Kommenter på min løbestil


Aagaard1000
 Share

Recommended Posts

Hej alle!

Jeg har den sidste måneds tid arbejdet med at forbedre min løbestil. Jeg har grundet dårlig løbestil og for hårdt heel strike døjet med skinnebensbetændelse de seneste mange år. Efter jeg har skiftet løbestil, mærker jeg ikke noget til det mere.

Det er dog tit træls ikke at kunne se sig selv løbe, så man kan se hvilke fejl man eventuelt laver. Derfor har jeg nu prøvet at filme mig selv på løbebånd, for at få lidt feedback på min udvikling.

Jeg må indrømme, at jeg er lidt stolt over min udvikling :smile: Jeg synes selv at teknikken ser fin ud.

Jeg kunne dog godt tænke mig at høre, om I har nogle forslag til hvad jeg kan forbedre.

Jeg har lige lagt lidt musik på filmen, for at den ikke bliver for kedelig :wink:

På forhånd tak!

- Anders.

Link to comment
Share on other sites

Guest Cykologen

Det ser da ud som om, at løbestilen er fuldstændig spot-on i forhold til diverse videoer og beskrivelser af forefoot running, der ligger på nettet.

Nu er dit hoved godt nok ikke med på filmen, men som jeg har luret stilen, så skal man også holde hovedet "oprejst", så det passer til kroppens lige linje.

Det virker meget, som den stil jeg selv prøver at praktisere. Egentlig meget instruktivt at se det på film. Fik du overtalt løbebutikken til at flytte kameraet?

Link to comment
Share on other sites

Tak for kommentaren! Du har helt ret mht. hovedet og det er jeg opmærksom på når jeg løber. Øjnene lige frem og hovedet i forlængelse af kroppen.

Jeg havde faktisk mit eget kamera med. Jeg ringede bare over til butikken og spurgte om jeg måtte få lov til at låne deres løbebånd, til at lave sådan en film.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share