Min logbog


Athlete X
 Share

Recommended Posts

18. april 2011

Vores nye træner fra USA har ændret det defensive spillesystem fra 3-4 til 4-3 i anledning af min ankomst (jeg har ikke trænet med i off-season) da min hurtighed betyder at jeg kan komme til at lægge godt med pres på QB'en som pass rusher på ydersiden (defensiv end). Det betyder at mit eneste job bliver at pass-rushe hvilket passer mig strålende i det at jeg er alt for undervægtig og slap til at kunne spille 3-4 fodbold i en 3'er teknik.

Det er altid rart at komme til træning og blive bekræftiget i at man er friggin' hurtig og eksplosiv.

Er du væk fra holdet hele off-season hvert år (dvs. indtil april)? Jeg er godt klar over at der mere eller mindre er ingen fodboldtrænere i DK der har forstand på at få folk i form til fodbold, men misser du ikke en del skillwork/install ved at træne selv?

Link to comment
Share on other sites

Er du væk fra holdet hele off-season hvert år (dvs. indtil april)? Jeg er godt klar over at der mere eller mindre er ingen fodboldtrænere i DK der har forstand på at få folk i form til fodbold, men misser du ikke en del skillwork/install ved at træne selv?

Ja fra sæsonafslutning til et par uger før første kamp.

Al off-season træning i Danmark foregår i indendørshaller med hal gulv. Træningen består af løb løb løb løb og mere løb hvor spillere langsomt og systematisk brydes ned og bliver langsommere og mindre eksplosive (det vil sige de enkelte der rent faktisk har noget at miste til at begynde med).

Playbooken behøver jeg ikke at have gået igennem da jeg kun har ét kald: Pass rush.

Jeg er langt bedre stillet på egen hånd og det MINIMUM af skill work der udføres er alligevel (de få reps der gåes igennem) af meget ringe kvalitet.

Det handler om gentagelse (tonsvis af gentagelser) i sit skill work. Noget de færreste trænere forstår.

Link to comment
Share on other sites

Ja fra sæsonafslutning til et par uger før første kamp.

Al off-season træning i Danmark foregår i indendørshaller med hal gulv. Træningen består af løb løb løb løb og mere løb hvor spillere langsomt og systematisk brydes ned og bliver langsommere og mindre eksplosive (det vil sige de enkelte der rent faktisk har noget at miste til at begynde med).

Playbooken behøver jeg ikke at have gået igennem da jeg kun har ét kald: Pass rush.

Jeg er langt bedre stillet på egen hånd og det MINIMUM af skill work der udføres er alligevel (de få reps der gåes igennem) af meget ringe kvalitet.

Det handler om gentagelse (tonsvis af gentagelser) i sit skill work. Noget de færreste trænere forstår.

Forstås. Spiller selv i DK og forsøger så vidt muligt at holde mig væk fra off-season træning/conditioning. Vi begynder dog oftest at træne football midt i februar og hvis jeg holdt mig væk indtil et par uger før sæsonstart ville jeg være rigtig langt bagefter. Men hvis du bare skal fange QB'en så klarer du dig jo nok...

Tænker bare du måske går glip one-on-one's med O-line og andet træning som man ikke nødvendigvis kan klare selv?

Link to comment
Share on other sites

Intet spil i år.

Jeg skal opereres i begge skuldre.

I 6 år er skulderene med hyppighed gået af led. Indenfor det sidste to års tid er det sket med nærmest 1 uges mellemrum under fodboldsæsonen hvorfor jeg også sidste skiftede position fra d-end til dawg sidste sæson.

Det har dog været intet andet end symptombehandling og i dag (for første gang) fik jeg besøgt skadestuen og set en læge. MR scanning i næste uge og efter hans udsagn operation med det samme.

Der skal efterhånden stort set intet andet end den mindste umotiverede bevægelse til at rive skulderene ud af led. Dog undtaget vægttræning, sprint og lignende kontrollerede bevægelser

Jeg har ingen idé om hvad dette har af betydning for fremtiden men lige nu kan jeg ihf. ikke spille fodbold. Jeg ved heller ikke hvor lang tid rehab tager post-surgery.

Jeg gider ikke at sidde og bitche som en kælling. Tager processen lang tid tror jeg at jeg vil søge ind på Medicin studiet når jeg er færdig her om en 2 måneders tid. Min karakterer er heldigvis gode.

Link to comment
Share on other sites

Fandme surt!!!

Men uanset hvad skulle der jo gøres noget på ét eller andet tidspunkt. Og siden du valgte at tage på skadestuen måtte du jo selv have ment at det var ved at være tid.

Men du skal ihvertfald have held og lykke!

Link to comment
Share on other sites

Fandme surt!!!

Men uanset hvad skulle der jo gøres noget på ét eller andet tidspunkt. Og siden du valgte at tage på skadestuen måtte du jo selv have ment at det var ved at være tid.

Men du skal ihvertfald have held og lykke!

Begge mine skuldre gik af led i løbet af denne og forrige uge men var dog "kommet" sig inden kampstart i dag. Tænkte dog det sædvanlige "Jeg begynder fandeme at tude hvis lortet ikke holder".

Efter 1 spil gik den ene skulder af led. Efter 10 spil hvor jeg spillede meget passivt gik den anden skulder af led under et Kick-off return.

Toy-Story-3-Mr-and-Mrs.-Potato-Head-7-6-10-kc.jpg

Jeg tror ikke folk har nogen som helst idé om hvor meget jeg skammer mig. Hvor sølle og svag jeg føler at jeg er.

Spørgsmålet er så bare hvorfor jeg ikke gjorde noget ved problemet forr 5-6 år siden?

Ved nærmere omtanke, så gjorde jeg også dette. Det var dagen efter skaden var sket (igen) hos min praktiserende læge. Han fandt det ikke nødvendigt at henvise mig. Dengang gav han mig nogle rotator cuff øvelser til at udbedre problemet.

Well. Jeg burde nok have fulgt op på det siden hen.

Tak for din besked 321. Som du selv siger er det jo uundgåeligt.

Link to comment
Share on other sites

I 6 år er skulderene med hyppighed gået af led. Indenfor det sidste to års tid er det sket med nærmest 1 uges mellemrum under fodboldsæsonen hvorfor jeg også sidste skiftede position fra d-end til dawg sidste sæson.

:crazy: Unnnngh....av for satan da....hvor vildt at du har holdt det ud så længe! Altså ikke på den måde, at jeg synes du er en idiot fordi du ikke fik gjort noget ved det tidligere. Sådan er det jo når man brænder for sin sport...ikke fedt at skulle holde pause, og en skulderoperation er jo heller ikke altid noget der er lige nemt at komme sig helt ovenpå igen.

Håber på det bedste!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Igennem de sidste mange måneder har jeg modtaget et utal af henvendelser fra folk der er interesseret i min korrespondance service - imidlertid har samtlige af disse henvendelser haft dét til fælles at interessen er smuldret så snart jeg har opgivet prisniveauet. Da jeg egentlig bruger ret meget tid på at besvare disse henvendelser vil jeg kort adressere en række fakta vedr. min service således jeg undgår at spilde unødvendig tid på dette i fremtiden.

Min service kostede indtil for et par uger siden 1000,- per måned. Denne pris inkluderede følgende.

  • Ernæringsvejledning
  • Programmering af samtlige træningskomponenter.
  • Jævnlig in-real-life coaching ved fremmøde i Helsingør atletikklub.
  • Mulighed for at kontakte mig alle døgnets lyse timer og med et forventet tilbagesvar på oftest under 1 time.

I min verden er 1000,- for ovenstående ekstremt billigt.

Omend andet, da dette ud af de nok 50 henvendelser jeg modtog kun resulterede i én klient besluttede jeg mig for at øge prislejet til 1500,-. Dette på baggrund af at det nok alligevel ikke betyder noget om min service koster 1000 eller 1500 for den person der oprigtig er interesseret i min service. Så på sin vis assisterer prisøgningen samtidig i en frasortering af folk jeg egentlig ikke ønsker at træne. Sagen er nemlig den at en evt. klients træningsafkast under mig som træner helt og aldeles reflekterer tilbage på mig. Derfor er jeg selvsagt nu kun interesseret i at arbejde med dedikerede folk (omend der i en træningsplan altid gøres plads til arbejde, skole, fritid osv.)

I min verden er 1500 fortsat ekstremt billigt. Ja faktisk vil jeg sige det sådan at jeg undersælger mig selv på fuldstændig grotesk vis.

Ikke desto mindre er prisen 1500,- per måned for ovenstående service. Er du ikke villig til at betale så lad være med at kontakte mig.

Jeg er fortsat kun interesseret i at arbejde med folk indenfor team-sportsgrenene såsom håndbold, amr. fodbold, fodbold, basketball osv.

Et andet spørgsmål jeg gang på gang på gang på gang på gang modtager er hvilke bøger jeg kan anbefale. Nu smider jeg én gang for alle en liste ud (dog ikke begrænset til forfattere), som folk kan benytte.

Abadjiev, Ivan Andonov, Svetoslav Bondarchuk, Anatoly Dasheva, Daniela Drabik, Josef Dvorkin, L.S. Francis, Charlie Hartmann, Jurgan Homenkova, L.S. Issurin, Vladimir Komi, Paavo Kurz, Thomas Laputin, N.P. Medvedyev, Alexei Mozzhukhin, A.S. Nurmekivi, Ants Oleshko, V.G. Ozolin, N Pfaff, D Popov, V Ritzdorf, Wolfgang Roman, Robert Schmidtbleicher, Dietmar Schmolinsky, Gerhardt Seluyanov, V.N. Smith, John Solodkov, A Sozanski, Henryk Starzynski, Tadeusz Tidow, Guntor Tihanyi, Jozef Tunnemann, Harold Verkhoshansky, Yuri Viru, Atko Zaitchouk, Boris Zatsiorsky, Vladimir

Zhelyaskov, Tsvetan

Edited by Athlete X
Link to comment
Share on other sites

Ja, det er meget billigt. Har selv givet $125 for en times ernæringskonsultation. Og de penge var rigtigt godt givet ud.

Det er lidt det samme som når man fortæller folk at man træner i The Gym eller Butcher's Garage og så fortæller dem om prisen på sølle 400 kr om måneden, og de så synes at er meget dyrt. Folk vil have det hele til den halve pris.

Link to comment
Share on other sites

Mit nye træningsforløb startede forleden. Jeg er godt på vej mod 95 kilo i kropsvægt. Jeg kan love jer for at jeg over sommerperioden vil fremvise latterlige hurtige tider på track banen og imponerende vertikale spring.

Selvom jeg cutter ned til 95 er jeg fortsat muskuløs. Jeg er bygget ret spinkelt fra naturens side så render åbenbart ikke rundt med så meget knoglevægt. Der er folk herinde der er omkring min højde og min vægt med langt lavere fedtprocent men som dog alligevel ikke har nær så meget muskelmasse eller styrke som jeg har. Som sagt er jeg ret spinkel over ankler, livet, håndled osv.

Faldt tilfældigvis over denne her: http://www.defrancostraining.com/ask-joe.html

Hvis folk læser ovenstående link vil jeg gerne gøre opmærksom på at Joe Defranco's metoder repræsenterer ALT hvad Charlie Francis hadede. Ham og Charlie Francis er absolutte modpoler.

Det er derfor en hån mod Charlie's arv når han skriver således:

I am definitely a "disciple" of most of Charlie Francis' methods regarding speed development

Mike Guadango lancerer snart en ny side hvor ham og jeg vil skrive Q&A omkring sports træning (og også ernæring i Mikes tilfælde). Målet er at kunne præsentere et alternativ til alle de misinformerede trænere og atleter.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share