Knæsmerter


Vires
 Share

Recommended Posts

Jeg arbejder som lørdagsafløser i postdanmark, og i dag da jeg var ude på min rute fik jeg knæsmerter i mit venstre knæ, når jeg gik fra postkasserne til cyklen, og til sidst også da jeg skulle cykle hjem.

Det var en let men prikkene smerte.

Jeg styrketræner FB 3 gange ugentligt, hvor der selvfølgelig indgår squat og dødløft, men ellers ingen øvelser der involverer ben. Derudover løber jeg altid 20 minutter forud for styrketræningen.

Da jeg var værnepligtig i Livgarden var mine knæ(menisken) under rimelig høj belastning, hvilket resulterede i jeg var på gigtmedicin den sidste måned og var fritaget for alt løb efter vagter - blev hjemsendt for ca. 1 år siden.

Primært pga. dette er jeg rimelig nervøs over disse smerter, jeg agter at gå til lægen i næste uge, men er jo godt klar over han bare vil sige overbelastning og bede mig droppe unødvendig belastning i et stykke tid.

Jeg vil i den forbindelse høre om man kan erhverve sig et form for knæbind eller sådan noget der kan aflaste eller støtte knæet under squat - da jeg virkelig ikke har lyst til at droppe styrketræning.

Mht. til teknikken i squat er jeg udemærkedet godt klar over den er langt fra optimal, men jeg er klar over hvor mine mangler er og arbejder på dem, og har set massere mennesker med en ringere teknik.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share