Sign in to follow this  
BULLSHIT

ÆG

Recommended Posts

Yes det er nogenlunde korrekt. Det varierer selvfølgelig lidt afhængig af om det er hønse- eller studseæg.

Æg er en kanon protein kilde, jeg spiser selv 8 æggehvider og 3 blommer hver dag. Blommer indeholder det sunde kolesterol HDL som kan hjælpe en til at få et bedre kolesteroltal og smide lidt fedt, hvis man ikke får for meget.

(Redigeret af MichaelEbeltoft ved 11:55 pm på Nov. 15, 2001)

Blommer indeholder det sunde kolesterol LDL

Jeg vil give dig ret i, at blommer indeholder forholdsvist store mængder LDL, men at det skulle være sundt???? :(

HDL er det "sunde cholesterol", mens LDL er det "usunde cholesterol".

Dette er formodentligt grunden til den generelle regel med "et æg om dagen" :)

det er jo svært at sige, hvad der er rigtigt.

LDL skal man helst have så lidt som muligt.

Hvis du spiser en masse skaldyr og et par store bøffer sammen med tre æg har du nok fået for meget :)

Den "normale" dansker spiser for meget LDL, så man bør vel egentligt spare hvor man kan, men ligefrem at forbyde et eller to æg om dagen kan jeg ikke :)

Guest

Ikke for at være partykiller, men jeg mener nu kun at der er 6-7 gram protein i et æg. Men det er selvfølgelig afhængig af æg´ets størrelse, så måske de 10 gram holder for et STORT æg :)

Der er forskel på æggestørrelse afhængigt af om hønsene træner.

Høns der både træner squawk og Klukløft lægger større æg pga større involvering af motorenheder i æglægningsprocessen.

Hvis nu høns fik kreatin og proteinpulver, ville vi nok se en hel ny form for æg, ja måske endda superæg?

:biggrin:

Ok nu spørger jeg bare, men på mine æg står der 10-12%prot  pr 100 gram, og mine æg  er store æg og vejer  uden skal kun 54 gram, hvilken æg bruger i ? og hvad vejer de uden skal:rolleyes2: