Barfodsløb


Barefoot Boy
 Share

Recommended Posts

Ved ikke om vi har nogle barfods entusiaster her inde? Jeg selv er faldt for barfodsløb som en gal og faldt lige over en løb i København som jeg tænkte andre måske kunne have interesse i? Copenhagen Barefoot

Samtidig har de lavet 2 meget sjove film med barfodsløb Copenhagen Barefoot video

Som tidligere ultraløber (med sko :4thumbup: ) kan jeg varmt anbefale barfodsløb som en mulighed.

Barefoot Boy...

Link to comment
Share on other sites

Guest Cykologen

Tak for link.

Det er min helt subjektive opfattelse, at mange er begyndt at eksperimentere med deres løbestil i flade/minimale sko. Tror dog, at de færreste har løbet helt barfodet denne vinter crazy.gif

Måske er det bare fordi, jeg selv er begyndt at løbe anderledes, at jeg har den opfattelse, men der er mange, der spørger til mine FiveFingers, og de har alle læst om det på forhånd.

Så mon ikke den "alternative" og mere naturlige løbestil generelt er ved at brede sig? Selv Marathon Sport er begyndt at sælge FiveFingers, så der sker lidt på området.

Løber du selv helt barfodet eller med flade sko på?

Link to comment
Share on other sites

Har løbet en del barfodet i løbet af vinteren (løbebånd i stuen :tongue: ) men har et problem i form af prognation. Ved i om der findes nogen løsning i form af fivefingers med et let indlæg eller om man bare skal gøre som jeg gør nu og fokusere på at løbe "rigtigt"? Det giver bare nogen meget korte og lidt anstrengte ture da der ikke er nogen afslapning/mulighed for at lade tankerne flyve.

Link to comment
Share on other sites

Har løbet en del barfodet i løbet af vinteren (løbebånd i stuen :tongue: ) men har et problem i form af prognation. Ved i om der findes nogen løsning i form af fivefingers med et let indlæg eller om man bare skal gøre som jeg gør nu og fokusere på at løbe "rigtigt"? Det giver bare nogen meget korte og lidt anstrengte ture da der ikke er nogen afslapning/mulighed for at lade tankerne flyve.

Det lyder lidt som om du har misset pointen. Det er jo netop meningen med eksempelvis vff at det skal komme så tæt på ingen sko som muligt. Det betyder naturligvis at der ikke er nogen kiler eller lignende. At løbe uden sko er ikke noget normale mennesker bare lige gør og slet ikke folk med bygnings- eller programmeringsfejl (som pro-/supination er sat på spidsen).

Bedre løbestil og lavere volumen er et godt sted at starte.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share