Intet vægtab


charmed_one
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg er en pige på 23 år det forsøger at tabe mig. Jeg er 168cm høj og vejer pt. 69kg

Jeg vil gerne ned på de 62kg. Jeg lavede en masse research om startede med at omlægge min kost.

Jeg spiser 3-4 måltider fordelt på 1200kcal om dagen. Den første uge tabte jeg mig 600g.

Ugen efter startede jeg med at dyrke styrketræning 3 gange om ugen (3 x 30 min), samt motion 4 gange om ugen (4 x 20 min). Men siden da er mit vægttab gået i stå. Jeg tilmed blevet 100g tungere på 14 dage!! (Jeg vejer mig hver morgen, efter toilet).

Hvorfor taber jeg mig ikke? Jeg føler jeg spiser meget få kalorier, samt dyrker meget motion. Jeg har læst man ikke kan forøge sin muskelmasse uden at være i kalorieoverskud og det regner jeg ikke med jeg er.

Link to comment
Share on other sites

Hej

Jeg er en pige på 23 år det forsøger at tabe mig. Jeg er 168cm høj og vejer pt. 69kg

Jeg vil gerne ned på de 62kg. Jeg lavede en masse research om startede med at omlægge min kost.

Jeg spiser 3-4 måltider fordelt på 1200kcal om dagen. Den første uge tabte jeg mig 600g.

Ugen efter startede jeg med at dyrke styrketræning 3 gange om ugen (3 x 30 min), samt motion 4 gange om ugen (4 x 20 min). Men siden da er mit vægttab gået i stå. Jeg tilmed blevet 100g tungere på 14 dage!! (Jeg vejer mig hver morgen, efter toilet).

Hvorfor taber jeg mig ikke? Jeg føler jeg spiser meget få kalorier, samt dyrker meget motion. Jeg har læst man ikke kan forøge sin muskelmasse uden at være i kalorieoverskud og det regner jeg ikke med jeg er.

Når man er begynder kan man sagtens øge sin muskelmasse.. Det er med al sandsynlighed, det som er sket.. Med 1200 kalorier om dagen vil alle tabe sig.. Håber ikke for dig, at du motionerer ekstremt hårdt, for så er de 1200 kalorier ikke en ret sund tilgang til tingene.. Tag i stedet målinger forskellige steder på kroppen, taber du dig ved mave/talje så taber du med al sandsynlighed fedt, næsten uanset, hvordan din vægt ændrer sig

Link to comment
Share on other sites

Når man er begynder kan man sagtens øge sin muskelmasse.. Det er med al sandsynlighed, det som er sket.. Med 1200 kalorier om dagen vil alle tabe sig.. Håber ikke for dig, at du motionerer ekstremt hårdt, for så er de 1200 kalorier ikke en ret sund tilgang til tingene.. Tag i stedet målinger forskellige steder på kroppen, taber du dig ved mave/talje så taber du med al sandsynlighed fedt, næsten uanset, hvordan din vægt ændrer sig

Hej Martin

Det er ikke hård træning, mere let til medium.

Er der nogen videnskablig dokumentation for man kan øge sin muskelmasse i begyndelsen? Fra hvad jeg har læst er det primært nervesystemet der først tilpasser sig. Derfor kan jeg ikke forstå jeg ikke taber mig.

Link to comment
Share on other sites

Hej Martin

Det er ikke hård træning, mere let til medium.

Er der nogen videnskablig dokumentation for man kan øge sin muskelmasse i begyndelsen? Fra hvad jeg har læst er det primært nervesystemet der først tilpasser sig. Derfor kan jeg ikke forstå jeg ikke taber mig.

Lad mig sige det sådan her: Der er stort set ingen der ikke oplever en øget mængde muskelmasse som respons på vægttræning det første stykke tid. Så selvom der sikkert er dokumentation for det, så er det ikke nødvendigt at henvise til noget af den art - alle (raske mennesker) oplever det simpelthen og det er basalviden. Så tag det roligt.. Vægten skal aldrig stå alene som indikator for, hvor godt et vægttab forløber netop af denne grund.

Frygt ej, det hele skal nok gå.

Link to comment
Share on other sites

Er der ikke noget med at når man begyder at dyrke motion og styrketræning kan vægten godt stige. Vist noget med at blodvolumen øges. Så fortsæt du bare din bedre livsstil.

Min oplevelse er at vægttab ikke kommer jævnt. I perioder falder vægten, og i andre perioder sker der ingenting - eller vægten stiger. Især op til min menstruation stod vægten helt stiller, eller steg måske. Men senere kunne der pludselig forsvinde et kilo i løbet af få dage. Når du vejer dig hver dag, så prøv at lægge mærke til hvad og hvordan du har spist dagen før. Det kan nemlilg have stor betydning for din dagsvægt. Hvis du f.eks. en dag har spist sent, eller drukket en masse vand i løbet af aftenen kan vægten være højere dagen efter. Men skriv din vægt ned en gang om ugen, sammen med nogle mål du tager, f.eks. taljmål, hoftemål, brysmål. Så kan du se forandringer, og det er sjovt at følge.

Link to comment
Share on other sites

Hmmm... Det virker som om du gør hvad du kan - men det er selvfølgelig surt når resultaterne ikke kommer :nonono:

Prøv eventuelt at læse lidt op på det. Denne her vægttabsguide kan måske hjælpe med at finde problemet? :bigsmile:

Bare klø på, så skal det nok give bonus! :4thumbup:

1. Resultaterne kommer for trådstarteren, det er der ingen tvivl om, hvis hun rent faktisk kun får 1200 kalorier.

2. Har du personlig interesse i siden, du henviser til? Du har indtil videre kun lavet ligegyldige kommentarer og linket til siden. Jeg er nysgerrig :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det kan godt lade sig gøre, at øge muskelmasse, selvom man er i kalorieunderskud. Uden at kunne udtale mig om din kropsform, så kan det godt lade sig gøre, bestemt af ens fedtprocent.. Altså hvis man har en vildt lav fedtprocent, så skulle det vist være ret svært.

Mht. at du vejer dig hver morgen, så vil jeg dog råde dig, som sagt tidligere i tråden, til at nøjes med at gøre det en gang om ugen. Din væskebalance kan sagtens fucke med dig;-) Og ved at du sikkert får en masse dårlige oplevelser, ved at veje dig hver morgen, så kan det godt virke ret demotiverende for ens træning..

hold dig til det du laver, så skal det nok komme :) tålmodighed er en dyd ;-)

Held og lykke med det..

// Para

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Som andre også sagde, vil du opbygge muskelmasse, når du motionerer og styretræner. Det medfører selvfølgelig at du vil tage lidt på, da muskler vejer mere end fedt.

Jeg er typen der ikke går så meget op i min vægt, men ligger mærke til når bukserne begynder at stramme lidt..

Det lyder som om du gør det meget rigtigt, så bare fordi du ikke lige umiddelbart taber dig i vægt, tør jeg vædde med at din fedtprocent reduceres.

Held og lykke.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share