Cykel


Flounder
 Share

Recommended Posts

Hjælp... Jeg skal bruge en ny cykel, men jeg har ikke forstand på, hvad jeg skal vælge.

Jeg bruger min cykel forholdsvis meget. Jeg cykler omkring 20 km om dagen i byen. Jeg tager til tider på landet til min mor, som bor i en afstand af 60 km, og derfor skulle cyklen gerne være hurtig og let.

Jeg har en 2 gammel Kildemoes, jeg egentlig er glad for, men den er for tung at cykle på.

Jeg tror egentlig ikke, jeg har andre krav, bortset fra, den gerne skulle holde sig indenfor at budget på 6000?

Er der nogen, der ved noget om, hvad jeg skal gå efter?

Tak :)

Link to comment
Share on other sites

Hjælp... Jeg skal bruge en ny cykel, men jeg har ikke forstand på, hvad jeg skal vælge.

Jeg bruger min cykel forholdsvis meget. Jeg cykler omkring 20 km om dagen i byen. Jeg tager til tider på landet til min mor, som bor i en afstand af 60 km, og derfor skulle cyklen gerne være hurtig og let.

Jeg har en 2 gammel Kildemoes, jeg egentlig er glad for, men den er for tung at cykle på.

Jeg tror egentlig ikke, jeg har andre krav, bortset fra, den gerne skulle holde sig indenfor at budget på 6000?

Er der nogen, der ved noget om, hvad jeg skal gå efter?

Tak :)

Du skal nok købe en sportscykel eller en racercykel!

Sportscykler har som regel fladt styr, men racercykler har, ja - racerstyr.

Umiddelbart bør du nok gå efter en cykel med udvendige gear. De kan købes med alt mellem 20 og 30 gear. Så mange gear er det slet ikke nødvendigt at have i byen, men når du skal ud at køre 60 kilometer er det nødvendigt at have en del gear. Udvendige gear kræver lidt vedligeholdelse og et minimum af teknisk snilde, hvis du selv vil vedligeholde dem.

Hvis du vil have et minimum af vedligeholdelse, skal du i stedet gå efter indvendige gear. Men så er det ikke muligt for dig at få mere end otte gear, hvilket er i underkanten, når du skal køre langt.

Besøg nogle cykelforretninger og spørg efter en sportscykel eller en racercykel. Se på, hvad de har og prøv nogle forskellige.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share