Hvor hurtigt taber man sig


Memnoch_dk
 Share

Recommended Posts

Dette er sikkert et lidt teoretisk spørgsmål, men nu prøver jeg alligevel.

Lad os antage at jeg ved en kombination af kost og motion har et kalorieunderskud der svarer til 200 g. kropsvægt.

- Hvor hurtigt er vægttabet? Hvis jeg vejer 85,0 om mandagen, vejer jeg så 84,8 om tirsdagen? eller vil vægttabet først vise sig ved et vedvarende underskud igennem en uge eller 14 dage?

Link to comment
Share on other sites

Dette er sikkert et lidt teoretisk spørgsmål, men nu prøver jeg alligevel.

Lad os antage at jeg ved en kombination af kost og motion har et kalorieunderskud der svarer til 200 g. kropsvægt.

- Hvor hurtigt er vægttabet? Hvis jeg vejer 85,0 om mandagen, vejer jeg så 84,8 om tirsdagen? eller vil vægttabet først vise sig ved et vedvarende underskud igennem en uge eller 14 dage?

Som tommelfingerregel kan du tabe dig 500 gram om ugen hvis det skal være vedvarende.

Link to comment
Share on other sites

Som tommelfingerregel kan du tabe dig 500 gram om ugen hvis det skal være vedvarende.

1. kommer an på hvad startvægten er.

2. vægttab kommer ofte i ryk.

3. Diæten der følges er ret afgørende for hvor meget der tabes.

Mennoch_dk dit spørgsmål giver desuden ikke mening.

Link to comment
Share on other sites

hæhæ, jeg ved godt at spørgsmålet er lidt underligt.

Det kommer sig også kun af, at vi kom til at snakke om det teoretiske vægttab. Der er jo så meget fokus på at man skal holde et kalorieunderskud og så snakkede vi om hvor hurtigt det kunne måles.

@duke: Det er vel ligegyldigt hvilken diet man følger hvis man taler om samlet kropsvægt? Hvis målet er tab af fedt, er jeg enig, men ikke hvis der "blot" er et samlet vægttab. :smile:

Link to comment
Share on other sites

hæhæ, jeg ved godt at spørgsmålet er lidt underligt.

Det kommer sig også kun af, at vi kom til at snakke om det teoretiske vægttab. Der er jo så meget fokus på at man skal holde et kalorieunderskud og så snakkede vi om hvor hurtigt det kunne måles.

@duke: Det er vel ligegyldigt hvilken diet man følger hvis man taler om samlet kropsvægt? Hvis målet er tab af fedt, er jeg enig, men ikke hvis der "blot" er et samlet vægttab. :smile:

Tror egentlig denne var til mig, og jo selvfølgelig betyder det noget hvilken kost du indtager når man snakker vægttab.

Link to comment
Share on other sites

T: Jeg tror nu den var henvendt til duke og de max 500g/ugen. For selvfølgelig er det muligt at tabe mere end 500g om ugen, hvis vi bare snakker samlet kropsvægt. Jeg har f.eks. præsteret at tabe 5-6 kg på 5 dage.

Memnoch: I teorien vil jeg tro at man kan måle de 200g dagen på vægten dagen efter, problemet er bare at ens væskebalance svinger alt for meget til at det giver mening at foretage kropsvægtmålinger fra dag til dag. Vægten kan sagtens svinge et par kilo udelukkende pga. væsken - og så er det ikke nemt at aflæse de 200g, som kommer fra kalorieunderskuddet :smile:

Edited by hansen.j
Link to comment
Share on other sites

T: Jeg tror nu den var henvendt til duke og de max 500g/ugen. For selvfølgelig er det muligt at tabe mere end 500g om ugen, hvis vi bare snakker samlet kropsvægt. Jeg har f.eks. præsteret at tage 5-6 kg på 5 dage.

Memnoch: I teorien vil jeg tro at man kan måle de 200g dagen på vægten dagen efter, problemet er bare at ens væskebalance svinger alt for meget til at det giver mening at foretage kropsvægtmålinger fra dag til dag. Vægten kan sagtens svinge et par kilo udelukkende pga. væsken - og så er det ikke nemt at aflæse de 200g, som kommer fra kalorieunderskuddet :smile:

Du har ret. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share