JS LOG


JØRGEN STORM
 Share

Recommended Posts

MANDAG: FULLBODY WO

10 minutter løbebånd 10km/t, 3 grader incline

4 x bench press:

15 x 70

12 x 80

8 x 90

3 x 100

4 x chin ups:

17 x kropsvægt

14 x kropsvægt + 14kg

10 x kropsvægt + 16kg

8 x kropsvægt + 18kg

4 x dumbell press:

15 x 20kg

12 x 24 kg

8 x 26kg

6 x 28kg

Triceps cable press down:

16 x max load

12 x max load + 10kg

10 x max load + 16kg

8 x max load + 20kg

Incline alternating dumbell curl:

16 x 14kg

14 x 16kg

8 x 20kg

5 x 22kg

5 sæt leg press i Tecnogym leg press (gys):

20 x 130kg

17 x 150kg

16 x 170kg

12 x 180kg

8 x 200kg

Abs:

3 sæt hanging reverse twist crunch:

11

10

8

3 sæt cable crunch

14 max load

11 max load

8 max load

Edited by JØRGEN STORM
Link to comment
Share on other sites

XAX:

Jeg har altid ført en "rigtig" log, men bare ikke publiceret den før ny!

Jeg kører en tilsvarende log over kost, tilskud m.m., - bl. a. for at se om jeg vokser bedst på whey m. chokosmag eller vaniljesmag. :lol:

Jer var ikke 100% sikker på, om du skrev det med et lille smil på munden, for 100Kg er da IKKE tungt, når vi taler om folk, der rigtigt slår sig løs i bænk?

Jeg har de senere år med vilje IKKE presset citronen 100% med 1RPMAX osv. og stopper pænt før failure, når vægtene kommer op i denne ende for at skåne mine - lad os sige - meget modne led og sener!

Men da jeg også engang imellem er primitiv nok til at ville teste mine grænser, hænder det, jeg napper nogle stykker med 100-110kg, - velvidende at det er sådan jeg er kommet til skade tidligere!

At jeg så heller IKKE finder det nødvendigt, at prøve på at træne på ægte styrkeløfterniveau for at opnå de resultater jeg ønsker, er så en anden sag!

veto:

Jeg er ikke helt bekendt med terminologien i dette forum, så meld lige tilbage, hvad du mener med stats!

Edited by JØRGEN STORM
Link to comment
Share on other sites

Jer var ikke 100% sikker på, om du skrev det med et lille smil på munden, for 100Kg er da IKKE tungt, når vi taler om folk, der rigtigt slår sig løs i bænk?
Tungt, som i 1-5 reps, ikke antal kg ;)
At jeg så heller IKKE finder det nødvendigt, at prøve på at træne på ægte styrkeløfterniveau for at opnå de resultater jeg ønsker, er så en anden sag!

Nu er du også en lille kosmetisk ballerina, ifølge TJ :lol:

Link to comment
Share on other sites

XAX:

"Nu er du også en lille kosmetisk ballerina, ifølge TJ"

Faktisk ifølge mig selv!

Jeg saksede, - nå ja, tyvstjal, -de to forskellige udtryk min gode ven TJ havde anvendt i forskellige indlæg og klistrede dem sammen, - og nu er jeg faktisk begyndt at holde af betegnelsen!

(Mine plie´er er også ganske yndefylde, selvom det tager nogen tid at vænne sig til tyldskørtet)

Vedr. "tungt" så bemærkede du sikkert det usædvanlige drop i reps fra næstsidste til sidste sæt bænk!

Det skyldes, at jeg ofte træner forskellige steder, - IKKE kun for at besværliggøre det for de store bumsede mænd med tævepatter, der godt kunne tænke sig at udveksle et alvorsord eller to med mig ,:D, men mest fordi jeg i reglen træner der, hvor de håbefulde poder, der prøver at fralokke gamle ørn et trick eller to, selv træner! :tongue:

Mandag var det så et nyt gym med en noget besynderlig smal bænk, så da jeg mærkede min sædvanligvis gode balance gå i udu, afbrød jeg inden det gik galt!

(Jeg kører bænk med fødderne løftet fra gulvet)

Mht. "stats" så kender jeg IKKE mine max. løft, hvis der dermed menes 1REPMAX!

Jeg ønsker heller IKKE at tage chancen og finde ud af det, da jeg anser den noget forøgede risiko, der ville være for mig ved at håndtere så relativt massive klodser jern i min fremskredne alder, for IKKE at være værd at løbe!

Mht. til mål regner jeg med at prøve at nå samme, eller i hvert fald næsten- jeg gav den en ekstra kardio-skalle pga. artikkelfotos - samme rippede form som sidste sæson, hvor jeg lå på <5% fra medio april til medio oktober og på 4.1% da fotos til artiklen CUTS på Get Big blev skudt i maj!

Jeg mangler pt. at smide et par kg fedt, hvilket jeg startende 1/2 har afsat 10 uger til, så det kan gå i ro og mag uden problemer med mit sædvanlige indtag på ca. 2600Kcal dagligt!

FittSmoker:

Hvis du efter endt læsning er i tvivl om øvelser m.m. må du vende frygteligt tilbage!

Edited by JØRGEN STORM
Link to comment
Share on other sites

Guest Voravong

Dejligt at se du har oprettet en log, så vi andre har mulighed for at tage del i dine erfaringer.

Det kunne være lækkert at se nogle mål på ben/bryst/arme osv. medmindre dine aldersmæssigt udfordret led og sener ikke tåler direkte kontakt med et målebånd.

Men så er vi selvfølgelig nødt til at omdøbe din log til: Log des alte Ballerina.

Link to comment
Share on other sites

Men da jeg også engang imellem er primitiv nok til at ville teste mine grænser, hænder det, jeg napper nogle stykker med 100-110kg, - velvidende at det er sådan jeg er kommet til skade tidligere!

Jeg ønsker heller IKKE at tage chancen og finde ud af det, da jeg anser den noget forøgede risiko, der ville være for mig ved at håndtere så relativt massive klodser jern i min fremskredne alder, for IKKE at være værd at løbe!

Måske kan en løsning være at bruge en af de mange formler, som beregner et teoretisk max ud fra et større antal gentagelser end én? Jeg fandt engang en god artikel om dette emne, som fortæller om de muligheder sådan en formel giver. Bortset fra at beregne et teoretisk 1RM kan den af den lidt mere avancerede også bruges til at give et bud på sammensætningen af muskelfibertyper, udviklingen i styrke ved træning med forskellige kombinationer af reps/sæt og endelig muligheden for at afsløre svage punkter i udførelsen af en bestemt øvelse.

Forfatteren slutter artiklen således:

The final word is that these coefficients are not the final word ...but they can have their place. The three cases above are probably the most significant uses for them (aside from actually predicting your 1RM). If you chose to utilize them for the purposes that I have outlined above I caution you that you must know your own body's capabilities intimately. In these instances beginners just don't have the experience to draw useful conclusions from the predictions that these coefficients make. I hope this information is of use to you.

Artiklen ligger på www.beleriand.dk og hedder "The WeighTrainer, Coefficients and Formulas.doc". Det link, som står sidst i artiklen virker desværre ikke mere, da sitet WeighTrainer er ude af drift for tiden.

Link to comment
Share on other sites

Bortset fra at beregne et teoretisk 1RM kan den af den lidt mere avancerede også bruges til at give et bud på sammensætningen af muskelfibertyper...

Det er nu nok at overanalysere resultaterne fra en indirekte test.

Ellers er det jo et godt værktøj - specielt til begyndere eller andre der af forskellige årsager (LÆS: for gamle ;) ) ikke vil lave 1RM tests.

Alt i alt har jeg dog på fornemmelsen at JS kender omtalte formler og har den rigtige sammensætning i sit program - vinderen har altid ret :)

Og til JS>>> Det er cool at du har oprettet en log hvor seriøsiteten synes at være intakt!

Edited by Sir Charles
Link to comment
Share on other sites

Sir Charles:

Det er også mit eget "take" på disse ting, - the proof is in the pudding - som vore venner på den anden side af dammen så rigtigt siger!

Her kunne man yderligere tilføje: If it aint broke, why fix it?

Voravong:

"Dejligt at se du har oprettet en log, så vi andre har mulighed for at tage del i dine erfaringer.

Det kunne være lækkert at se nogle mål på ben/bryst/arme osv. medmindre dine aldersmæssigt udfordret led og sener ikke tåler direkte kontakt med et målebånd.

Men så er vi selvfølgelig nødt til at omdøbe din log til: Log des alte Ballerina.!"

Det er humor der klodser, -det er nu snarere mit ego, der "ikke tåler kontakt med et målebånd"

Siden jeg i slutningen af teenageårene anvendte omtalte redskab til at måle en bestemt legemsdel, har jeg holdt mig på lang afstand af sådanne hæslige indretninger.............

Spøg til side, - jeg er mere til spejle og fotos fordi jeg stræber efter en nogenlunde harmonisk krop, hvor der IKKE er en legemsdel, der stikker af fra de andre!.

I gamle dage havde man i bb konkurrencer sådan nogle "best bodypart" præmier, og det var ret pudsigt - og nærmest grotesk" - at se nogle af de typer der vandt!

Link to comment
Share on other sites

jarvig13:

Jeg forstår din reaktion, - havde du spurgt mig for ti år siden, om jeg nogen sinde ville sætte mine ben i en sådan indretning, havde jeg sagt nej!

Forklaringen er den, at jeg på en skiferie for fem år siden blev ramt med høj hastighed af en totalt ude af kontrol snowboarder på en af de der "black diamond runs".

Da jeg jo desværre er dansker, - og dermed må lide under vort middelalderlige sundhedsvæsen, hvor man selvfølgelig IKKE undersøger noget man kan gætte på, men til gengæld yder udstrakt psykologhjælp til de efterladte, blev jeg efterfølgende fejldiagnosticeret igennem 4-5 måneder med fantasifulde gæt såsom "myose i piriformis", "slidgigt" "fibersprængning", "hypokondri" osv.

Dette på trods af at jeg udviste tydeligere og tydeligere symptomer på diskusprolaps!

Først da jeg selv financierede en CT-scanning, der viste en komplet udsmattet discus nederst i lænderyggen, blev jeg hasteindlagt!

Too little too late!

Stærkt medicineret igennem 5 måneder og efter hospitaltsindlæggelse meldte jeg mig ud af det danske system, der på trods af at de ikke kunne forstå hvordan jeg kunne gå, - efter at have set scanningsbillederne-, anbefalede et radikalt kirurgisk indgreb!

Jeg er helt mobil idag og i anstændig form - ikke takket være det danske sundhedssystem, men på trods af det, men tung squat og dødløft har jeg modvilligt valgt fra, risikoen for en kørestolstilværelse er for stor!

Faktisk har jeg først for nyligt kunnet træne benpres, og grundet den for mig favorable opbygning af technogyms nye legpress maskiner, anvender jeg disse.

Gammeldags udformede maskiner kan jeg IKKE bruge!

Mit lille handicap kan ikke umiddelbart ses, - og jeg erindrer min første samtale med min barske amerikanske træningsmakker efter jeg begyndte at træne igen for alvor i foråret 1999, - citeret frit efter hukommelsen:

"You look OK, what is it you can´t do"

I can´t bend over!

"You never could bitch, what´s the problem?" :D

Edited by JØRGEN STORM
Link to comment
Share on other sites

JS ->

Uha - skrækkelig historie. :(

Det er jo noget nær at miste en kæreste ikke at kunne træne (tung) dødløft og squat. :devil:

Jeps, det danske sundhedsvæsen er ikke altid på toppen. Men de er nu også blevet udhungret gevaldigt. Set i forhold til det franske sundhedsvæsen (pt. formentligt Europas bedste), er det bagud med henved 20 mia. kr HVERT år. :w00t: :retard: Ikke at penge hjælper på alt (en god liberal regering kan rette op på meget), men uvæsentligt er det ikke.

PS: Jeg træner i Form&Fitness (sssssss, hørte du ikke) - dog naturligvis med frie vægte - og i F&F bruges også technogym. Hvorfor finder du, at denne er "favorabelt obpygget" (har ikke "forstand på" maskiner :D )?

Link to comment
Share on other sites

Jarvig 13:

Det er fordi de nye grå Technogym legpress´es tillader mig halvvejs at ligge ned medens der presses!

Jeg kan nemlig IKKE bøje mig ret meget forover med strakte ben uden nervekompression, -og det gør seriøst AV!

Jeg glemte at fortælle, at jeg kører en bens squat med et par håndvægte og også sissy-squat de steder hvor denne herlige indretning findes!

Link to comment
Share on other sites

Onsdag 29/1-2003:

Herlig dag, trænede sammen med min gode bekendte cand jur´en - (han er tosset, men aldrig kedelig) :lol:

Opvarmning, 10 min. på løbebånd 10km/t - 3 grader incline

DIPS:

20 reps kropsvægt

12 reps + 12 kg

11 reps + 14kg

8 reps + 18 kg

ONE ARM DUMBELLS ROWS:

15 reps 34 kg

12 reps 36kg

11 reps 38kg

8 reps 40kg

Hvorfor har de kun 40kg dumbels i FF? :angry:

LATERAL RAISE:

16 reps 10kg

12 reps 12 kg

7 reps 16kg

REAR DELTOID REVERSE CABLE FLYES:

14 reps 15kg

10 reps 20 kg

10 reps 20kg

BICEPS PULL UP:

17 reps x kropsvægt

13 reps x +12kg

8 reps x +16kg

6 reps x + 18kg

OVERHEAD CABLE TRICEPS EXTENSION:

15 reps x 40 kg

12 reps x 45 kg

11 reps x 50kg - full stack

7 reps x full stack + 16kg

ONE LEG SQUAT:

15 reps kropsvægt

10 reps + 24 kg

8 reps + 32kg

IMPROVISED SISSY SQUAT: (what else?) :D

16 reps kropsvægt

10 reps +20 kg

7 reps + 26kg

HANGING REVERSE CRUNCH WITH 45 GRADER TWIST:

7 reps til højre + 7 reps til venstre

6 reps til højre + 6 reps til venstre

4 reps til højre + 4 reps til venstre

HYBEREXTENDED CRUNCH OM MEDICINE BALL:

15 reps

13 reps

10 reps

COOL DOWN:

10 minutter på løbebånd m. 10 km/t + cool down 3 min.

POSTSHAKE:

Banan + whey-protein + skummetmælk + UDO`s

Multivitamin + DHA/EPA + GLA

BAD:

God stemmekraft idag, "Boy from nowwhere" og "I´ll never fall in love again", - ramte toptonerne og der var IKKE en tør trusse indenfor en radius af +- 50m!

That´s it for today!

Link to comment
Share on other sites

JS: Er du af den overbevisning, at cardio - alt afhængigt af hvor hakket man vil være, skal gøres af forskellighed. Der er vel en reel begræsning for hvor hakket man kan blive UDELUKKENDE med kost, ligeså begrænset er man vil også hvis man bare motionere uden at tilrettelægge kost.

Alle veje fører til Rom (Læs: lav fedt%) men hvilken vej er mest gavnlig.

Jeg har benyttet mig af lange og hurtige gåture et stykke tid nu, og de -før så hurtige- resultater halter lidt. Jeg ved skam godt at der skal bespares mest mulig muskelmasse og derfor skulle gå-tempo være ganske fint sammenlagt med den nødvendige protein. Men jeg spekulere nu mest på, om løb evt. jog ikke ville være en tand bedre end gå-turene. Det er blevet diskuteret før og jeg har endda spurgt om råd før, men igen må jeg nok søge en form for bekræftelse om min nuværende form eller om den kan omlægges.

Hvis jeg på en 35min. lang gåtur, alligevel først begynder at brænde fedt efter 20min. kan jeg, med god grund, godt begynde at se mig om efter et alternativ, medmindre jeg skal lave englehop og alskens tøse-forbrændings øvelser om morgenen istedet.

Jeg har nemlig fået den underlige overbevisning, at jog (læs: at svede) vil være mere gavnligt end kedelige gåture (læs: gåture i høj fart og blot få varmen).

Grunden er ønsket om at blive hakket vældigt til. Tabet er indtil nu fint nok: 83kg -> 76kg.

Et par råd på vejen ville være rart! :)

Link to comment
Share on other sites

Alt kalorieforbrugende motion trækker i den rigtige retning, men har du ikke skader eller lignende, der tilsiger noget andet, bør du fyre den af så hårdt du kan!

Dels bruger du mere energi pr. tid og dels skal du op på et vist niveau for at opnå en konditionsforbedrende effekt!

Dels er der almene sundhedsfordele ved at have en god kardikovaskulær form, og dels undervurderes betydningen af et godt kredsløb på vægttræningen ofte!

Du skal nok heller IKKE forvente noget "afterburn" fordi du spadserer afsted i afstadigt tempo og slutteligt betyder jævnlig konditionstræning på højt niveau, at din form løbende forbedres således at du over tid kan træne hårdere og hårdere, komme i bedre og bedre form, -og hvad der er vigtigt i denne sammenhæng, - brænde flere og flere kalorier af på den afsatte tid!

Edited by JØRGEN STORM
Link to comment
Share on other sites

HANGING REVERSE CRUNCH WITH 45 GRADER TWIST

Jeg går ud fra, at de 45° er i forhold til den lodrette akse, men hvordan udføres øvelsen i øvrigt? Er de 45° en udgangsposition, eller starter man i "midterstilling" og vrider under bevægelsen?

(Ikke fordi det er specielt vigtigt, men et gradtegn kan skrives som ALT+0176 (på det numeriske tastatur). Det giver et lille touch-up på øvelsestitlen)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share