Produkter som snyder:)


Klumpen
 Share

Recommended Posts

Hej kære forum

Nu hvor jeg er igang med at ændre min kost, ville jeg gerne vide, om der er nogen fødevare som giver sig ud for at være noget de egentlig ikke er. Jeg synes det er en jungle, at finde produkter som ikke har ikke et eller andet som er skidt... er kommet til den konklusion at produkter som er forarbejdet mindst muligt er gode... men hvad så med bananer? og vindruer jeg har hørt at de er ulve i fåreklæder og ikke høre hjemme på kostplanen. brugere i dette forum, vil i være mig behjælpelige med et par huskeregler? for jeg synes det er uoverskueligt at skulle læse hver enkelt varebeskrivelse.

god weekend!

med venlig hilsen Klumpen

Link to comment
Share on other sites

Der var engang to bananer der snød mig. De havde mærkværdigt nok pyjamas på.

Hvis din kost tidligere har været så elendig at du blev overvægtig, skal du ikke bekymre dig om indholdet i en klase vinduer, men fokusere på bare at få mere af det "sunde" og færre citronmåner.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du tænker på uforarbejde fødevarer, så får du, hvad du ser. De kan ikke snyde. Deres indhold af makronæringsstoffer såsom kulhydrater, protein og fedt og mikronæringstoffer i form af vitaminer og mineraler varierer. Kød og magre mejeriprodukter indeholder meget protein. Brød, pasta og ris meget kulhydrat.

Hvis dit formål er vægttab, er det godt at få meget kød og magre mejeriprodukter for nyere forskning viser, at en kost med højt proteinindhold er godt, når man vil tabe sig. Derudover er fødevarer, der ikke er så energitætte en god ide. Fordi her kan man spise meget og derved blive mæt uden at indtage ret mange kalorier. Grøntsager er helt oplagte i den forbindelse. Brød og pasta er ret energitætte, så her skal man begrænse indtaget. Frugt er også ret energitæt især bananer og vindruer, som du selv nævner.

Men du slipper ikke for at sætte dig ind i sagerne og kunne læse en varebeskrivelse. Start med FAQ på forumet her under "ernæring" På Fødevaredabanken kan du finde næringsindhold i alle fødevarer

http://www.foodcomp.dk/v7/fvdb_groupsearch.asp

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share