ÆG


BULLSHIT
 Share

Recommended Posts

Yes det er nogenlunde korrekt. Det varierer selvfølgelig lidt afhængig af om det er hønse- eller studseæg.

Æg er en kanon protein kilde, jeg spiser selv 8 æggehvider og 3 blommer hver dag. Blommer indeholder det sunde kolesterol HDL som kan hjælpe en til at få et bedre kolesteroltal og smide lidt fedt, hvis man ikke får for meget.

(Redigeret af MichaelEbeltoft ved 11:55 pm på Nov. 15, 2001)

Link to comment
Share on other sites

Blommer indeholder det sunde kolesterol LDL

Jeg vil give dig ret i, at blommer indeholder forholdsvist store mængder LDL, men at det skulle være sundt???? :(

HDL er det "sunde cholesterol", mens LDL er det "usunde cholesterol".

Dette er formodentligt grunden til den generelle regel med "et æg om dagen" :)

Link to comment
Share on other sites

det er jo svært at sige, hvad der er rigtigt.

LDL skal man helst have så lidt som muligt.

Hvis du spiser en masse skaldyr og et par store bøffer sammen med tre æg har du nok fået for meget :)

Den "normale" dansker spiser for meget LDL, så man bør vel egentligt spare hvor man kan, men ligefrem at forbyde et eller to æg om dagen kan jeg ikke :)

Link to comment
Share on other sites

Ikke for at være partykiller, men jeg mener nu kun at der er 6-7 gram protein i et æg. Men det er selvfølgelig afhængig af æg´ets størrelse, så måske de 10 gram holder for et STORT æg :)

Link to comment
Share on other sites

Der er forskel på æggestørrelse afhængigt af om hønsene træner.

Høns der både træner squawk og Klukløft lægger større æg pga større involvering af motorenheder i æglægningsprocessen.

Hvis nu høns fik kreatin og proteinpulver, ville vi nok se en hel ny form for æg, ja måske endda superæg?

:biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share