1 YARD STARE


angel
 Share

Recommended Posts

Hmm.. Nogen skulle måske have fortalt mig de her ting, da jeg startede for knap et år siden.. hehe. Jeg kan hverken kippe (måske med undtagelse af t2b) eller er specielt god til at løfte vægte og mine d.u. er stadig lidt for tilfældige. :blush: Men jeg har så heller ikke øvet mig. Det tror jeg er min plan fra nu af.

Eulogydk....

Det er rart at få en guru eller to ikke 4thumbup.gif

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk indlæg af Kauf, og så er det pissesjovt.

Det stemmer desuden ret godt overens med at jeg har kostet englen til at begynde med VL asap.

Jeg er dog ikke helt enig i Dennis' betragtning. Styrke er en vigtig del af CF, da højere styrke betyder at man relativt kommer til at arbejde med lavere belastning. Som Kauf dog er inde på er de CF-specifikke teknikker dog essentielle - specielt kippet.

Du kender min holding - du er også en klog og smuk mand Ivan-Igor w00t.gif

Jeg lytter self også til din visdom .... kan jo ikke andet end at gå hen og blive godt devil.gif

Link to comment
Share on other sites

Hmm.. Nogen skulle måske have fortalt mig de her ting, da jeg startede for knap et år siden.. hehe. Jeg kan hverken kippe (måske med undtagelse af t2b) eller er specielt god til at løfte vægte og mine d.u. er stadig lidt for tilfældige. :blush: Men jeg har så heller ikke øvet mig. Det tror jeg er min plan fra nu af.

Det er også min egen plan :wink:

Fantastisk indlæg af Kauf, og så er det pissesjovt.

Det stemmer desuden ret godt overens med at jeg har kostet englen til at begynde med VL asap.

Jeg er dog ikke helt enig i Dennis' betragtning. Styrke er en vigtig del af CF, da højere styrke betyder at man relativt kommer til at arbejde med lavere belastning. Som Kauf dog er inde på er de CF-specifikke teknikker dog essentielle - specielt kippet.

Det er fantastisk Ivan-Igor! Vi skal ALLE lære VL asap!

I starten var jeg sådan set heller ikke enig i Dennis' betragtning, indtil vi diskuterede den.

Som jeg ser det - og tolker det - fokuserer jeg selv og mange andre ALT for meget på basis styrkeøvelser som Squat etc., istedet for at lære f.eks. VL teknikkerne og have styrkeøvelserne sekundært i vores program. Ved at fokusere på teknik til den specifikke sport og have styrken som sekundær, vil vi i det lange løb kunne synge med på Charlie Sheens "WINNING!", hvorimod vi sløver vores fremskridt ved at fokusere på det vi er gode til - det simple - styrken, fremfor teknikken i de mere specifikke øvelser.

KAUF....

Du er en SMUK SMUK mand slut.gif får helt tåre i øjnene over det indlæg cry3.gif

Nu har jeg så meget mere et begreb om hvor jeg skal starte. Og så er dette ikke mindst rart på 2 uafhængige kanaler at få næsten det samme af vide (host host Ivan-Igor også et "lille" tak tongue.gif )

Fedt fedt... jeg er allerede ved at sætte gang i at finde mig en VL-coach thumb.gif

Jeg er glad for at du kan bruge det :smile:

Du skal selvfølgelig også kunne ro C2 - gerne sprintintervaller, men de teknikker burde du have(?) i forhold til din baggrund?

Jeg glæder mig til at se dig blive et crossfitjern.

Hvis du kommer frem til nogle fede planlægningsstrategier for bare tilnærmelsesvis fede longterm crossfitgok programmer, så må du meget gerne dele :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er glad for at du kan bruge det :smile:

Du skal selvfølgelig også kunne ro C2 - gerne sprintintervaller, men de teknikker burde du have(?) i forhold til din baggrund?

Jeg glæder mig til at se dig blive et crossfitjern.

Hvis du kommer frem til nogle fede planlægningsstrategier for bare tilnærmelsesvis fede longterm crossfitgok programmer, så må du meget gerne dele :smile:

Det der med sprint/løb - det bliver koblet på når jeg er på min målvægt! Er for fed til at løbe nu!!!

C2 ... jo jo... der var engang med Athletic Fitness - og har jo lange arme og ben så er allerede lidt foran der innocent.gif

Jeg skribler alt hvad jeg finder på - lange som korte planer! Om det kan bruges vil tiden vise :wink:

Vil bruge næste uge på at lave en gameplan og så tager vi den derfra devil.gif

Link to comment
Share on other sites

Eeeeeeeeenglebasse!!!!! :wub::wub::wub:

Tænk, at du er kommet "hjem" til MOL :heartpump:

Vil lige advare... det dersens CrossFit kan være noget farligt vanedannende noget! Ikke at jeg selv har den store erfaring med det... :innocent:

Krams :elvis:

DUUUUUUUUUUUUKKEEEEEEE :slut::wub:boobs.gif

Du ved jo godt hvem der har startet det her vanvid og hvem jeg kommer til at holde ANSVARLIG!!! bottom.gif

KÆMPE KYS

Link to comment
Share on other sites

Eftermiddagstræning Søndag d. 13/3

Powerwalk
15 min

Jeg er SÅ DUM!! Blev igår udfordret på WOD med 5 pullups, 10 pushups, 15 airsquats. Tænkte ved mig selv at det ville jeg da prøve mandag eller tirsdag når den værste DOMS i overkroppen var forsvundet!! MEN HVEM FIK SÅ DEN DUMME IDÉ med massiv DOMS i triceps og delvist i lats at tagen WOD'en i dag?????

WOD 20 min

5 pullups

10 pushups

15 airsquats

... de første 7 - 8 runder sved, ved 10. runde fik jeg kvalme??? laugh.gif da jeg kom til runde 13. måtte jeg skalere ned i pullups til eccentrisk ved 2./3. rep. Nåede 17 runder på trods af jeg knap nok ænsede længere hvad jeg lavede!

KOMMER SÅ MEGET TIL heartpump.gif CF 4thumbup.gif

Når jeg nu alligevel var igang med dumheder så tog jeg også hul på at øve double unders efterfulgt af ja... LØB!

♦ Løb, 5 km interval

200 m hurtig gang, 800 m løb med lille øgning for hvert interval til i alt 12 k/t og det uden problemer

♦ CII 500 m på tid 1:22?????

ET eller andet må være galt med den CII med den tid!

Der var langt hjem
crazy.gif

♦ Powerwalk 15 min

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Meget langt og meget godt indlæg og CF

Det er sgu noget af det bedste jeg har læst om tilgangen til CF som n00b eller i det hele taget. Havde jeg bare haft de råd (især vedr. skuldre og måske også hoften) da jeg startede... :smile:

Og velkommen tilbage i logland, kære Angel. Jeg skal nok følge dig. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hej Norah.

Glæder mig til at følge loggen herinde, så kan jeg jo også følge med i om det du skriver passer indimellem :wink:

Crossfit er virkelig en udfordring pga. alle de kombinationer hele konceptet er bygget op af. Men samtidig er det også der gør det så fedt at træne, da du nok ikke finde en træningsform, som er mere funktionel.

> Kauf: Dit indlæg var et godt input, og VL er måske det tætteste på selve grundstammen i crossfit. Så det skal læres fra bunden med hjælp fra en erfaren og ikke youtube.

Jeg må nok også hellere opstarte log snart, man kan jo også lære af selv at skrive, få input, og ikke kun læse andres :laugh:

vh. Nick

Link to comment
Share on other sites

Udgangspunktet de næste par måneder bliver at få styr på alt det basale herunder teknik, bedre kondien, tabe 5-6 kg og fra maj måned at tage turen til Århus crossfit et par gange om ugen med min forhåbentlig nye træningspartner

Held og lykke med at nå dine nye mål og nye mening med livet! :smile:

Læs = I'm just here for the pictures!!!

Hmm, måske skulle jeg smutte ned på havnen ind i mellem... :cool:

Link to comment
Share on other sites

Så lækkert med endnu en pige CrossFit log! :4thumbup:

Velkommen til! Til CrossFit verdenen altså, ikke til logland. Du er jo MOL veteran .. :wink:

Jeg glæder mig til at følge med i dine fremskridt!

Miss Daisy

Du er sgu da for SEJ devil.gif har lige pløjet din blog igennem - MEGA INSPIRERENDE LÆSNING 4thumbup.gif

Du slipper nok ikke for at jeg på et tidspunkt forsøger at fravriste dig noget viden om CF, hvis det er muligt blush.gif der er jo masser af hente. Måske du ved lejlighed, når jeg er i KBH, kunne have lyst til at pine mig lidt til noget fællestræning innocent.gifw00t.gif

Link to comment
Share on other sites

Det er sgu noget af det bedste jeg har læst om tilgangen til CF som n00b eller i det hele taget. Havde jeg bare haft de råd (især vedr. skuldre og måske også hoften) da jeg startede... :smile:

Og velkommen tilbage i logland, kære Angel. Jeg skal nok følge dig. :wink:

MaxP

Du kan jo prøve tongue.gif

Link to comment
Share on other sites

Hej Norah.

Glæder mig til at følge loggen herinde, så kan jeg jo også følge med i om det du skriver passer indimellem :wink:

Crossfit er virkelig en udfordring pga. alle de kombinationer hele konceptet er bygget op af. Men samtidig er det også der gør det så fedt at træne, da du nok ikke finde en træningsform, som er mere funktionel.

> Kauf: Dit indlæg var et godt input, og VL er måske det tætteste på selve grundstammen i crossfit. Så det skal læres fra bunden med hjælp fra en erfaren og ikke youtube.

Jeg må nok også hellere opstarte log snart, man kan jo også lære af selv at skrive, få input, og ikke kun læse andres :laugh:

vh. Nick

NickBoy

Var der ikke noget med tavhedspligt? Hvis jeg skriver usandheder så er det bare ærgeligt innocent.gif

... og kom dog igang med log - så må vi se hvem der pynter mest cool.gifwink.gif

Link to comment
Share on other sites

Var der ikke noget med tavhedspligt?

Husker jeg ikke vi har aftalt.. Har du der på skrift? - Nej, tænkte jeg nok..

og kom dog igang med log - så må vi se hvem der pynter mest

Deal.

Men gider ikke starte den i dag. Go start: Dagens træning: hviledag efter 13 dage i træk ;-)

1xHård togtur på 4timer +1x kursus i 7timer... Focus på statisk udførsel.

Tror jeg venter til i morgen :cool:

Link to comment
Share on other sites

Husker jeg ikke vi har aftalt.. Har du der på skrift? - Nej, tænkte jeg nok..

SAAAATANS cry.gif

Deal.

4thumbup.gif

Men gider ikke starte den i dag. Go start: Dagens træning: hviledag efter 13 dage i træk ;-)

1xHård togtur på 4timer +1x kursus i 7timer... Focus på statisk udførsel.

Tror jeg venter til i morgen :cool:

Det er så i orden - men det tangerer til slagging nonono.gif

Er forøvrigt på udkig efter VL coach til os - det må findes i Randers! Hvis du kender nogen der kender nogen ... så sig til! Har skrevet til AK Frem smile.gif

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Tænke tænke...

Hvad er en god all-round crossfit sko?

Har jo VL-sko men eks. hvis man skal til at hoppe og lavet andet sjov så er det jo langt fra optimalt. Hvad gør man i stævnesituationer? Skifter man alt efter hvordan de forskellige WODs er bygget op eller vælger man eks. (hvad jeg ville tro var det optimale) en letvægts konkurrence løbesko?

Link to comment
Share on other sites

I workouts hvor man ikke skal hoppe og springe bruger man VL sko. I mixede/ren hop/spring workouts bruger de fleste vist VFF eller Inov8 F-lite 220. Den sidste er ret populær. Sig lige til inden du køber noget.

Att Kauf (og dermed Dennis): 100% enig, hvis altså formålet er at blive en god CFgokke. Jeg er nok desværre farvet lidt at mine egne mål, som ikke er at være god til CF.

Back on topic: VL, VL og VL. Derefter CF-teknik. Styrke sideløbende. Det er i denne sammenhæng jo vigtigt at notere at englebassen helst vil træne 4 gange om dagen eller noget i den stil og altså derfor ikke på samme måde som os andre har en tidsfaktor at tage højde for.

Link to comment
Share on other sites

I workouts hvor man ikke skal hoppe og springe bruger man VL sko. I mixede/ren hop/spring workouts bruger de fleste vist VFF eller Inov8 F-lite 220. Den sidste er ret populær.

Att Kauf (og dermed Dennis): 100% enig, hvis altså formålet er at blive en god CFgokke. Jeg er nok desværre farvet lidt at mine egne mål, som ikke er at være god til CF.

Jeg er CF wannabe GOK :wub: så det gør helt ondt :cry: men synes godt nok FFV er MEGA PROL

:wink: Kan se Inov8 rent faktisk er en konkurrenceløbesko - det ville nok passe mig en hel del bedre.

Sig lige til inden du køber noget.

TIL TIL TIL

Back on topic: VL, VL og VL. Derefter CF-teknik. Styrke sideløbende. Det er i denne sammenhæng jo vigtigt at notere at englebassen helst vil træne 4 gange om dagen eller noget i den stil og altså derfor ikke på samme måde som os andre har en tidsfaktor at tage højde for.

Gerne min 2 x træning dagligt - TAK!

Er så vulgær jeg endda planlægger efter at få nyt job per 1. august, hvor der i den grad er plads til træning om morgenen idet mødetid først er 8:30 :blush: så hvis det hele flasker sig, er der efter sommeren dejligt albuerum x 2 dagligt

Link to comment
Share on other sites

I Crossfitgok skal man kunne VL'e.

Derfor skal du - ikke igår, men NU - have fat i nogle pivgode VL'ere, der kan lære dig at cleane, snatche og støde.

Hvis du er ligeså dum som mig, prøver du at lære dig selv det og får pissemange dårlige vaner - lad være med det!

Hvis du har DL meget, har det fucket dig fra starten i clean - det langsomme løft er ren suicide for clean teknik - så hiv DL ud af dit program og lav VL i stedet! Dødløft er det nemmeste i verden, man kan altid gøre det og det er ikke godt for nogle eksplossive bevægelser!

Kaufgok,

Det er godt nok noget gok at fyre af... Et korrekt dødløft har de helt samme mechanics som et korrekt træk eller vend.

Problemet for mange er så at de ikke kan dødløfte korrekt og derfor fucker deres VL teknik.

Det med at dødløft er modproduktivt for VL, er et trist dogme der stadig hænger fast - desværre også i VL-verdenen.

Men ja, træn masser af VL, men behold stadig dit dødløft.

Link to comment
Share on other sites

VFF er ikke prol, det er hot. Det føles desuden rigtig godt.

Ooov - der blev du lidt ramt med dine 3 par i entréen :tongue:

Hvor føles det godt :w00t:Kunne måske genoverveje :wink:

Fang mig på fjæsen, så har jeg link til dig.

Will doooo... men må heller ud og lege doktor igen - pause slut :dry:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share