EQUILIBRIUM


Jaaanie
 Share

Recommended Posts

Kære Log

Så er endnu en uge gået og det er på tide med en opdatering fra Ørestaden. Måske det eneste sted i hele Danmark med Bjergudsigt.

Tusind tak til alle jer som ”likede” mit brev til Somersby, vi har dog endnu ikke fået at vide om det er muligt at få en sækkestol, men jeg skal selvfølgelig nok skrive nok der kommer udviklinger i sagen.

Med hensyn til sidste uges tema, blev det nok mere et Hamburgerryg-tema end et gå-tema. I et udfald af økonomisk sans købte jeg en frygtelig masse hamburgerryg som vi ikke rigtig havde så god plads til i fryseren. Whoops. Så ja, jeg har spist rigtig meget hamburgerryg og der er stadig mere.

Og når nu vi er vil madlavningen vil jeg lige blære mig med mine awsome cooking skills! Aftenens måltid er bestemt ikke hamburgerryg. Jeg har kreeret Laks med blåost-honning og citron serveret med en salat af letdampede og afkølede bønner og broccoli, krydret med en dressing lavet af hasselnødder ristet i honning sammen med frisk rosmarin, masser af salt og så oliven olie.

Jeg tror faktisk jeg ville blive rig hvis jeg blandede den der dressing i is eller chokolade.

Her er nogle billeder.

7775143954_21891b50c1_z.jpg

7775147110_5231b56969_z.jpg7775164858_9e4a304491_z.jpg

Ud over det så var det selvfølgelig vejedag i dag (det var også jobsamtale-dag og ring-og-snak-dig-ud-af-biblioteksbøder-dag samt tag-dig-sammen-med-dit-speciale-dag). Alt andet end vægttabet gik strygende. Så det er jo nice. Vægtabet var virkelig ikke så nice, faktisk har jeg taget et kilo på (86,5kg!) hvis man skal tro på det, men det synes jeg ikke man skal, faktisk lyder det helt urimeligt i forhold til min kost. Jeg vidste jo godt jeg muligvis var dehydreret efter druk ved sidste vejning, så no big deal, vi kigger på tallet i næste uge og laver eventuelle justeringer når jeg ved mere præcist hvor meget underskud jeg ligger i.

I dag blev også en anden slags dag. Nemlig en test-dit-knæ-dag.

Det var egentlig ikke meningen men forleden havde jeg lånt min cykel ud og da jeg fik den tilbage stod den i et tungere gear end det jeg plejer at cykle i og ved mit knæ kan holde til. Det lagde jeg ikke umiddelbart mærke til og cyklede et par gange rundt i dette højre uden at få gener af det. Så da jeg i dag skulle cykle ind til indre by besluttede jeg mig for bare at cykle som det passede mig og se hvad der skete. Jeg cyklede mega hurtigt guys, og selv om det bestemt var for meget lige pt var det altså ikke meget for meget. Mit knæ-hofte-løberknæ-inflamations-lort. Er blevet meget bedre friends!

Mit hjemmestrikkede genoptræningsprogram lader til at virke!

Nu skal jeg nok lige give det et par dages ro og så fortsætte genoptræningen.

Ud over det så er der noget der har gået og irriteret mig, ja i sådan en grad at jeg nu gerne vil brokke mig. Mit brok omhandler mine Københavnske medcyklister. Der er en helt speciel race af disse mennesker til hvem mit hjerte nærer et ekstra stort irritationshad. Selv om man nok skulle tro det er det faktisk ikke konen som lige skal have løbet støbejernshesten fra 70erne i gang når lyset skifter fra gult til grønt og hun forvirret vågner op af sin døs, og vi begge med nød og næppe når over før sluserne åbner og strømmen af biler endnu engang lukker sig bag os.

Ej heller er det cykelstiernes ækvivalente til Folkevognsrugbrødet, Christianiacyklen, og dens obligatoriske læs af medfølgende unger. På trods af en hel uovertruffen evne til at blokere hele cykelstigen OG køre i rekordlavt tempo, er denne sande symfoni af hyl, hvin, putter og ”nu skal i altså sætte jer ned” slet ikke min cykel-nemisis.

Næh nej, denne type cyklist som jeg nu vil fortælle om er af en helt anden type.

Sporty cyklister i København. Hold nu op hvor er de irriterende.

Jeg ved ikke hvor mange tæt-på-40årige mænd som jeg ser i stramt og matchende cykeltøj (denne del generer mig på ingen måde… erhm :wub: ) og på toptunede cykler, der generelt kører som idioter.

Møver og maser gør de. Og lægger sig helt ud på vejbanerne i krydset. Altså stregen er måske to cykellængder bag dem, ja to længder! Nogle gange så møver de sig endda uden om mig når jeg pænt holder ved stregen og venter. Også selv om vi allerede holder to cyklister ved siden af hinanden. På noget nær kollisionskurs slanger de sig så intimt omkring mig, at jeg hver gang står med tilbageholdt åndedræt og venter på at deres pedaler skal trække blod på mine ben blottede ben. For de skal ligge forrest, de skal ligge helt ude hvor billerne skal køre og være KLAR! KLAR til at race og suse og ikke risikere at blive sænket af nogen af os andre!

Jeg kan da godt forstå jeg ikke ligner en raketkomet i mine pæne grå bukser og broderede bluse, at jeg nærmere ligner en lille kontormus som tjekker mails på stepmaskinen i fitness hver torsdag klokken 16.30. Jeg kan også godt forstå de tænker at de heller ikke gider ligge bag ved nogle af de andre typer jeg kort nævnte. MEN helt ærlig, almindelig pli og respekt for færdselsloven samt sine medtrafikanters sikkerhed burde altså ikke i denne grad være en mangelvare på de Københavnske cykelstier. Heller ikke selv om man kan lide og køre hurtigt og holde et flow.

Idioter. En eller anden dag kører jeg frem og giver en af dem et gigantisk klap i røven (KUN for at straffe dem. Selvfølgelig) og signerer ved at stikke en kopi af en scanning af en semi-smadret hjerne ned mellem ballerne på dem. En cykelhjelm gør ikke uovervindenlig friends. Kør for h**** ordentligt.

Nå ja, back on track.

UGENS TEMA ER POLEDANCE. (Eller mente du noget andet Gadegaard?)

Nej.

Det kunne dog have været sjovt hvis jeg troede min skulder kunne holde til det.

Faktisk så er ugens tema er egentlig bare at komme ud og få lavet noget no impact-cardio, gåture, svømning osv. Jeg har hverken rigtig fantasi eller overskud til at gøre så meget mere ud af det denne uge. Tror dog jeg vil prøve et pilates hold.

Forslag til fremtidige temaer modtages selvfølgelig stadig!

Link to comment
Share on other sites

Kære Log

Så er endnu en uge passeret og jeg har været på vægten, 85,5kg. Det er jo omkring 900gr siden sidste uge, så det er jo super fint. Kcal indtaget er altså lige omkring hvor jeg gerne vil have det såfremt jeg ikke føler det begynder at gå i fisk med skaderne. Men den tid den sorg. Alt i alt har jeg tabt ca. 3 kilo på 4 uger, så det er jo godt.

Intermittent fasting

I dag er det også en måned siden jeg påbegyndte at spise efter IF tankegangen a la Leangains i håbet om at ved at skabe overskud efter træningen at jeg på den måde kunne bevare og måske øge musklerne en smule selvom jeg lå i overordnet kcal underskud. Tanken var at køre det hele i fire uge og derefter evaluere.

Jeg er blevet rigtig glad for at spise efter IF, store måltider og fasteperioder fungerer rigtig godt for mig, det giver meget mere frihed og tilfredsstillelse, end flere små måltider.

Jeg har faktisk overvejet at prøve at skifte over til EAT STOP EAT (eller er det STOP EAT STOP?) IF protokollen, hvor man faktisk faster i en eller to hele dage og lader det skabe sit underskud og så ellers resten af uge rammer sit ligevægtsindtag. Jeg tænker at hvis man tog to fastedage, så kunne man endda lægge sig lidt i overskud på sine træningsdage. Jeg skal lige tænke lidt mere over det.

Egentlig er jeg rigtig glad for tingene som de kører så jeg tror jeg kører umiddelbart endnu en måned med IF som udgangspunkt, så kan vi igen evaluere

I det hele taget kører det rigtig godt, kost, kærlighed, copingstrategier, selvværd, specialet osv. Mit liv er bare så fedt, hvis jeg selv skal sige det og lige nu har jeg øjnene rettet mod de store drømme efter specialet. Tanken om fremtiden føles på samme måde som når man ligger på en græsplæne med lukkede øjne, afslappede muskler og bagende solstråler der varmer og kærtegner en fra top til tå. Selv om ens øjne er lukkede, trænger lyset igennem og det er umuligt ikke at være glad.

Med hensyn til sidste uges tema er det blevet til en masse rolig cykling og gåture, så det er fino.

Her er en lille billedserie omkring min uge som jeg tænkte jeg lige ville dele med jer, som i kan se skal man ikke kradse særlig meget i lakken for at finde en glad lille husmor i træning:

Fundet i børnehaven, jeg havde den oppe og sidde i min hånd, men nåede ikke at tage et billede før den stak af.

7822438568_bfee9daece_z.jpg

Lørdag tøffede jeg rundt på Amager og plukkede Mirabeller og Brombær:

7822440974_c9c6f18c06_z.jpg

7822439080_905c714bb9_z.jpg

7822439676_516c8a7ee5_z.jpg

Resultaterne: Marmelade og syltetøj samt brombæris!

7822527712_9e3d4f6bff_z.jpg

7822442222_d7444b4945_z.jpg

Jeg har også bagt rugbrød, men ingen billeder af det! Rugbrødsdej liger også ganske mistænktsomt bræk, så hvem gider og kigge på det.

Denne uges tema er skulder rehab! Jeg afprøver en masse stræk og øvelser.

Link to comment
Share on other sites

Dejligt at åbne MOL og starte ud med sådan et positivt indlæg - det er lige til også selv at blive i godt humør over.

Kan også se at du havde mere held til at finde brombær end jeg havde.

:sun:

P.S.

Jeg fornemmer en vis "interessekonflikt" på de Kbh'ske cykelstier. Dog føler jeg mig kun lidt ramt idet jeg af princip ALDRIG triller ud over stopstregen. Ender så godtnok med at skulle overhale dem der gør. Må indrømme at jeg derfor holder mig ude i venstre side for ikke at blive lukket inde og dels virker det til at der er lidt færre som passerer stopstregen for rødt, når jeg har markeret at jeg har i sinde at være den første over krydset. Så er der færre at overhale og mindre risiko for at den man overhaler slinger/skubber en ud på kørebanen - der er godt mange ukoncentrede cyklister.

Men egentlig meget sjovt som man opfatter den samme situation forskelligt.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Kære log

Så er endnu en uge hastigt passeret og det må endnu engang være tid til at tjekke ind her fra Ørestaden.

Sidste uge har været en lidt blandet uge, med både nederlag og små sejre. Det gik hverken værre eller bedre end at jeg i starten af ugen ikke helt fulgte min plan for kosten og endte med at trøstespise lidt. Det var ikke så smart og jeg besluttede derfor så at tage to dage med et meget lavt antal kcal og se om jeg kunne arbejde det af på den måde. Det lykkes fint selv om det ikke var spor sjovt. Jeg kunne mærke med det samme hvordan hele min opmærksomhed konstant var på mad og det var lidt træls, men jeg havde sat mig for at få det gjort og det fik jeg.

Det er ærgerligt at det skete at det hele ikke bare kunne køre perfekt som det har gjort så længe, men alt i alt er var det ikke et stort problem, jeg må jo bare tage disse ting når det komme og fortsætte med at blive bedre og bedre til at håndtere det hele.

Vægten i går sagde 84,5kg, så det er jo rigtig fint, det lader til at min taktik virkede.

Jeg har ikke trænet i en uge nu, da jeg synes min skade har været træls siden jeg rev det op ved at teste. Jeg tror aldrig jeg skal teste det igen, jeg må i stedet finde en måde at føre en gradvis planlagt progression ind i min cykling. Så jeg har taget konsekvensen og har besluttet mig at tage et par ugers pause fra træning, og så vidt muligt fra cykling og så når det er faldet til ro, komme i gang med træningen igen. Det er lidt ærgerligt men jeg tror det er det bedste for nu.

Ud over det så kunne jeg ikke sove i går, så den logiske konklusion var jo at hoppe ud af sengen og sidde og lave lidt speciale, og mens jeg sad og lavede speciale så kom jeg til at tænke på det var lang tid siden jeg havde målt mig. Så jeg fandt et målebånd frem og fik taget min mål. Mit taljemål var 81cm. Det lyder nok ikke af noget særligt, men fwiends det er 7cm under grænsen for at være i statistisk risikozone for Diabetes type to osv. Jeg var ikke sådan helt sikker der i nat, men nu har jeg tjekket at grænsen vitterligt er 88cm og det er rigtig nok. Jeg er under grænsen. Det er dejligt. (For mænd er grænsen 102cm hvis du er nysgerrig).

Der er ikke noget tema for denne uge, og jeg fik heller ikke rigtig gjort så meget systematisk ved sidste uges tema. Det giver mig bare ikke rigtig noget lige nu, mit fokus er på andre ting i mit liv, og når jeg ikke engang træner så gider jeg det ikke rigtig.

Nå, jeg har været oppe før solen i dag (næsten), så jeg vil snuppe mig en lur og så komme videre med arbejdet!

/Jannie

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Super god log, du har.

Jeg har nu altid ment, at det skulle være legitimt at bruge en log til at fortælle om sine tanker og oplevelser, sideløbende med, at man fortæller om træning.

Tak skal du have Oksen, og jeg er da helt enig.

Kære Log,

Så er det vidst på høje tid med et lidt forsinket indlæg her fra min side af. Trangen til at logge er desværre ikke overvældende for tiden men alt kører nu stille og roligt der ud af med de sædvanlige små ned og opture. De sidste par uger har mest været ned, men så er det jo bare om at indstille sigtekornet mod den nærmeste bjergtop og begynde at gå.

De sidste to uger har jo været træningsfrie for lige at give mine genopblussede overbelastninger noget ro. Det er blevet til en del rastløs spekuleren på hvad man så skal lave nu hvor man ikke hele tiden skal træne eller vaske træningstøj eller planlægge træningsprogrammer. Det er blevet til en del husmoderting – hold da op jeg bliver en sej lille kone en dag. Jeg har faktisk i weekenden bagt intet mindre end en rabarber-marengstærte. Yessir. Jeg er blevet udfordret til at lave en Othellokage inden for en overskuelig fremtid, så det kan være det kommer til at ske. Det kommer nok til at kræve en par vældigt lav kcal dage at skulle spise sådan et stykke uden det påvirker vægttabet, det må vi lige se på.

Ud over det har jeg også haft fundet min noget støvede guitar frem, som jeg ellers ikke har hygget meget med det sidste stykke tid. De forfængelig negle blev klippet ned og jeg har klimtet og sunget så godt jeg nu kunne. Objektivt set så akkompagneres min stemme nok bedst af brusekabinens dæmpende og forvrængende effekt, men det at synge er sgu dejligt, hvad enten man er sej til det eller ej.

Nå men for lige at holde det bare semirelevant, kan jeg da fortælle jer at jeg brød min træningsfaste i går og tog op og trænede, det blev til en kort og forsigtig omgang som jeg troede jeg slap godt fra indtil for en times tid siden. Nu kan jeg mærke lidt irritation så vægten skal nok yderligere ned, fair nok. Det må den jo bare komme. Jeg prøvede også nogle øvelser til min skulder, og jeg er faktisk lidt usikker på om det er gået godt. Mest af alt har jeg jo en tendens til at føle mig som en idiot når det kommer til brugen og træningen af mine skuldre, men de føles sådan nogle lunde okay i dag, så helt idiotisk var jeg nok ikke.

Jeg var også på vægten i mandags, og hvis man skal tro på sådan noget så har jeg taget et par hundrede gram på (84,7kg). Det gider jeg dog ikke at tro på. Så jeg regner med at der er noget væskevægt involveret efter noget alkohol og kage i weekenden, som jeg dog havde sparet kcal op til. Det er dog nok ikke et prangende vægttab, der blev kamufleret, men noget må der have været. Sidste uge var ikke en kæmpe kostmæssig succes, men helt ved siden af var den altså heller ikke. Men sådan er det. Jeg håber på motivationen får et lille boost i og med at jeg nu igen træner og når jeg kommer på vægten i næste uge og væsken er væk.

8 mins opvarmning: PW

BENPRESS:

1x12x25kg

2x12x25kg+1plade

Hyperekstentions:

1x10

2x5

tror jeg for nu helt skal droppe denne og i stedet køre de der mere stille og rolige øvelser, birddog osv.

Side bends:

2x12

Core:

Cykelben

Hjerteslag svæveben

Rotatorcuff elastik halløj.

Ja det var ikke meget hva…

Ud over det så tænkte jeg egentlig jeg ville snakke lidt om motivation. I har jo nok lagt mærke til at i modsætning til andre der taber sig, så går jeg rundt og bager kager og spiser slik. Og hvis man spørger sig selv om det nu hænger fornuftigt sammen så kan jeg faktisk godt forstå ens forundring.

At spise Othellokage eller bland-selv-slik er jo nok aldrig decideret sundt for nogen, en masse tomme kcal og fedt som langt hen af vejen er tom for ernæringsmæssig værdi. Der er dog gode grunde til at jeg har tilladt at implementere og acceptere sådanne ting i min kost og det handler primært om motivation og om hvad jeg anser giver mig de største og bedste muligheder for at overordnet set lykkes med mit projekt.

Når kosten bliver for restriktiv så viser forskningen at overspisningen kommer, man kan simpelt hen ikke holde det ud i længden. Jo mere restriktiv en kost er, jo hurtigere kommer overspisningerne. Overspisninger tror jeg alle der har været på diæt kender, og jeg tror mange genkender følelsen af skuffelse der følger, ganske ofte føler man at man har svigtet sit foresæt, at man har for lidt viljestyrke eller at man må være dum. Overspisninger er altså en af de ting som kan i alvorligste grad spænde ben for ens tro på at man kan opnå sine mål, at man som person har muligheden og værktøjerne til at opnå sine drømme. Og jeg mener derfor at de skal minimeres hvor muligt.

En anden ting jeg oplever er at det jo kan være svært at være social, det er bare ikke alle situationer hvor man har lyst til at hive sin køkkenvægt frem og afveje alt man spiser. Mit vægttabsprojekt er jo langvarigt og jeg kan jo ikke bare lukke mig inde i et skab det næste stykke tid, life goes on. Nogle gange er der restaurantbesøg og cafébesøg eller besøg hos veninder på menuen og det ville jeg da ikke undvære

Derfor mener jeg at man med fordel kan skabe plads i sin kost til noget kalkuleret hedonisme. Skabe plads til at føle sig både mæt og tilfredsstillet. Dette vil minimere restriktionen i kosten og herved optimere ens chancer for at lykkes i det lange løb. Jeg har valgt at gøre det sådan at jeg hiver en eller to dage ud af min uge (eller nogle gange blot hver anden uge), og på disse dage der indtager jeg ganske lidt kalorier. Det er bestemt ikke de sjoveste dage og jeg prøver også at undgå at gøre det på to dage i forlængelse af hinanden. Personligt føler jeg at jeg sagtens kan udholde en sådan dag hvis den så kan bidrage til at jeg kan gå ud og drikke en flaske vin med en veninde i weekenden, købe fredagsslik eller et eller andet som jeg virkelig har lyst til. Det er dog også en balancegang, disse lav-kcal dage sætter for alvor skub i følelsen af at kosten er restriktiv og kan derfor skabe en dårlig cyklus, denne uge gør jeg det f.eks. ikke, men generelt set er det for mig en god løsning.

Hvad med jer der er fokuseret på at spise sundt, eller tabe jer, har i gjort jer lignende overvejelser? Hvad virker godt for jer?

Link to comment
Share on other sites

Har også haft den oplevelse, at hvis der er ting jeg forbyder mig selv at spise, så er det de eneste jeg har tænker på og har lyst til. Jeg er nu noget til det punkt, hvor alt er tilladt i moderate mængder og det betyder faktisk at jeg ikke har nær så meget lyst til slik og kage, som jeg tidligere har haft. Livet er bare lidt sjovere når der er plads til lidt af det hele uden man får dårlig samvittighed over et stykke chokolade :smile:

Link to comment
Share on other sites

har gjort mig det samme overvejelser omkring det med at nægte sig selv noget i perioder, og jeg tror ikke det er godt af to grunde.

1) du vil skabe et ønske om at spise lagkage, fedtegrever eller lign. og så vil du lettere kunne give efter når du møder det ønskede fordi du jo netop har nægtet dig selv det i en periode.

2) set på den lange bane vil det udskyde dit ønskede vægttab med 1 eller 2 dage hvis du virkelig spiser igennem en dag. Hvis man skal være lidt hård har det jo taget år at tage på så en dag fra eller til betyder næppe det store, hvis det kan sikre dig motivation til at kæmpe hele næste uge så spis en håndfuld vingummier drik cola eller hvad du har lyst til.

Så kan man altid vælge at spise noget bedre chokolade (85% mørk chokolade ftw :bowdown: ) så spiser du måske kun 2 blokke og ikke en hel plade rittersport.

Det var så mine 0,02$

Jens

Link to comment
Share on other sites

Nu følger jeg ikke så meget med på logland længere, som i perioder, men jeg kiggede forbi og synes tonen var lidt den samme som sidste jeg kiggede:

Jannie, jeg forstår dig ikke altid - du er for forsigtig og for overtænkende og det sætter hele tiden forhindringer for dig: Det går godt med træningen, men så kommer der lige en ømhed, der gør du hellere må holde igen. Det går godt med kosten, men så var der lige pigekomsammen og man må ikke lave restriktioner på kosten, for det er dårligt i sidste ende.

Det lyder som om, et psykisk hegemoni virker som en stor restriktion på, at du kommer nogen steder med din træning.

Jeg kan tillade mig at sige dette, da jeg selv lider under sygdommen, måske ikke på kosten, men på så mange andre områder.

Du træner efterhånden næsten ikke, og du har pludselig masser undskyldninger for ikke at spise sundt.

Du har lavet rotator cuff i laaaaang tid - hvis det bliver bedre den vej, så burde det være sket!

Du benpresser 25 kilo, det er jo ingenting - hvad så, når du går på trapper?

Du mener pludselig det er ok med lagkage og bland selv slik - når det blot bruges som belønning. Men træner du for at få lov til at spise slik og kage? Hvis dog nogle ordentlige portioner mad, hakkebøf, rå løg, spejlæg, rugbrød og skyl sådan et måltid ned med en broccoli-kiwi blend og ekstra vand. Hvis du stadig er sulten, så top med lidt skyr. Derefter er det altså bare lettere at tænke på andet end søde sager og endnu lettere at sige nej til dem.

Der findes nogle latterlige tshirts, der siger 'shut up and squat'. Jeg vil hellere sige: Don't think, do something!

EDIT: Åh, det lyder måske harsh, men det er ikke sådan ment. Det er god mening :)

Edited by Dr. Durden
Link to comment
Share on other sites

JustaLittleBit og Jens: Skide fedt i kommenterer og jeg er på mange måder helt enig i de ting i siger, jeg har skrevet noget mere om det i vægttabstråden i posten om intermittent fasting, måske i havde noget fedt at tilføje der?

Durden:

Skide fedt du kommenterer og jeg vil fluks svare dig.

I forhold til træningen har du både ret og ikke ret. Med hensyn til knæet så bakkede jeg ikke væk på grund af lidt ømhed, men på grund af at jeg hev mine inflamationsskader fuldstændigt op på en cykeltur hvor jeg troede jeg var nået lidt længere end jeg egentlig var. Så når jeg nu er mega forsigtig så er det fordi inflmationen lurer lige under overfladen. At lave de der hyperekstentions til træning forleden var faktisk for meget og jeg har siden da rendt rund med en lille inflamation. hvilket jo er mega surt.

At jeg benpresser 25kg og det ikke hænger sammen med at jeg jo fint kan gå på trapper, så både og. Jeg tror at det du ikke overvejer er forskellen i vores to grundform, som tingene er lige nu efter jeg har revet min inflamation op, kan jeg faktisk overbelaste bare ved at gå og stå. Når jeg benpresser 25 kilo er det i en lidt speciel fodstilling som sigter på at ramme inderlår og baller specifikt, da disse er nogle af de muskler jeg er svage i og som har gjort at jeg har overbelastet mine sener. 25kilo er vitterligt så langt jeg skal ned når jeg laver denne øvelse.

Om det giver mening, tja... jeg kan kun sige at efter et år hos fysse uden nogen særlige resultater, er denne type benpress som jeg selv har eksperimenteret mig frem til ud fra hvad jeg har læst og fået fortalt om min skade, med så lav vægt, det der på kortest tid har givet mig de største resultater. De tre måneder jeg har gjort det er jeg blevet rykket meget længere end hos det år hos fys.

Hvis det virker så gør jeg det... Dumdidum. At jeg så fordi jeg ikke helt forstår hvordan jeg skal finde ud af hvor i forløbet jeg er, har fucket up og sat mig selv tilbage, det er så en anden ting.

Omkring skulderen er historien dog en anden, jeg er vitterligt på bar bund, jeg ved godt jeg ikke rigtig kommer nogen vegne med rotatorcuff træningen og jeg har brug for hjælp, men det har ikke været en prioritet i mit budget før nu. I denne måned har jeg fundet penge til en fys. Så lige nu laver jeg bare rotatorcuff ud fra tanken om at det nok er meget godt med lidt blodomløb og at det ikke virker til at skade... Sådan lidt "why not..." agtigt.

Omkring kosten.

Hvis det er sådan du læser mine indlæg som om jeg lader en pigekomsammen (eller what not) stå i vejen for det jeg ønsker at opnå, så kan jeg godt forstå du reagerer som du gør. Men der tror jeg du læser mig forkert. Mit mål er faktisk ikke at spise sundt konstant, da jeg ikke mener det er en del af psykisk sundhed for mig at leve sådan. Jeg mener faktisk oprigtig det jeg siger omkring at jeg mener at det der giver mig størst chance for at opnå mit mål som er et varigt vægttab, og altså ikke fanantisk sund kost, det er at spise kage osv. nogle gange.

Jeg træner ikke for at få lov at spise kage osv. Det dur ikke for mig. Træningen er pga mine skader faktisk slet ikke blandet ind i mit vægttab, hele mit vægttab kører gennem kosten. Hvis jeg vil have noget ekstra den ene dag koster det den anden dag. Sådan er det bare, og det lægger jo sine naturlige restriktioner, hvilket jeg også mener er sundt nok.

Du har helt ret at spiser man sund og godt og masser af det så har man mindre lyst til sukker rent fysiologisk, men der er også et psykologisk plan og der er også ens liv som af og til kommer og blander sig. Det er ikke et 3 måneders langt projekt for at "cutte" 5-7 kilo så "fisseformen" spiller, det er mit liv for det næste år eller lign og derfor er man nødt til at finde ud af at leve med det på en måde der passer til en.

Hvis jeg ikke opnår mit vægttab kan du kalde mine ord undskyldninger, og synes at jeg ikke opnår noget som helst og bare "tænker det hele". Sandheden er dog den at jeg har læst, tænkt og omsat den viden jeg har til handling. Min vægt falder støt og roligt, jeg har ingen tvivl om at dette skal lykkes. Jeg gør det på en måde som måske fjerner sig fra helse-kvaksalvernes prædikamenter om "SUND" livsstil og pæleo og bla bla. Fuck det lort. Til gengæld gør jeg det på en måde som jeg kan understøtte til fulde inden for den psykologiske felt. Jeg har taget udgangspunkt i viden om motivation, fedme, spiseforstyrrelser, sundhed, overvægts-stigmatisering, identitet, forandringsprocesser, terapi til overvægtige, mad som et psykologiske fænomen, personlighedsdannelse osv.

Mit projekt er faktisk baseret på mere litteratur end mit speciale, som jeg har kondenseret ned og tilpasset mig og mit liv.

Link to comment
Share on other sites

Du har helt ret at spiser man sund og godt og masser af det så har man mindre lyst til sukker rent fysiologisk, men der er også et psykologisk plan og der er også ens liv som af og til kommer og blander sig. Det er ikke et 3 måneders langt projekt for at "cutte" 5-7 kilo så "fisseformen" spiller, det er mit liv for det næste år eller lign og derfor er man nødt til at finde ud af at leve med det på en måde der passer til en.

Hvis jeg ikke opnår mit vægttab kan du kalde mine ord undskyldninger, og synes at jeg ikke opnår noget som helst og bare "tænker det hele". Sandheden er dog den at jeg har læst, tænkt og omsat den viden jeg har til handling. Min vægt falder støt og roligt, jeg har ingen tvivl om at dette skal lykkes. Jeg gør det på en måde som måske fjerner sig fra helse-kvaksalvernes prædikamenter om "SUND" livsstil og pæleo og bla bla. Fuck det lort. Til gengæld gør jeg det på en måde som jeg kan understøtte til fulde inden for den psykologiske felt. Jeg har taget udgangspunkt i viden om motivation, fedme, spiseforstyrrelser, sundhed, overvægts-stigmatisering, identitet, forandringsprocesser, terapi til overvægtige, mad som et psykologiske fænomen, personlighedsdannelse osv.

Mit projekt er faktisk baseret på mere litteratur end mit speciale, som jeg har kondenseret ned og tilpasset mig og mit liv.

Same same.

Men hvor går skellet mellem mindfulness og laden stå til?

Edited by Dr. Durden
Link to comment
Share on other sites

Hø!

Jeg kunne ikke lade være at tænke på dig da jeg mødte en af dine medsøstre som også er trætte af gamle mænd i cykeltøj.

Der gik ikke mange øjeblikke fra jeg overhalede hende til lyset skiftede til rødt. Jeg stoppede op og hun kørte ud i krydset og lignede en der ville have smuttet over hvis trafikken ikke havde været i vejen. Da der blev grønt begyndte vi at kørte - jeg overhalede hende igen, blot for igen at se en rødt lys. Da jeg holder pænt og klamrer mig til lygtestanderen så jeg ikke skal klikke ud af pedalerne, får jeg et surt "Hvorfor helvede overhaler du når du alligevel stopper". Derefter smutter hun til højre overfor rødt og råber "idiot".

Da jeg ikke fik noget klap bagi, kan jo ikke have været dig :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Same same.

Men hvor går skellet mellem mindfulness og laden stå til?

Jeg har tænkt længe over dit indlæg, spekuleret kunne man næsten sige. Både fordi at jeg ikke er sikker på jeg har forstået hvad du spørger om og fordi jeg helt ærligt ikke helt ved hvad jeg skal svare. Jeg forstår det som om det du spørger er hvis man har lyst til slik og man spiser det, hvornår er det så en god ting fordi man lytter til sig selv, sine ønsker og behov og hvornår træder man væk fra vægttabstien. Du må jo rette mig hvis jeg misforstår.

Den tankegang du fremlægger, ligger egentlig fjernt fra den måde jeg tænker mit projekt, for mig handler det om det overordnede mål og så handler det om erfaring.

Hvis jeg når mit overordnede mål så er det fint, hvis ikke, så må man jo finde ud af hvad der gik galt og hvordan man kan gøre det bedre.

Generelt er jeg ikke foretaler for at et vægttab skal blive et askeseprojekt hvor man bruger mest af alt energi på at overtale sig selv om hvor mentalt stærk man er. Work smart, not hard, så har man energi til resten af livet også. At tabe mig støt og roligt er mit mål, og jeg har en hypotese om at ved at gøre mit liv så fedt så muligt undervejs så optimerer jeg mine chancer. Ligeledes mener jeg askese tankegangen let fører mig tilbage i spiseforstyrrede tankebaner.

Jeg er da samtidig også tilhænger af at man forsøger at udfordre og rykke sig selv, men jeg mener man må holde for øje hvad ens egentlige mål er, er det vægttab eller "vilje"udvikling? Og så må man vel kortlægge hvordan man bedst opnår dette. Hvis man mener at en af grundende til at man blev tyk i første omgang er manglende "viljestyrke" så kan man jo arbejde fokuseret med dette, i stedet for at blande det sammen i en kludder mudder hvor det ene kan ende med at sabotere det andet.

Nå men ja... Det var så det jeg kom frem til.

Hø!

Jeg kunne ikke lade være at tænke på dig da jeg mødte en af dine medsøstre som også er trætte af gamle mænd i cykeltøj.

Der gik ikke mange øjeblikke fra jeg overhalede hende til lyset skiftede til rødt. Jeg stoppede op og hun kørte ud i krydset og lignede en der ville have smuttet over hvis trafikken ikke havde været i vejen. Da der blev grønt begyndte vi at kørte - jeg overhalede hende igen, blot for igen at se en rødt lys. Da jeg holder pænt og klamrer mig til lygtestanderen så jeg ikke skal klikke ud af pedalerne, får jeg et surt "Hvorfor helvede overhaler du når du alligevel stopper". Derefter smutter hun til højre overfor rødt og råber "idiot".

Da jeg ikke fik noget klap bagi, kan jo ikke have været dig :tongue:

Haha!

Jeg kan godt se jeg efterhånden har fået lovet en hel del, både perronflex og klap i numsen!

tbh lyder det dog som om jeg ville være mere irriteret over hende kvindebassen end dig havde jeg været der, +30 og cykeltøj er altså ikke helt kvalificerende i sig selv.

Edited by Jaaanie
Link to comment
Share on other sites

Kære Log,

Nu er der gået lidt tid og livet har gået sin stille gang siden da.

Vægttab

Med hensyn til vægttabet står det lidt i stampe pt. Jeg er faktisk ikke rigtig sikker på hvorfor, men jeg mistænker at det nok er en kombination af at jeg har haft lidt mindre kontrol over min kost pga. noget kursus og konfirmation osv. end normalt, plus at jeg har reduceret i min forbrænding i og med jeg for tiden ikke transportcykler. Jeg kan stadig ikke helt få det til at gå op, jeg har jo gjort mit bedste for at sjusse og holde marginer, men alligevel… Noget må jo være galt. Nå men jeg må jo kigge lidt nøgternt på det og så dreje på de relevante knapper. Så planen er at jeg lige kører en uge med nazi kontrol over det hele, og holder mig fra ting som alkohol som kunne røre ved min væskebalance. Så kan jeg jo lave status på om det er min kcal balance der ikke længere er god, eller om det bare er den sidste tid som har været mere ved siden af end jeg har troet.

Fysioterapeut

Ud over det så har jeg jo sparet op til at komme til fysioterapeut igen og har i går været til min første konsultation til for min skulder. Og det tror jeg gik mega godt! Vi snakkede og testede og så trykkede han og maste på nogle punkter for at løsne op for min muskulatur omkring bryst og skulder. Det skulle vist rette muskel- og senevævet ud og frigøre en nerve som vist var lidt i klemme. Diagnosen lød på bicepssene inflammation, men slet ikke så slemt, så jeg forstod det som om prognosen var ganske god med et par behandlinger mere og noget genoptræning af skuldre, arme og ryg.

Jeg har haft det super godt i mine skuldre efter behandlingen, jeg har faktisk aldrig mærket et så markant fremskridt efter en behandling før.

Jeg er pisse glad.

Og så fandt jeg ud af hvordan jeg bliver den spændingshovedpine kvit som i perioder generer mig. Lige aktivere rygmusklerne der bevæger skulderbladende med lidt band pull-a-part et par gange om dagen når jeg sidder og arbejder og hovedpinen er væk. Det er vildt nok at svaret er så simpelt når det er en hovedpine som til tider har sent mig til tælling med kvalme og lysfølsomhed!

Jeg er endnu mere pisseglad.

Hvis alting fortsætter på denne måde får han lov at kigge på mit ben også.

Træning i morgen og senere skal jeg på weekend tur, køkkenvægten bliver pakket kan i tro!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har tænkt længe over dit indlæg, spekuleret kunne man næsten sige. Både fordi at jeg ikke er sikker på jeg har forstået hvad du spørger om og fordi jeg helt ærligt ikke helt ved hvad jeg skal svare. Jeg forstår det som om det du spørger er hvis man har lyst til slik og man spiser det, hvornår er det så en god ting fordi man lytter til sig selv, sine ønsker og behov og hvornår træder man væk fra vægttabstien. Du må jo rette mig hvis jeg misforstår.

Den tankegang du fremlægger, ligger egentlig fjernt fra den måde jeg tænker mit projekt, for mig handler det om det overordnede mål og så handler det om erfaring.

Hvis jeg når mit overordnede mål så er det fint, hvis ikke, så må man jo finde ud af hvad der gik galt og hvordan man kan gøre det bedre.

Generelt er jeg ikke foretaler for at et vægttab skal blive et askeseprojekt hvor man bruger mest af alt energi på at overtale sig selv om hvor mentalt stærk man er. Work smart, not hard, så har man energi til resten af livet også. At tabe mig støt og roligt er mit mål, og jeg har en hypotese om at ved at gøre mit liv så fedt så muligt undervejs så optimerer jeg mine chancer. Ligeledes mener jeg askese tankegangen let fører mig tilbage i spiseforstyrrede tankebaner.

Jeg er da samtidig også tilhænger af at man forsøger at udfordre og rykke sig selv, men jeg mener man må holde for øje hvad ens egentlige mål er, er det vægttab eller "vilje"udvikling? Og så må man vel kortlægge hvordan man bedst opnår dette. Hvis man mener at en af grundende til at man blev tyk i første omgang er manglende "viljestyrke" så kan man jo arbejde fokuseret med dette, i stedet for at blande det sammen i en kludder mudder hvor det ene kan ende med at sabotere det andet.

Nå men ja... Det var så det jeg kom frem til.

Tillod mig at klippe lidt væk om noget numseklapperi og anden utugt :happy:

Men jeg tror ikke på den med manglende viljestyrke er årsagen til at man bliver tyk - hvis det var tilfældet ville antallet af os tykke være meget mindre, det handler om noget i vores psyke eller uhensigtsmæssige tankemønstre som jeg ser det. Så ja hold fast i målet er at tabe dig - sørg for at du ikke træffer dårlige beslutninger undervejs så er vejen til vægttabet måske lidt længere men samtidig noget lettere, fordi som du selv er inde på er vejen næppe at sulte sig /tvinge sig selv til at undvære ting da man kun kan holde trangen tilbage et vist stykke tid tror jeg.

Okay man kan med fordel tvinge sig selv til at undvære flæskesvær, chips og chokolade men skulle man falde i og tage et stykke chokolade nøjes med et lille stykke og her kan du så bruge mindfullness måske og mærke efter om du har "brug for stykke nr. 2" ellers ender du nok med at æde hele pladen. Jeg har nogen gange lyst til en vingummi - og har af samme grund en pose i mn fryser det gør at jeg må lade den tø op i munden før jeg kan tygge den - så når jeg smage på den og undgår så at æde hele posen.

Godt at høre det med fysio virker !

Link to comment
Share on other sites

Åh al den glæde og kærlighed <3 Håber at du snart er helt flyvende.

Som Jebrra nævner, så er Mindfullness faktisk ikke så dumt. Jeg har diagnosticeret mig selv til at være binge eater, om ikke andet så i mild grad. Så jeg forsøger, så ofte som muligt, at spise "mindfull't". Så spiser jeg mindre og får masser af tilfredsstillelse, som jeg ofte har fået ved at spise meget. Det er hvertfald et forsøg værd! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jebrra og Pigehest:

Seje tanker og råd, helt sikkert også noget jeg i min normale hverdag bruger. Jeg synes dog det er sværere at bruge når man ligger i underskud, da man jo faktisk, har brug for "mere".

Hej i loggen

Så har jeg været til min anden behandling og mit genoptræningsprogram er nu sparket helt og aldeles i gang. Derfor vil jeg og til igen at bruge min træningslog til at logge træning (Helt ærligt…!). Det næste stykke tid kommer til at stå på rows, facepulls, serratus pushups, triceps ekstentions, intern- og ekstern skulderrotationsøvelser samt langsomme bicepscurls.

Disse øvelser skal køres 3 gange i ugen, i følgende rytme:

Uge 1-2: 3x12,

Uge 3-4: 3x10,

Uge 5-6: 3x8,

Uge 7-8: 3x6

Det skulle altså være kuren på min bicepssene inflamation. Ud over det så har jeg også fået noget manuel behandling, og han siger jeg har ret meget arvæv, men at det ikke nødvendigvis betyder noget. Vi ser tiden an. Jeg tør slet ikke tænke på hvad han kommer til at sige om mit ben så… Jeg tror det bliver noget i retningen af at jeg slet ikke har noget ben, bare en masse arvæv.

Tanken er at jeg skal opbygge styrke og jeg skal stige i vægt så hurtigt så muligt, helst hver uge. Vi har også snakket en del om hvor ondt det må gøre osv. Han virker meget klog. Med hensyn til de kritiske øvelser så skal f.eks. biceps curls køres laaaaangsomt. Bentræningen kører jeg stadig selv, så den er lidt tilfældig stadig, men jeg vil da benytte mig af de ting han har fortalt mig om hvordan jeg skal forholde mig til smerte, hvor tungt osv. Så det kommer til at følge samme cyklus.

UGE 1, dag 1

Opvarmning: PW 17 min fart: 5, incline 5-15

BENPRESS

3x12x25kg (8 sek)

[ss]

BOR

3x12x7kg

TRICEPS EKSTENTIONS, kabel m. reb

3x10x20kg Hov, den skal lidt ned

[/ss]

[ss]

FACEPULLS

3x12x20kg Hov, den skal lidt op.

BICEPSCURLS

3x12x4kg (8 sek)

[/ss]

SERRATUS PUSHUPS på bænk (det er pushups man laver med skulderbladene, men det vidste i jo selvfølgelig godt. Lige som jeg også godt vidste det. Jeps.)

2x20

[ss]

INTERN ROTATION

1x12x5kg op…

EKSTERN ROTATION

3x12x5kg puha der måtte den søde anden hånd lige spotte lidt på de sidste reps.

[/ss]

KERNEØVELSER:

5kg Medicinball crunches

3x12

5kg medicinball-liggende-til-hver-side

3x12

METRONOM-BEN/Benløftish (er ikke helt stærk nok til jeg kan holde dem hele vejen ned uden at tilte i bækkenet, men det begynder at nærme sig. Meget stærkere end da jeg startede)

Til udmattelse

Link to comment
Share on other sites

Hej igen

jeg har jo helt glemt at skrive under med mit navn afspiller "lyd-af-flad-hånd-mod-pande.mp3" for fuld drøn.

men jeg er selv ude i noget med mindfullness omkring overspisning - og faldt over denne hjemmeside http://www.fitness-institute.dk/ hvor der er masser af foredrag om gode emner i den forbindelse men jeg har ikke haft tid til at købe et foredrag som koster i området af 25,00 så vidt jeg kan se.

men jeg forventer at få købt ihvertfald et foredrag (det om mindfull spisning i sagens natur ..) så skal forsøge at skrive en anmeldelse af udbyttet.

Mvh Jens aka jebrra

Link to comment
Share on other sites

Hej igen

jeg har jo helt glemt at skrive under med mit navn afspiller "lyd-af-flad-hånd-mod-pande.mp3" for fuld drøn.

men jeg er selv ude i noget med mindfullness omkring overspisning - og faldt over denne hjemmeside http://www.fitness-institute.dk/ hvor der er masser af foredrag om gode emner i den forbindelse men jeg har ikke haft tid til at købe et foredrag som koster i området af 25,00 så vidt jeg kan se.

men jeg forventer at få købt ihvertfald et foredrag (det om mindfull spisning i sagens natur ..) så skal forsøge at skrive en anmeldelse af udbyttet.

Mvh Jens aka jebrra

Det lyder spændende Jens, jeg glæder mig til at høre om det.

Nu du skriver du har glemt at underskrive med dit navn, på den måde, er det så fordi jeg burde kende dig eller..?

Mvh Jannie aka Jaaanie :4smartass:

Link to comment
Share on other sites

Kære log-blog!

Så gik der igen en uge og det var jo meningen at dette skulle være lidt af en evalueringsuge fordi jeg ikke rigtig synes jeg kom nogle vegne. Jeg besluttede mig dog for at jeg lige så godt kunne skrue på et par knapper med det samme, så jeg var sikker på at få et bedre resultat, og så på slutningen af ugen evaluere om jeg havde skruet for meget osv. Ingen grund til at fortsætte med noget jeg ikke var overbevist om fungerede.

Det blev til en uge med et dagligt indtag på 1800kcal i gennemsnit samt tre ugentlige træningspas. Det sidste stykke tid har jeg jo ellers kun trænet to gange ugentligt ud af bekymring for min restitution når jeg ligger i underskud. Min fysioterapeut vil dog gerne have jeg træner tre gange i ugen eller hver anden dag, så efter en snak om hvordan man mærker om det går ned af bakke træner jeg forsøgsvist igen 3 gange i ugen.

Så der er altså både et fald i kcal og en stigning i aktivitet. Jeg er også ved stille og roligt at forsøge at trappe noget cardio (hældningsintervaller) op, som det virker til at min krop ikke har problemer med så længe jeg holder farten nogen lunde.

Vægten i morges var på 82,8kg, i sidste uge var den 84,7kg Hvilket jeg surt og tvært nægtede at tro på og mentalt trak jeg omkring et kilo fra og skød skylden på hormoner/væske/what ever. Så hvordan man nu vælger at se på det, så har jeg tabt enten omkring 1 eller 2kg. Selv tror jeg på at det er omkring 1 kg.

1 kg er jo rigtig fint, og hvor jeg lige nu gerne vil ligge, min tanke har jo været omkring 750gr om ugen, men lige nu kan jeg mærke at det ville være godt for motivationen at se om jeg ikke kunne komme op og ligge på omkring 1 kilo i ugen for et stykke tid. Både fordi jeg synes det har været så trægt, men også fordi jeg nu nærmer mig de magiske 80kg som det aldrig har lykkes mig at runde for alvor. Det har altid være omkring hvor jeg er nu, eller i slutningen af 70'erne at jeg har stoppet. Mentalt er 80kg derfor blevet et stort delmål, som jeg trænger til godt og grundigt at lægge bag mig. Min tanke er umiddelbart at jeg bliver på 1800kcal i et stykke tid og uge for uge evaluerer hvordan det går (energi, lyst, skader osv.) og om jeg skal lave ændringer. Jeg kan godt mærke det er lidt hårdere end de 2000kcal men lige nu er det sådan jeg har lyst til at gøre det, Jeg skal bare under de lorte-80kg. NU!

Her er min to sidste træningspas, hvor er det dejligt at have noget der minder om et fuldkrops program igen. Og det spiller rigtig med skuldergenoptræningen!

Jeg har prøvet et nyt format, jeg kan ikke lide det, men nu gider jeg ikke lave det om.

2) = dag to,

3) = dag tre.

UGE 1, dag 2/3

Opvarmning PW:

2) 16 min fart: 5, incline 5-15/

3) 17 min fart: 5, incline 5-15

BENPRESS

2) 3x12x25kg+en plade (8 sek)/

3) 3x12x25kg+en plade (8 sek)/

[ss]

BOR

2) 2x12x7kg

1x12x7,5kg/

3) 1x12x7kg

2x12x7,5kg

TRICEPS EKSTENTIONS, kabel m. reb

2) 3x12x17,5kg/

3) 3x12x17,5kg

[/ss]

[ss]

FACEPULLS

2) 1x12x22,5kg

2x12x20kg/

3) 2x12x20kg

1x12x22,5kg

BICEPSCURLS

2) 3x12x4kg (8 sek)/

3) 3x12x4kg (8 sek)

[/ss]

SERRATUS PUSHUPS på bænk

2) 2x20/

3) 2x20

[ss]

INTERN ROTATION

2) 1x12x10kg/

3) 1x12x10kg

EKSTERN ROTATION

2) 3x12x5kg

3) 3x12x5kg

KERNEØVELSER:

2+3) 5kg Medicinball crunches

3x12

5kg medicinball-liggende-til-hver-side

3x12

METRONOM-BEN/Benløftish

Alt muligt som jeg lige kan finde på til at udfordre kernen.

BOSU

2) -

3) 2x30/40 sek

HOFTEBØJERTRÆK MED ELASTIK

2) 2x12

3) 2X12

HYPER EKSTENTIONS (8 SEKS REPS) Ja jeg har ikke givet helt op med denne øvelse endnu, men easy does it er vidst nøgleordene. Og jeg slap godt fra det.

2) -

3) 12/10/7 eller noget i den stil... Meget langsomt, meget forsigtigt, meget baglårsorienteret, mindre glutefokus.

Edited by Jaaanie
Link to comment
Share on other sites

Det lyder spændende Jens, jeg glæder mig til at høre om det.

Nu du skriver du har glemt at underskrive med dit navn, på den måde, er det så fordi jeg burde kende dig eller..?

Mvh Jannie aka Jaaanie :4smartass:

Nej nej mere fordi jebrra er så intetsigende som underskrift det er mere personligt at skrive Jens

Mvh Jens

Link to comment
Share on other sites

Hej MOL,

Så er det endnu engang blevet mandag, for mandagene de kommer jo altid lige meget om man vil det eller ej. Hele tiden er det mandag! Mandag, mandag, mandag.

At det er mandag betyder jo også at det er tid til en log opdatering omkring træning og vægten.

Vægten er noget lort, så jeg er sur igen. I morges vejede jeg 83,3kg. Det synes jeg ikke jeg kunne være bekendt, men det gjorde jeg altså. Jeg synes i det hele taget at det er enormt træls at få de her resultatløse uger når man faktisk lægger arbejdet. Det er enormt frustrerende og demotiverende at ikke kunne se fremskridt, og jeg bliver forvirret over hvad jeg mon gør forkert, eller om det bare er noget med væske balance, indhold i maven osv. Jeg synes ellers der er godt styr på det, jeg spiser ikke mere end jeg skal, ligger rimeligt lavt, har ingen overspisninger og får trænet, alting kører jo på skinner, og så hopper man op på vægten og ser sådan noget flabethed.

Jeg går og overvejer om jeg har ramt et af de berømte og berygtede plateauer, dem har man jo hørt om. Mystiske punkter i ens forløb hvor kroppen i mod alle den anerkendte fysiologis love bare holder fast med alle sine kræfter på alle de gram fedt den overhovedet kan. Og hvad skal man så gøre? Nogen siger man skal bare blive ved og til sidst kommer det, andre siger man skal skifte taktik og spise mere end overgang? Eller skal man skære yderliggere ned?

For nu må jeg prøve blot at fortsætte som det er nu, og se hvad der så sker, jeg vil i hvert fald ikke sætte mit kcalindtag yderligere ned uden at snakke med min fysioterapeut først.

Måske vokser mine muskler bare?

Jeg fandt det gamle slidte målebånd frem og målte mig selv. Jeg må indrømme jeg ikke synes det fungerer super godt med målebåndet, men et eller andet skal man jo prøve. Siden den 26. August har jeg tilsyneladende tabt mig to cm om mit venstre lår. Så noget må der jo ske, eller noget...

Nå men på den mindre brok-agtige side af tilværelsen så går det fortsat bare super godt med mine skuldre. Min træning over de sidste par uger har været awsome og her i denne uge så skal jeg progrediere til næste trin i min cyklus. Jeg skal til at arbejde med 10 reps. Mine skuldre er sådan set smertefri også i dagligdagen og min kontakt til mit ustabile venstre skulderblad er ved at være tæt på i orden. Jeg er mega spændt og glad over at skulle prøve med mere vægt. Det bliver rigtig godt!

Her er en oversigt over træningsugen som gik:

Cyklus 1: Uge 2/8, dag 1, 2 og 3

OPVARMNING HÆLDNINGS PW:

1) 15MIN

2) 17 MIN

3) 17 MIN

BOR:

1) 3*12*7,5KG

2) 3*12*7,5KG

3) 3*12*7,5KG

BICEPS (8 sek reps):

1) 3*12*4KG

2) 3*12*4KG

3)3*12*4KG

TRICEPS:

1) 3*12*17,5KG

2) 3*12*17,5KG

3) 3*12*17,5KG

FACEPULLS:

1) 1*12*20KG

1*12*22,5KG

1*12*25KG

2) 3*12*22,5KG

3) 3*12*22,5KG

SERRATUSPUSHUPS PÅ BÆNK:

1) 2*20

2) 2*20

3) 2*20

BOSU:

1) 2*30

2) 2*40

3) 2*40

BENPRES (8 sek reps):

1) 3*12*27,5KG

2) -

3) 3*12*27,5kg

HYPEREKSTENTIONS:

1) 3*12

2) -

3) 3*12

GLUTEBRIDGES:

1) -

2) 3*15

3) 1*12*BW, 2*12*BW+5KG

CORE:

1) MEGET

2) LIDT

3)LIDT

Ud over det er det jo ikke så meget jeg ellers får sludret i min log, mit fokus er nok andre steder for tiden, så når jeg ikke er tvunget til at sidde foran mit virtuelle univers vælger jeg som reglen at lave noget andet. Nå men jeg kan dog berette at jeg er omtrent så handy som altid når det kommer til fyre. For noget tid siden skrev jeg jo at det gik godt med kærligheden, det gjorde det da også, lige frem til omkring 48 timer efter jeg havde skrevet indlægget. Super, duper awsome. Så de ansatser der havde været til jeg skulle komme ud af single universet, de sluttede altså brat.

Nå men der skete noget meget sjovt forleden til træning. Der kom nemlig en fyr hen til mig til træning i en pause mellem nogle sæt benpres. Han fortalte han ikke havde set mig i lang til og havde gået og ærgret sig over han ikke fik spurgt om mit nummer sidst han så mig, og om han måtte få det?

Med et kognitivt funktionsniveau tæt på helt sukkerkold, samt min normale distancerede musik-i-det-ene-øre tilgang svarede jeg: ”to sæt tilbage”.

Han var nu sød nok til at forklare sit forehavende igen.

Forresten så er jeg begyndt at blive glad for podcasts, anbefalinger til podcasts om alt muligt modtages med glæde.

Edited by Jaaanie
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share