaget af den rigtige mad ligeledes stige.

Kort sagt, at bruge energi kræver energi! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bestemt. Men nu er det lidt individuelt hvor langt tids restitution kroppen behøver, men prøv dig lidt frem og mærk efter. Og husk at når mængden af fysisk aktivitet øges, skal indtaget af den rigtige mad ligeledes stige.

Kort sagt, at bruge energi kræver energi! :)

Okay tak :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this