The Log of Fame.


Fame Boy
 Share

Recommended Posts

Sidste træningsdag i første uge af mit nye split. DE bænk blev kørt på en delt bænk og trak derfor lidt ud. Derefter fik jeg dog sat godt tempo på træningen og fik brændt godt.

Hvis jeg får tid i løbet af weekenden (læs: når jeg skal skrive BA) skriver jeg lige et par tanker omkring den første uge på ME/DE upper/lower.

DE upper:

Bænk:

12x3x62,5kg

1A: Chest supported rows:

8x10x70kg

1B: Military press:

3x50kg

6x3x72,5kg

2A: Chinups: 5x7xBW

2B: Neck harness: 5x30x12kg

Kardio:

Rundt om blokken (~500m)

100x20kg KB swing

Rundt om blokken

6:17

En ok tid, dog med plads til forbedring. Jeg var ikke helt vildt presset, så den skal bare have lidt mere gas.

Den bliver bedre så snart jeg kan køre den head to head mod DBroM.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning i en propfyldt Garage med Brolice og Daisy. Åhhhh Daisy! Jeg kyssede hendes guns i dag.

Zercher squat:

3xbar

3x40kg

2x40kg+2x24kg KBs i bands

4x1x40kg+2x24kg og 2x16kg KBs i bands

Det var fucking ledt, men også en dejlig øvelse. Virkelig takserende for corestabilitet. Det føltes som at zerchersquatte en 120kg anaconda.Første gang jeg prøver øvelsen, men absolut ikke sidste. Tror dog at jeg skal lidt længere ned i vægt fremover. Vil måske også prøve backsquat med KBs i bands.

Suitcase farmerhandle DL:

3/3x40kg

1/1x80kg

1/1x100kg

1/1x120kg

Det var stille og roligt. Jeg kunne godt have gået tungere uden at være død af det, men holdt det på et fornuftigt plan.

Gående sled drag (med stroppen på tværs over kroppen):

20m/20m @35kg

4x20m/20m @25kg

Prowler you go-I go med Brolice:

10 ture med 70kg total 15m ned vertical handles, 15m back horisontal handles

+en bonusrunde

+en strafrunde.

VC1-træning:

5x 12 burpees på 36s med 1min pause mellem.

YDRK!!!

I dag var en dejlig dag.

Tannede lidt med Daisy og BroD bagefter. Good times.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning i en propfyldt Garage med Brolice og Daisy. Åhhhh Daisy! Jeg kyssede hendes guns i dag.

Åhhhh Ivan-Igor :blush:

Spejltesten efter træning viste, at begge guns var vokset, optisk 1 cm og følt mindst 3 cm.

Det prøver vi igen snart! :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Åhhhh Ivan-Igor :blush:

Spejltesten efter træning viste, at begge guns var vokset, optisk 1 cm og følt mindst 3 cm.

Det prøver vi igen snart! :tongue:

Selvfølgelig gør vi det.

Har jeg sagt at jeg har en forkærlighed for CF-tøser? :)

Dagens træning:

JEBEM som man siger i Serbien...

Mit squat spiller stadig ikke, men så er det fedt at man har en kompetent coach, der kan hjælpe med en plan B.

Squat:

Opvarmning.

2x3x150kg - nøj ha det var tungt.

3x140kg

Coach B ordinerede 120...

3x120kg - så kom der lidt mere ryk i den...

Squat lockouts:

3x170kg

3x180kg

3x200kg

3x210kg

Det var faktisk overraskende nemt, men der var også kun 15cm vandring på stangen. Føltes ikke uhyggeligt tungt på skuldrene.

DL:

Hurtig opvarmning.

3x3x192,5kg

Har besluttet at holde mig til omkring 3 sæt i DL, da den "virker". Ingen grund til at stresse for meget.

1A: GHR vs blue band: 5x8

1B: Neck harness: 5x35x12kg

1C: Side bends: 5x15x53,5kg

Lizard flags:

3, 3, 3, 3, 4

Det tog en hele aftenen, til dels pga coaching.

Godt fokus under squatten - der var flere der kommenterede at jeg lignede en mand med en mission. Essensen sagde at jeg lignede en der ville slå en ihjel.

Link to comment
Share on other sites

Hvad er det, der er sket med din squat? Er det "bare" fordi du ikke har fokuseret på tung squat længe, at formen skal bygges op igen?

Ellers gode træninger du får fyret af!

At form peake med høj CNS vægttræning kan give et imponerende afkast af styrke, desværre mister man disse gains ret så hurtigt. Jeg formoder det er hvad Ivan-Igor oplever nu.

Link to comment
Share on other sites

Hej Marianne og tak, som du kan se nedenfor ved jeg det ikke helt selv. Jeg sider stadig pænt i squattet osv, men det der var et virkelig godt Oh pænt squat (ifølge bl.a. Bertel) i vinters er nu en ok bevægelse, der mangler pop fra bunden, og som ikke rigtig hænger sammen.

Min egen umiddelbare teori et at 1x squat/ugen i Wendler ikke er nok for mig lige nu. At jeg simpelthen har "aflært" mig selv noget af timingen i bevægelsen ved ikke at lave den nok.

At form peake med høj CNS vægttræning kan give et imponerende afkast af styrke, desværre mister man disse gains ret så hurtigt. Jeg formoder det er hvad Ivan-Igor oplever nu.

Faktisk ikke rigtig... Eller måske? Jeg er som Bertel så fint sagde det i går typen der går løfter fordi jeg elsker det af hele mit hjerte en den teoretisk velfunderede type. Jeg træner meget pr instinkt og selvom jeg stadig bliver bedre til at stoppe op og reflektere, så er det min passion der er det dominerende.

Jeg lavede 175 til TSK i oktober og har ligget stabilt omkring og over det niveau indtil for en måneds tid siden hvor jeg lavede 170, som var ret tunge.

Det kan selvfølgelig godt være at AX har ret, men det føles som om det er timing i vendet, der ikke rigtig spiller.

Det underlige i forhold til evt CNS-burnout er at mit dødløft og andet kører helt fint.

Gode idéer/ råd/ tanker modtages naturligvis med glæde.

Til dem det ikke lige ved hvem Bertel er, er det han der ejer The Gym/CPLs coach/ dansk landstræner i styrkeløft.

Jesus det blev en mindre roman jeg fik skrevet på min telefon. Længe leve SlideIT.

Link to comment
Share on other sites

Hej Marianne og tak, som du kan se nedenfor ved jeg det ikke helt selv. Jeg sider stadig pænt i squattet osv, men det der var et virkelig godt Oh pænt squat (ifølge bl.a. Bertel) i vinters er nu en ok bevægelse, der mangler pop fra bunden, og som ikke rigtig hænger sammen.

Min egen umiddelbare teori et at 1x squat/ugen i Wendler ikke er nok for mig lige nu. At jeg simpelthen har "aflært" mig selv noget af timingen i bevægelsen ved ikke at lave den nok.

Faktisk ikke rigtig... Eller måske? Jeg er som Bertel så fint sagde det i går typen der går løfter fordi jeg elsker det af hele mit hjerte en den teoretisk velfunderede type. Jeg træner meget pr instinkt og selvom jeg stadig bliver bedre til at stoppe op og reflektere, så er det min passion der er det dominerende.

Jeg lavede 175 til TSK i oktober og har ligget stabilt omkring og over det niveau indtil for en måneds tid siden hvor jeg lavede 170, som var ret tunge.

Det kan selvfølgelig godt være at AX har ret, men det føles som om det er timing i vendet, der ikke rigtig spiller.

Det underlige i forhold til evt CNS-burnout er at mit dødløft og andet kører helt fint.

Gode idéer/ råd/ tanker modtages naturligvis med glæde.

Til dem det ikke lige ved hvem Bertel er, er det han der ejer The Gym/CPLs coach/ dansk landstræner i styrkeløft.

Jesus det blev en mindre roman jeg fik skrevet på min telefon. Længe leve SlideIT.

Nu har jeg desværre ikke fulgt din træning så kan ikke udtale mig specifikt med henblik på din struktur.

Det er dog værd at bemærke at afkastet fra høj intensitets CNS træning kan bevares i op til flere uger (sågar et par måneder) før peaket begynder at aftage.

Link to comment
Share on other sites

Hej Marianne og tak, som du kan se nedenfor ved jeg det ikke helt selv. Jeg sider stadig pænt i squattet osv, men det der var et virkelig godt Oh pænt squat (ifølge bl.a. Bertel) i vinters er nu en ok bevægelse, der mangler pop fra bunden, og som ikke rigtig hænger sammen.

Min egen umiddelbare teori et at 1x squat/ugen i Wendler ikke er nok for mig lige nu. At jeg simpelthen har "aflært" mig selv noget af timingen i bevægelsen ved ikke at lave den nok.

Faktisk ikke rigtig... Eller måske? Jeg er som Bertel så fint sagde det i går typen der går løfter fordi jeg elsker det af hele mit hjerte en den teoretisk velfunderede type. Jeg træner meget pr instinkt og selvom jeg stadig bliver bedre til at stoppe op og reflektere, så er det min passion der er det dominerende.

Jeg lavede 175 til TSK i oktober og har ligget stabilt omkring og over det niveau indtil for en måneds tid siden hvor jeg lavede 170, som var ret tunge.

Det kan selvfølgelig godt være at AX har ret, men det føles som om det er timing i vendet, der ikke rigtig spiller.

Det underlige i forhold til evt CNS-burnout er at mit dødløft og andet kører helt fint.

Gode idéer/ råd/ tanker modtages naturligvis med glæde.

Til dem det ikke lige ved hvem Bertel er, er det han der ejer The Gym/CPLs coach/ dansk landstræner i styrkeløft.

Jesus det blev en mindre roman jeg fik skrevet på min telefon. Længe leve SlideIT.

Jeg har et bud på en forklaring, ret mig endelig hvis jeg tager fejl.

Set tilbage på din træning siden nytår sådan ca., det er ihvertfald den tid jeg har kendt til dig og din træning, har dit fokus været på mange andre ting end styrke. Du har kørt dit Wendler som basis, og så har du ellers fyldt oven på af prowler, CF-gok, gøgl og andet godt. Ikke at der er noget i vejen med dette, som du siger er du meget passioneret omkring træning og mit indtryk er at du laver det du finder sjovt. Men at lave alt det ekstra du har lavet, oven på en 5/3/1, som er et program uden stor frekvens og meget høj intensitet, så er der egentlig ikke noget at sige til at din squat ikke har rykket sig. Det har ikke været dit fokus. Som vi har talt om mange gange efterhånden er 1 x squat i ugen nok lige i underkanten, hvis man vil mere med den end bare at holde den ved lige.

Igen, bare et bud på hvordan det kan hænge sammen. Ret mig hvis jeg tager fejl/du er uenig.

Hvor meget for du i øvrigt skovlet indenbords af prots og ca. kcal på det der palermo?

Link to comment
Share on other sites

Det er jo nok en god idé med lidt mere fokuseret træning frem til Nordland, hvis målet er et godt resultat der.

Jeg kan ikke huske, om jeg har læst om massage/manipulering i din log tidligere. Er det noget du benytter ud over mobilitetstræning, foamrolling mv.?

Jeg har selv haft gode erfaringer med kiropraktor-manipulering af SI-leddet, hvor jeg havde oplevet en tydelig styrkenedgang i squatten. Det var efter en periode med high rep-squat (15-15-20 reps), hvor jeg pludselig syntes, jeg slet ikke kunne finde rytme i øvelsen og netop også vendingen gav mig slet ikke den hjælp, som den ellers havde gjort. Kiropraktoren sagde, at jeg havde haft en låsning i SI-leddet. Jeg skal ikke afvise, at der også har været nogen placebo-effekt, men det er sådan set underordnet for mig, når det virker :smile:

Anyway - bare en idé, hvis du ikke ser den fremgang du burde.

Link to comment
Share on other sites

Marianne: det lyder interessant, kan du anbefale en behandler?

Dix: min vægt er nogenlunde konstant, hvilket betyder at jeg ikke ligger i voldsomt kalorieunderskud. Jeg får typisk 2-300g protein om dagen. Der burde ikke være noget at komme efter det.

Jeg synes desuden ikke at jeg har lavet en vanvittig mængde gøgl, men sådan noget er jo relativt.

A-X(og til dels Dixen): Det der undrer mig er at det kun er mit squat der er påvirket. Jeg oplever ingen systemisk træt-/svaghed og mit DL spiller fint. Hvis det var CNS eller kostrelateret, burde det så ikke påvirke den generelle styrke? Både pres og DL er gået op...

Tak for inputs forresten.

Link to comment
Share on other sites

Ja, altså, jeg har gode erfaringer med Annette Jørgensen fra Klinikken på Gl. torv. Jeg ved dog at andre, bl.a. Essensen, ikke har været tilfreds med den behandling de har fået der.

Hvis jeg ikke husker meget galt er hun også en af Simons favoritter? Han er trods alt næsten en ligeså stor brokkerøv som Essensen...

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg ikke husker meget galt er hun også en af Simons favoritter? Han er trods alt næsten en ligeså stor brokkerøv som Essensen...

Hehe

Det var Simon, der anbefalede hende til mig oprindeligt. Han er dog ikke kommet der længe. Jeg kan faktisk ikke lige huske om han blev utilfreds eller om hans problem bare er løst :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Marianne: det lyder interessant, kan du anbefale en behandler?

Dix: min vægt er nogenlunde konstant, hvilket betyder at jeg ikke ligger i voldsomt kalorieunderskud. Jeg får typisk 2-300g protein om dagen. Der burde ikke være noget at komme efter det.

Jeg synes desuden ikke at jeg har lavet en vanvittig mængde gøgl, men sådan noget er jo relativt.

A-X(og til dels Dixen): Det der undrer mig er at det kun er mit squat der er påvirket. Jeg oplever ingen systemisk træt-/svaghed og mit DL spiller fint. Hvis det var CNS eller kostrelateret, burde det så ikke påvirke den generelle styrke? Både pres og DL er gået op...

Tak for inputs forresten.

Det er også min erfaring at dødløft kun skal trænes en gang om ugen. Jeg er sikker på at der ikke er tale om overtræning, det skal der simpelthen meget mere til. Og dit fødevareindtag ser jo også fornuftigt ud.

Og rigtigt, du har ikke lavet en vanvittig mængde gøgl. Men du må medgive at dit fokus har været på Funktionelle Ivan-Igor og ikke Styrkeløfter Ivan-Igor. Det er derfor nok ikke så stor en overraskelse igen, at det kniber med din squat. Men det har vi jo efterhånden talt om mange gange...

Du er i gode hænder hos B, og du skal nok blive klar til Nordland. Glæder mig til at se dig køre noget swollertrophy på Greyskull bagefter, det skal nok blive godt!

Edited by Dixen
Link to comment
Share on other sites

A-X(og til dels Dixen): Det der undrer mig er at det kun er mit squat der er påvirket. Jeg oplever ingen systemisk træt-/svaghed og mit DL spiller fint. Hvis det var CNS eller kostrelateret, burde det så ikke påvirke den generelle styrke? Både pres og DL er gået op...

Tak for inputs forresten.

Nej, i mit eksempel er jeg ikke ude i noget afbrænding af ens CNS.

Prøv at dykke ned i hvorledes musklerne adapterer på henholdvis akkumulation versus intensive løft.

Link to comment
Share on other sites

Kan du anbefale noget specifik litteratur?

Egentlig ikke lige noget på stående fod. Beklager.

En anden ting, Ivan. Som jeg kan forstå er du engageret i mange forskellige typer af træning der alle differentierer sig fra hinanden biologisk og motorisk set - enten mere eller mindre.

Det vil derfor være i din interesse at kigge på enten kompleks-parallel programmering, blok sekvensering eller Charlie Francis' vertikale integrationsmodel afhængig af hvilken problemstilling du helt præcist sidder med mht. din træning.

Træning er ikke nogen simpel proces som mange gerne vil gøre den til.

Link to comment
Share on other sites

Tak for de gode inputs, jeg vil kigge på den model ASAP.

Jeg tror det kommer til at lyde mere voldsomt end det egentlig er - jeg styrketræner og laver noget kardiovaskulærtræning ofte med prowler eller lignende. Nogen ville måske kalde det CrossFit-ish, men det synes jeg er at strække den.

ME upper:

Bænk:

5x3x107,5

Den var igen fin.

Chins:

7x5xBW+10kg

Nemt nok.

1A: Pushpress: 5x3x82,5kg

1B: Yoke rows: 5x3x75kg

Neck harness:

75x8kg

2x50x12kg

Det tog frygtelig lang tid i dag, men var hyggeligt. Folk lavede flotte stærke ting til højre og venstre.

Link to comment
Share on other sites

Er det ikke noget meget underligt Max Effort du laver, hvis du kører 5x3 med flad vægt?

Tjoh altså det er jo ikke klassisk Westside, hvis det er det du tænker, men så igen - jeg træner ikke hos Louie Simmons.

At jeg har valgt at kalde det ME og DE er bare fordi det lydere mere sejt end tung og teknik/fart. :tongue:

Det ville i virkeligheden være mere passende (i hvert fald for mine lower dage - mine upper dage er der i virkeligheden ikke den store forskel på (bortset fra bænk, hvor jeg kører tungt den ene og dynamisk den anden dag.

Link to comment
Share on other sites

Dejlig og meget svedig træning i dag. Jeg var meget hardcore at se på i sorte shorts og sort t-shirt fra EFS, sorte sokker fra ER og et flot bandana med dødningehoveder på. FASHIONZ!

DE squat:

10x3x95kg

40s rest.

Dyb DL:

10x3x115kg

40s rest

KV DL:

3x8x115kg

1A: Front squat: 3x8x75kg

1B: Goodmornings: 3x8x75kg

Assisted evil wheel: 5x7

Neck harness: 2x40x12kg, 5x30x12kg

Træning mod Villain challenge 1:

5 runder af:

13 burpees på 39 sekunder

1 minuts pause.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share