The Log of Fame.


Fame Boy
 Share

Recommended Posts

Jeg har ikke logget noget tid, men det betyder ikke at jeg ikke har trænet. Faktisk har jeg trænet en hel masse.

Jeg gider dog ikke logge det i detaljer.

Fredag var jeg på HØK med DBM, Kauf, Lasse og Rasmus. V hyggede noget så voldsomt i solen. Det var så dejligt. Jeg kom dog til at lave et 40kg 1H BB snatch før jeg var rigtig varmet op, hvilket resulterede i en mindre forstrækning omkring min nedre højre lat insertion. Jeg tog direkte derfra og ud at spille squash i to timer.

Lørdag i garagen dødløftede jeg op til ny PR på 220kg, der var så nem at jeg gik på 240, som jeg failede. Derefter failede jeg 230. Jeg er dog fortrøstningsfuld i forhold til at trække noget stort til Nordland, da denne PR kommer lige ovenpå en træningsdag med masser af volumen og i det hele taget en hård periode... og så med en forstrækning i ryggen og endda med godt overskud.

Efter DL trak jeg slæde gående 4x 10 ture op og ned med 25, 25, 35 og 35 kg. Aktiv recovery/lavintensitets rehab/kardio. Dejligt. Derefter lidt prowler - igen gående. Dejligt.

I dag søndag var jeg i BL til ægte CF og det var meget stille og roligt. Jeg holdt mig til meget konservative vægte og fik mest af alt bare bevæget mig lidt.

Link to comment
Share on other sites

I går blev det til lidt hyggetræning i garagen. Min forstrækning driller stadig lidt, så jeg trænede udenom den...

Prowler:

On the minute for 10 minutes:

20m (skiftevis vertikale og horisontale håndtag) med 50kg i alt

Pause

On the minute for 10 minutes:

20m (skiftevis vertikale og horisontale håndtag) med 70kg i alt

Pause

On the minute for 10 minutes:

20m (skiftevis vertikale og horisontale håndtag) med 90kg i alt

Pause:

On the minute for 6 minutes:

20m (skiftevis vertikale og horisontale håndtag) med 110kg i alt

Der blev det sgu modbydeligt.

Afslutningsvis lavede jeg:

4 suicides (5-10-15) med 60kg i alt. Pause=90 sekunder.

Tid 4:08 for all 4 - en ret sløv tid taget i betragtning at første tur tog 40s.

Gav gode jellylegs.

Link to comment
Share on other sites

Deloadish træning i godt selskab.

Squat:

99xbar

3x60kg

3x100kg

3x120kg

3x130kg

10x100kg

PG Bænk:

99xbar

3x60kg

3x90kg

3x110kg

20x60kg

KV DL:

3x60kg

3x100kg

3x150kg

3x160kg

Formanden sagde at det ikke så sundhedsskadeligt ud. Yay!

1A: GHR: 3x10

1B: Pullups: 3x7

Sandbag getups @47kg:

5/5 på 2:47

100 KB swings @24kg: 3:02

C2 rower damper setting 6:

5min/1130m

På mandag starter forberedelsen til Nordland, Coach B kiggede lidt på det program jeg har lavet udfra min peakingcyklus til TSK og han syntes det så fornuftigt ud.

Link to comment
Share on other sites

Dejlig corebaseret søndagstræning i en ret fyldt garage.

Jeg startede med en nye coreøvelse, der er meget dejlig og sværere end man skulle tro.

20m @ 15kg pr side.

4x20m @25kg pr side.

TGU:

1/1x20kg

1/1x24kg

1/1x28kg

1/1x32kg

1/1x40kg - PR med venstre.

3 runder af:

1 TGU, 5 snatch @24kg (pr hånd)

5 burpees.

Har glemt tiden.

Curls:

8x20kg+pind

3x8x30kg+pind.

Bangbang.

Link to comment
Share on other sites

Første dag af forberedelserne til Nordland og det gik ret skidt.

Jeg kan nemlig ikke længere finde ud af at squatte. Det skal vi nok få fixet over de næste par ugers tid.

Benbøj:

99xbar

3x60kg

3x100kg

1x130kg

3x155kg - fååårk!

4x3x140kg

Imponerende var det ikke. Jeg skulle have lavet en serie på 155, men det var der ikke til.

Lort med lort på. :)

Squat lockouts:

3x160kg

3x170kg

3x175kg

DL:

3x100kg

1x150kg

3x3x187,5kg

Pga den manglende BANG skar jeg et par sæt af her.

Resten lavet som circuit:

GHR: 5x5xBW+blue band

Neck Harness: 2x20x16kg, 3x15x16kg

Lizard flags: 5, 5, 4, 3, 4 eller noget i den retning.

Side bends: 5x12x53,5kg

Concept 2 rower damper setting 8:

2km 8:31.

Mine mandage kommer til at være dejligt hårde i den her periode, det skal nok blive godt.

Jeg skal dog have lidt mere fokus på end jeg havde i dag. Jeg tror mandage kommer til at være noget med masser af hættetrøje og høj musik - så kan jeg altid træne kæbe de andre dage.

Link to comment
Share on other sites

Kort lille opsummering af mit Wendler-forløb efter 6 omgange.

Pres: Mit bedste sæt er 3x85kg og 4x82,5kg. Dertil kommer en komfortabel single uden bælte på 87,5kg. En stille og rolig fremgang, men en fremgang uden tvivl. Vil skyde på at jeg har hentet 5kg i alt. Ikke noget fantastisk, men over tid bliver det alligevel til en del. Var jeg blevet på Wendler og havde holdt kadencen ville det blive til 10kg/år. Ikke skidt når man presser omkring kropsvægt.

Dødløft: Her skete der virkelig noget. Jeg startede ud med estimerede makser lige over 200 og lavede et estimeret maks på næsten 240 som det bedste. Det skete i cycle 5. I slutningen af cycle 5 fik jeg en mindre skade under et sæt på 200, men fik alligevel 4 gode reps. Endte op med en komfortabel single på 220.

Bænkpres: har var mine bedste workouts faktisk i cycle 3, hvor jeg bl.a. lavede en 5er på 110kg. I sidste runde fik jeg 3. Ikke så godt.Jeg vil skyde på at jeg er på status quo i bænk.

Squat: status quo, jeg føler dog at jeg er blevet dårligere til at squatte. Der mangler noget timing.

For mig virkede den lavfrekvente træning klart bedst på mit DL - jeg tror jeg vil få mere ud af at squatte oftere.

Det er min personlige opfattelse (men ikke JW's) at Wendler egner sig bedre til en mere avanceret person, der flytter seriøse vægte og derfor er nødt til kun at squatte en gang om ugen.

Efter 6 uger med ME/DE U/L som forberedelse til Nordland går jeg på Greyskull LP fra slutningen af juni. Det er et simpelt program med lineær progression og uden noget fancy pis. Just like I like it.

Link to comment
Share on other sites

Jeg nikker genkendende til meget af hvad du skriver.

Jeg ser ikke 5/3/1 som et særligt godt program til ikke-avancerede folk.

Mit squat gik også lige lukt i skraldespanden af kun at blive trænet 1x/ugen.

Link to comment
Share on other sites

God beslutning.

Jeg er også enig med både dig og Thyge her at 5/3/1 virker som et program for mere folk med et mere avanceret styrkeniveau end vores. En gang squat om ugen er bare for lidt, og det har du jo selv kunne se resultaterne af. Jeg mærker det også selv i de uger hvor jeg af en eller anden grund misser en squatsession, jeg bliver helt baldret af kun en squatsession og får dødsdoms som kommer til at påvirke de efterfølgende træninger. Hvorimod squatter jeg to gange om ugen er det som om at kroppen vænner sig til den tunge workload og derfor er jeg ikke nær så påvirket af det.

Og som du skriver er det egentlig ikke så spøjst at din DL har fået bedst fremgang. Det løft er for takserende til at man kan gøre det mere end en gang om ugen.

Hvorfor ikke hoppe på Greyskull med det samme? Min tese er at din styrke hurtigt kommer igen på den, det gjorde det for mig ihvertfald, og vil måske være mere effektiv træning end noget ME/DE arbejde.

Link to comment
Share on other sites

God pointe og da også en jeg har overvejet.

Jeg skal løfte til Nordland Cup den 17. juni og vil gerne lave noget lidt mere specifikt hen mod det. Jeg har sammen med Onkel B lavet et program, som bygger på det program jeg havde stor succes med i forberedelsen til mit debutstævne i oktober.

Lige pt. vil jeg gerne være god til at løfte noget tungt een gang, og det bliver man i højere grad af at lave gentagelser.

Link to comment
Share on other sites

Onkel B = Bertel?

Jeg synes det lyder som en rigtig god idé at rådslage med ham omkring træning op til et stævne fremfor Greyskull.

Jeg kan godt li' din signatur.

Indeed.

Min signatur er inspireret af mine to store idoler - Kauf og dig. :wub:

Link to comment
Share on other sites

God pointe og da også en jeg har overvejet.

Jeg skal løfte til Nordland Cup den 17. juni og vil gerne lave noget lidt mere specifikt hen mod det. Jeg har sammen med Onkel B lavet et program, som bygger på det program jeg havde stor succes med i forberedelsen til mit debutstævne i oktober.

Lige pt. vil jeg gerne være god til at løfte noget tungt een gang, og det bliver man i højere grad af at lave gentagelser.

Ingen tvivl om at det nok er det bedste for dig. Onkel B ved trods alt bedst.

Jeg glæder mig til at følge din progression på Greyskull, jeg er stadig helt vildt begejstret for det og har bare generelt optur på over at jeg stadig kan lave lineær progression.

Link to comment
Share on other sites

Ingen tvivl om at det nok er det bedste for dig. Onkel B ved trods alt bedst.

Jeg glæder mig til at følge din progression på Greyskull, jeg er stadig helt vildt begejstret for det og har bare generelt optur på over at jeg stadig kan lave lineær progression.

Som jeg også har givet udtryk for et par gange, så deler jeg din begejstring for det simple. Greyskull er på mange måde præcis det jeg har ledt efter.

Dagens træning var ME upper i selskab med bl.a. Formanden og to af hvidovre-drengene. Good times og masser af kæbe.

Bænk:

99xbar

5x50kg

3x80kg

6x3x105kg

Jep.

Chinups:

7x5xBW+10kg

Jeg har lavet pullups i meget lang tid, men kan egentlig bedst lide chinups... Nogengange hælder jeg bare til tilgangen at man skal træne de øvelser man ikke er så glad for.

Pushpress:

3x50kg

6x3x80kg

Yoke rows (tak Rødskæg for navnet):

5x12x80kg

4 forskellige OH greb+smal UH.

Neck harness:

5x20x12kg

Burpees 30s on, 60s off:

12, 10, 10, 10, 11.

Link to comment
Share on other sites

Halvsen DE lower i dag.

Squat:

Noget opvarmning.

12x3x90kg

~45s pause.

Måske jeg ikke helt har glemt at squatte. Timing føltes meget bedre.

Dyb dødløft:

12x3x110kg

Der er lidt småting at arbejde på, men overordnet set kører DL godt.

KV DL:

3x8x110kg

1A: Front squat: 3x8x70kg

1B: Goodmornings: 3x8x70kg

2A: Standing band-assisted evil-wheel: 5x5

2B: Neck harness: 5x25x12kg

Ganske fornuftig træning med rimelig pæn volumen. Jeg er ganske godt tilfreds med mit setup.

Link to comment
Share on other sites

Hey bro! Hvis du har Greyskull som PDF, må du meget gerne sende det min vej. :smile:

Derudover finder jeg det mærkeligt, at jeg netop har lavet et DL på 230, når jeg nu aldrig træner det. Prøv at stoppe med at træne, så bliver du sikkert også stærk!

Link to comment
Share on other sites

Hey bro! Hvis du har Greyskull som PDF, må du meget gerne sende det min vej. :smile:

Derudover finder jeg det mærkeligt, at jeg netop har lavet et DL på 230, når jeg nu aldrig træner det. Prøv at stoppe med at træne, så bliver du sikkert også stærk!

Det er lidt det omvendte for mig - jeg bliver stærkere i DL ved at dødløfte. Vil mene at jeg også har til 230 - skulle faktisk gerne lave lidt mere end det til Nordland i juni.

Det overordnede mål hedder 2½ DL, 2 squat og 1 military.

Link to comment
Share on other sites

Det er lidt det omvendte for mig - jeg bliver stærkere i DL ved at dødløfte. Vil mene at jeg også har til 230 - skulle faktisk gerne lave lidt mere end det til Nordland i juni.

Det overordnede mål hedder 2½ DL, 2 squat og 1 military.

Jeg håber sgu', at du sætter en stor fed PR! til Nordland, bro! - i alle tre, that is! 1xBW i military ville slet ikke se så tosset ud på papiret! 2,5xBW.. det giver ca. 237,5 kg. på stangen? Det burde sgu' være indenfor rækkevidde!

Give them hell, soldier!

Edited by Kauf
Link to comment
Share on other sites

Jeg håber sgu', at du sætter en stor fed PR! til Nordland, bro! - i alle tre, that is! 1xBW i military ville slet ikke se så tosset ud på papiret! 2,5xBW.. det giver ca. 237,5 kg. på stangen? Det burde sgu' være indenfor rækkevidde!

Give them hell, soldier!

Nejnej. 250kg dødløft - ikke til Nordland, men bare på sigt. 250kg DL, 200 squat og 100 i military (aka Crossfitz totalz på 550).

Jesus Kristus. Så er der stadig ~40kg op til "elite".. That's just crazy!

Link to comment
Share on other sites

Nejnej. 250kg dødløft - ikke til Nordland, men bare på sigt. 250kg DL, 200 squat og 100 i military (aka Crossfitz totalz på 550).

Jesus Kristus. Så er der stadig ~40kg op til "elite".. That's just crazy!

:laugh::laugh::laugh:

Hvor mange DU's skal man lave for at opnå F*#¤%!!! Elite niveau??

Jeg må have troet mindre om din kropsvægt, sidst du smed trøjen og så så smuk, hakket ud! Der sidder selvf. også 5 kg. i skægget alene! :4george:

Edited by Kauf
Link to comment
Share on other sites

:laugh::laugh::laugh:

Hvor mange DU's skal man lave for at opnå F*#¤%!!! Elite niveau??

Jeg må have troet mindre om din kropsvægt, sidst du smed trøjen og så så smuk, hakket ud! Der sidder selvf. også 5 kg. i skægget alene! :4george:

Nope, du har bare misforstået mit seje kodesprog. Da jeg skrev 2½ mente jeg ikke 2½*BW, men bare 2½ (som i 2½ hundrede). Min vægt ligger lige pt på omkring 92.5kg.

Fame Boy ER elite EOD!

BANG!

Fame Boy er jo nødt til at tage sige sammen når han vil hænge med Kauf&DBroM!

Link to comment
Share on other sites

Nejnej. 250kg dødløft - ikke til Nordland, men bare på sigt. 250kg DL, 200 squat og 100 i military (aka Crossfitz totalz på 550).

Jesus Kristus. Så er der stadig ~40kg op til "elite".. That's just crazy!

Hvor ser man elite-krav? Er det BW relateret eller hur?r

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share